Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit nikon 8700 vs D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaliteit nikon 8700 vs D70

    Heeft er iemand ervaring met deze twee toestellen. Is het de moeite om toch een 8700 an te kopen, std een lens van 35-280, zoom 8 dus. Ik ben nogal newbie op dat vlak en vrieg me af hoe kwalitatief die coolpix zaken zijn.

    Als ik kijk naar de reflexcams, dan moet ik voor hetzelfde al snel dieperrr in mijn pokket gaan.

    Graag wat feedback

    Maarten

  • #2
    Ik heb 2 jaar gefotografeerd met de 5700. Een pracht van de camera. Toen deze helaas onherstelbaar stuk was, wist ik niet wat ik ging kopen. Terug een 5700 of een 8700. Aangezien ik in 3 dagen een nieuwe camera moest hebben, had ik besloten om de 8700 even te testen en een impulsieve beslissing te maken.

    Voor de leut hebben ze me ook een D70 gegeven om te spelen (wilde wel eens weten hoe een echte camera aanvoelde) en ik heb totaal niet meer omgekeken naar de 5700 en/of 8700. De D70 *moest* het worden. En nu ... een aantal maanden later, heb ik er totaal geen spijt van.

    Nadeel is ... het is een pak duurder als je een mooi lenzensetje wil. Ik ben niet voor de kitlens gegaan maar voor de een 24-120mm VR (+/- 700 EUR).

    Het enigste probleem is misschien wel dat je als "newbie" met een DSLR gaat beginnen. Maar zo ben ik ook begonnen met de 5700 ... die leercurve ligt in mijn ogen even hoog als bij de D70.

    Als je je echt op fotografie wil toeleggen ... de D70. Zolang je gemotiveerd genoeg bent, kan niets je tegenhouden om het toestel te leren gebruiken.
    Frank
    http://www.mirrorshades.be

    Comment


    • #3
      hier kan je al een uitgebreide review vinden van de 8700 http://www.dpreview.com./reviews/nikoncp8700/

      Greetz

      Sam Jae

      idd het kost wat meer, het is ook moeilijker om voor een dslr een kwalitatieve 8x zoom-lens te produceren. Bij een 28-200mm (7x zoom) ga je door de cropfactor (x 1,5) zo goed als geen groothoek meer overhebben.

      Comment


      • #4
        Ge moogt gerust zijn dat de 8700 een prachtige camera is. Ik heb geen moment getwijfeld ! En die mogelijkheden zijn bijna onbegrensd.
        Uiteraard kan deze camera net niet tippen aan die reflexcamera's maar dat hangt allemaal af van wat je met je camera wenst te doen.
        Hou je het liever licht en compact, koop dan de 8700 !!!
        Groeten, Geert
        BD0282BE
        Nikon Coolpix 8700 + TC-E15ED + WC-E80 + SB-50DX http://users.pandora.be/geertvantveer/geertvantveer
        *Alle begin is moeilijk !*

        Comment


        • #5
          Hi, thx voor de help

          Heb me zonet een Nikon 8700 besteld op pixmania. Een goei 38000 oude befkes voor het toestel, extra batterij, 512m flash en flashcardreader. Had feitelijk wel graag nen D70 gehad, ma enerzijds was dat net iets boven mijn budget. En da is zo groot om mee te sleuren op mijne mountainbike he

          Grtz

          Maarten

          Comment


          • #6
            Heb ook een coolpix 8700 gekocht, dit voor 1031 euro (heb 10% korting gekregen op de normale prijs bij een action shop winkel)
            Ben heel tevreden, haar scherpe foto's. De zoom 35-280 is echt fantastisch!

            Comment

            Working...
            X