Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

    Sinds een 2-tal weken gaat het browsen soms zeer traag. Bijna uitsluitend de opstart van de browser.
    Starten google chrome vergt 30 seconden of meer om de homepage (www.google.be) te openen (onderaan o.a. melding "Proxyscript downloaden"...en "wachten op..".)
    Eens de homepage geopend gaat het vlotter om naar andere websites te gaan of bijkomende tabbladen te openen, doch er lijkt soms ook vertraging op internetbankieren te zitten (kan misschien ook aan de website vd bank liggen).

    Het probleem lijkt +- begonnen te zijn in de periode van mijn laatste Windows updates (Win7, updates 10/7/2014).

    Heb de instellingen van Google Chrome gecheckt en laten updaten naar laatste versie 36.0.1985.125m . Echter zonder resultaat.
    Ook IE (dat ik eigenlijk niet of zelden gebruik) instelling veranderd (inschakelen van de Beveiligde modus en de Uitgebreide beveiligde modus)..en gecheckt dat KB2964358 Win Security update for IE 11 is geinstalleerd.

    Mijn Telenet download en upload snelheid is ongewijzigd t.o.v. voordien.

    Iemand dergelijke ervaringen en/of een idee hoe dit op te lossen?

  • #2
    Re: Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

    Kan zijn dat er nogal wat spyware actief is op de achtergrond.
    Eventueel ook de Telenetmodem eens later rebooten.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

      Een MBAM zijn ding laten doen en hopen dat hij iets vindt...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Een MBAM zijn ding laten doen en hopen dat hij iets vindt...
        BTW, is MBAM nu nog gratis of dat ook betalend geworden?
        Iedere keer dat ik MBAM probeer te installeren is het de betalende versie en is mijn licentie vanzeneigens al verlopen.
        Nu gebruik ik Spybot S & D maar had liever MBAM.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

          Proxyscript downloaden.
          Ik ken Chrome zelf niet zo goed, daar ik altijd IE gebruik en heel af en toe Firefox. Maar als dit terugslaat op het downloaden van de Proxy server instellingen, dan zou ik dit al uitschakelen. Met de huidige snelle Internet heb je voldoende aan je eigen browser cache en heb je geen Proxy server meer nodig. (Telenet raad het zelfs af om die nog te gebruiken.)

          En... de browser cache kan je het beste ook 1x per maand even leegmaken. Als deze te groot wordt, dan kan je browser ook heel traag worden. (CCleaner is hier handig voor.)

          Ik doe dat hier nu al jaren zo. Aan het begin van de maand laat ik CCleaner even mijn hard disk uitkuisen. Soms verwijderd die wel 3 tot 4 GB aan rotzooi van mijn schijf. En als hij hiermee klaar is, dan maak ik een image van mijn schijf. (Ik doe dit aan het begin van de maand, zodat ik eventuele problemen met de Patch Tuesday van Microsoft kan opvangen. Zeker voor volgende maand zal dit heel belangrijk zijn, daar Update 2 er waarschijnlijk zit aan te komen op 12 Augustus. )

          En ik kan zeggen, sinds ik dit doe, blijft mijn Windows en alle andere programma's heel vlot draaien.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

          Comment


          • #6
            Re: Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            BTW, is MBAM nu nog gratis of dat ook betalend geworden?
            Iedere keer dat ik MBAM probeer te installeren is het de betalende versie en is mijn licentie vanzeneigens al verlopen.
            Nu gebruik ik Spybot S & D maar had liever MBAM.
            Nee : Mbam is nog altijd gratis, maar op hun site promoten ze eerst de betalende versie. Je moet gewoon doorklikken naar de free, en die gebruiken;
            In die free promoten ze dan nog eens dat je 30 dagen hun permanente (premium) scan gratis kan gebruiken, maar dat schakel ik altijd uit bij installatie : ik ga wel zelf bepalen wanneer ik zo'n scan nodig heb...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
              Ik ken Chrome zelf niet zo goed, daar ik altijd IE gebruik en heel af en toe Firefox. Maar als dit terugslaat op het downloaden van de Proxy server instellingen, dan zou ik dit al uitschakelen. Met de huidige snelle Internet heb je voldoende aan je eigen browser cache en heb je geen Proxy server meer nodig. (Telenet raad het zelfs af om die nog te gebruiken.)

              En... de browser cache kan je het beste ook 1x per maand even leegmaken. Als deze te groot wordt, dan kan je browser ook heel traag worden. (CCleaner is hier handig voor.)

