Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag voor extra body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag voor extra body

    Hallo iedereen,

    Ik heb momenteel een canon 550d, 18-55mm, 70-300mm en 50mm lens.

    Graag had ik advies gekregen over een nieuwe body.

    Iemand een idee? Is de 60d een optie? De 1200d?

    Budget is rond de 500 euro
    Last edited by the_landscape; 25 juli 2014, 13:38.
    Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

  • #2
    Re: Vraag voor extra body

    De 60D is zeker een optie, ik heb zelf de overstap gemaakt van een 550D naar een 60D en dat is echt een mooie vooruitgang geweest! De 1200D zou ik zeker niet kiezen, dit is toch de instapper van Canon en biedt eerder achteruitgang dan vooruitgang in vergelijking met de 550D.

    Comment


    • #3
      Re: Vraag voor extra body

      Budjet?
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

      Comment


      • #4
        Re: Vraag voor extra body

        Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
        Budjet?
        staat er 500 euro

        Comment


        • #5
          Re: Vraag voor extra body

          Nee er staat "budjet" :-)

          Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
          staat er 500 euro

          Comment


          • #6
            Re: Vraag voor extra body

            typ fout!
            Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

            Comment


            • #7
              Re: Vraag voor extra body

              Wat de beeldkwaliteit betreft zal het verschil tussen een 550D en een 60D eerder te verwaarlozen zijn (ze hebben ongeveer dezelfde sensor).
              De 60D heeft wel een iets beter AF systeem (9 cross type AF sensors), maar een 700D heeft net hetzelfde Af systeem.

              Verwacht er in ieder geval niet teveel van als je je 550D vervangt door een 60D.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Vraag voor extra body

                Wat raad je me dan wel aan van body?

                Het is vooral de bedoeling van een tweede body te hebben.

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Wat de beeldkwaliteit betreft zal het verschil tussen een 550D en een 60D eerder te verwaarlozen zijn (ze hebben ongeveer dezelfde sensor).
                De 60D heeft wel een iets beter AF systeem (9 cross type AF sensors), maar een 700D heeft net hetzelfde Af systeem.

                Verwacht er in ieder geval niet teveel van als je je 550D vervangt door een 60D.
                Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

                Comment


                • #9
                  Re: Vraag voor extra body

                  Misschien is de 100D ook een piste? Ook 9 sensors, digic 5 processor en ruim binnen je budget. Is beterkoop dan een 700D die iets boven je budget zit, maar die dan wel (ook) over een kantelbaar scherm beschikt.
                  De 60D is al iets ouder maar heeft ondanks dat een duurder prijskaartje.

                  Ik zou de 60D ook links laten liggen.
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraag voor extra body

                    ik zal waarschijnlijk de 60d niet aankopen, geen zin om meer te betallen om geen meer kwaliteit in mijn handen te hebben

                    Er zijn niet veel verschillen tussen de 100d en 700d.

                    Iemand ervaring met deze toestellen?

                    Mijn voorkeur gaat uit naar de 700d omdat ik ook de batterijen van de 550d kan gebruiken, vanzelfsprekend ook de geheugenkaartjes en lenzen
                    Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraag voor extra body

                      Niet helemaal eens met mijn voorgangers. De 60D is naar mijn mening wel degelijk een mooie vooruitgang. Wellicht dat de imagequality geen enorme stap voorwaards is maar zaken zoals het instelwiel en tweede scherm vind ik wel een enorme toevoeging. Het toestel is daarmee kwa bedienings-/gebruiksgemak een grote vooruitgang, een die je naar mijn mening niet maakt bij de 1200D en 700D. Ik vond de overstap in ieder geval een grote stap voorwaarts.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraag voor extra body

                        Iemand nog ervaring met volgende toestellen: de 60d - de 100d - de 700d.

                        Wat zijn de voornaamste verschillen?

                        Wat geniet je voorkeur en waarom?
                        Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraag voor extra body

                          Ik gebruik de 700d met grip naast mijn 1dx! Persoonlijk mis ik het bovenste scherm niet en vind ik de bediening fantastisch. Ik heb al vele crop canon camera`s geprobeerd, en elke camera heeft zijn beperkingen. De 7d en de 70d worden vaak de hemel in geprezen autofocus en dergelijke, maar ik zou ze niet willen ruilen tegen mijn simpele "instap" 700d. De beeldkwaliteit is fantastisch en leunt het dichtste aan van de crop sensoren bij men 1d en de af met 9 crosspunten werkt snel en secuur.
                          Ik gebruik hem voor natuur, portret, huwelijken, "spelende" kinderen...
                          Ik zou hem niet meer weg willen en pak hem zelfs sneller beet dan de 1d.
                          Misschien door velen onderschat, instapper, maar zeer goed toestel...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraag voor extra body

                            Ik heb vandaag ook nog de 700D gebruikt, ik had geen zin om de 1D met een zware lens mee te sleuren over de kermis.
                            Omdat het begon te regenen heb ik vanavond toch de 5D met 24-70 meegenomen, die kan wat beter tegen de regen (de 1D kan daar nog beter tegen maar die is nog wat opvallender, en dat is niet zo goed voor de kermisfoto's).

                            Op de 700D mis ik het bovenste scherm ook niet, je kan alle info op het achterste scherm bekijken, maar alles wat je echt nodig hebt kan je ook in de zoeker zien.
                            De bediening met het aanraakscherm is erg handig.
                            De beeldkwaliteit van de 700D is ongeveer gelijk aan die van alle Canon camera's waarin dezelfde sensor wordt gebruikt (de 7D was de eerste in de reeks).
                            Ook de hoge iso valt best mee, zolang je niet naar de extreem hoge iso gaat (tot iso 1600 is ok) blijven de foto's er nog heel goed uitzien (met de 1DX gebruik ik tegenwoordig geregeld iso 20.000, dat vind ik bij die camera nog aanvaardbaar, zeker als de foto's alleen maar voor de website moeten dienen).

                            De voornaamste verschillen tussen de 100 en 700D zijn het kantelbare schermpje, en de 100D heeft maar één cross-type AF punt (center), terwijl bij de 700D alle 9 AF punten cross-type zijn (en dat verschil is duidelijk merkbaar als je actiefoto's wil maken, of als er niet veel licht is). De 100D is wat compacter en lichter, en die wordt in kit gewoonlijk niet gecombineerd met de STM lens, de 700D heeft die wel als kitlens (maar als je de lenzen al hebt, dan maakt dat niets uit).
                            Het kantelbare schermpje van de 700D is een touchscreen, bij de 100D is dat niet het geval.

                            Buiten de iets grotere zoeker en het bovenste LCD schermpje zit er volgens mij niet veel verschil tussen de 700D en de 60D.
                            De 70D heeft wel een nieuw type sensor met een sterk verbeterde AF als je de live view gebruikt (bij de 700D werkt de AF in de live view wel, maar niet zo geweldig snel, en met sommige lenzen zelfs heel traag of niet).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment

                            Working...
                            X