              Ik doe dat hier nu al jaren zo. Aan het begin van de maand laat ik CCleaner even mijn hard disk uitkuisen. Soms verwijderd die wel 3 tot 4 GB aan rotzooi van mijn schijf. En als hij hiermee klaar is, dan maak ik een image van mijn schijf. (Ik doe dit aan het begin van de maand, zodat ik eventuele problemen met de Patch Tuesday van Microsoft kan opvangen. Zeker voor volgende maand zal dit heel belangrijk zijn, daar Update 2 er waarschijnlijk zit aan te komen op 12 Augustus. )

              En ik kan zeggen, sinds ik dit doe, blijft mijn Windows en alle andere programma's heel vlot draaien.
              Je kan de grootte van die browser cache instellen. Microsoft raadt daar 80-250 MB aan, dus de mijne staat op 250 MB.
              Voor de rest gebruik ik die Ccleaner ook regelmatig : is gemakkelijker om temp en aanverwanten te wissen dan het manueel te doen. En bv. installatiefiles van je grafische kaart worden dan ook gewist (Nvidia laat die altijd achter).
              Eenn proxy heb ik nog nooit gebruikt : is inderdaad compleet overbodig.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

                Ik had de laatste tijd ook heel traag internet. Heb gebeld met telenet en de modem staat nu op een ander kanaal (11) ipv automatisch. Het probleem is verholpen en alles werkt weer vlot. Misschien daar eens naar kijken.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Je kan de grootte van die browser cache instellen. Microsoft raadt daar 80-250 MB aan, dus de mijne staat op 250 MB.
                  Voor de rest gebruik ik die Ccleaner ook regelmatig : is gemakkelijker om temp en aanverwanten te wissen dan het manueel te doen. En bv. installatiefiles van je grafische kaart worden dan ook gewist (Nvidia laat die altijd achter).
                  Eenn proxy heb ik nog nooit gebruikt : is inderdaad compleet overbodig.
                  Yep, bij mij staat die ook op 250MB, maar als ik dan CCleaner gebruik, dan geeft hij aan dat mijn cache al 405MB groot is, en dat na een maandje surfen. Die cache limiter van IE heeft nooit echt goed gewerkt. (Firefox cache is 87MB en Chrome 33MB, wat dus duidelijk aangeeft welke browser ik het meeste gebruik. Die ander twee gebruik ik enkel om te zien of de aanpassingen aan mijn website bij deze ook werken. )

                  In totaal zou CCleaner vandaag al weer 1148MB van mijn hard disk kunnen verwijderen aan temp files en whatnot.


                  Bij mijn vorig antwoord had ik inderdaad geen rekening gehouden dat je misschien wifi gebruikt. Even alle SSID's opvragen en kijken op welk kanaal die zitten zou ook een oplossing kunnen zijn. Persoonlijk werk ik nog altijd wired, omdat dit nog altijd stukken sneller is dan wireless. (Ik heb dan ook een Gigabit netwerk geïnstalleerd hier.)

                  Trouwens, even getest hier. Mijn Chrome browser start op in ongeveer 4 seconden, op mijn laptop 20 seconden.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

                    Firefox hier in nauwelijks 2 seconden Rudy
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Nee : Mbam is nog altijd gratis, maar op hun site promoten ze eerst de betalende versie. Je moet gewoon doorklikken naar de free, en die gebruiken;
                      In die free promoten ze dan nog eens dat je 30 dagen hun permanente (premium) scan gratis kan gebruiken, maar dat schakel ik altijd uit bij installatie : ik ga wel zelf bepalen wanneer ik zo'n scan nodig heb...
                      Thnx Polleke, 'k zal in het vervolg beter uit m'n doppen moeten kijken blijkbaar.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Firefox hier in nauwelijks 2 seconden Rudy
                        Mijn IE11 start ook op in 2 seconden op mijn laptop, daar heeft Chrome 20 seconden voor nodig. DUS...
                        Mvg,
                        Rudy Mas
                        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Ik had de laatste tijd ook heel traag internet. Heb gebeld met telenet en de modem staat nu op een ander kanaal (11) ipv automatisch. Het probleem is verholpen en alles werkt weer vlot. Misschien daar eens naar kijken.
                          Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Om te weten welk kanaal je best gebruikt kan je best een programma'tje als inSSIDer gebruiken (bestaat ook voor tablet). Onder windows is het dacht ik een in de tijd beperkte licensie geworden. Maar je zal daar enkel last van hebben als je in een omgeving woont met veel Wifi-signalen op jou kanaal. Jammer genoeg is het aantal kanalen beperkt in de meest gebruikte frequentieband (2.4 GHz). Het kan dus ook helpen als je de 5 GHz gebruikt (meer kanalen, maar jammer genoeg meestal ook een zwakker signaal...).
                          Ik dacht dat je bij Telenet dat kanaal zelf kan aanpassen via "mijn telenet". Voor Belgacom doe je dat rechtstreeks in de Bbox-router.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                            Mijn IE11 start ook op in 2 seconden op mijn laptop, daar heeft Chrome 20 seconden voor nodig. DUS...
                            DUS? Een kat is geen mus
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                              Mijn IE11 start ook op in 2 seconden op mijn laptop, daar heeft Chrome 20 seconden voor nodig. DUS...
                              Dus.... wil dat zeggen dat je nog steeds foto's bekijkt met een browser (IE11) die geen kleurprofielen ondersteund ;-)

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X