Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En de minolta dimage Z2 ? + formaat afdruk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • En de minolta dimage Z2 ? + formaat afdruk

    Hey
    Nog eens, ik geraak er niet goed uit. Maar ik leer wel heel veel ondertussen door reacties van anderen. Das al leergeld dat niet betaald moet worden. Volgend toestel de Minolta Dimage Z2, levert heel mooie foto's, flits is mogelijk, 10 optische zoom, het lijkt mij wel HET toestel tenzij ???? Ik hoorde ook dat elk toestel eigen afdruk formaten heeft, waar kan je die vinden ??? niet bij de specificaties van het toestel maar waar dan ??? Bedankt alvast voor de immer altijd nuttige reacties

  • #2
    Wat bedoel je met afdrukformaten? De Z2 heeft een 3/4 formaat sensor. Wat betekent dat je zonder knippen foto's kunt afdrukken van 11*15 of alle vergrotingen/verkleiningen daarvan.
    Wil je daar het standaardformaat 10*15 (2/3 sensor en analoge 35mm formaat) dan kan dat, er zal gewoon een heel klein beetje weggeknipt worden.

    Wat info van de cam vind je hier: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Konica_Minolta/konicaminolta_dimagez2.asp
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      bedankt ! jij weet er precies heel veel van. Nog een vraagje (misschien wel een heel dom) mare er is mij verteld dat je eender welke flits kan gebruiken bij een digitaal toestel (uiteraard met contactpunt). Zou gemakkelijk en ook goedkoop zijn want ik heb nog een goed flitstoestel liggen van bij mijn analoog toestel (pentax).

      Comment


      • #4
        NEEEEEEEEEEN,niet doen,eerst navragen of ie geschikt is voor op digitaal toestel,wegens de hoge spanning.
        Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
        Mijn website.

        Comment


        • #5
          Het is zelfs beter om het eerste eens uit te testen ipv navragen. Bij die oude modellen zat er nogal eens verschil in.
          Ikzelf gebruik ook een 15 jaar oude Ricoh-flits op mijn S602Z, en zonder probleem. De Fuji's slikken over het algemeen ook wat meer spanning terug dan de meeste andere merken, dus dat was ook niet zo'n probleem...

          In het begin zul je er misschien niet veel van merken, maar na een tijdje kan de electronica in de cam wel serieus "geroosterd" worden...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Er bestaan anderzijds wel van die blokjes die je tussen de flits en de flitsschoen stopt die de overtollige spanning opnemen. Daar mee zit je dan ook weer veilig...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Hoi, heb eergisteren Minolta z2 gekocht, geweldig toestel.
              Kan echter niet uitvinden waar het zwarte draaiknopje aan de zijkant van de flitser voor is.
              Kan iemand mij dat vertellen?

              Comment


              • #8
                Originally posted by carel
                Hoi, heb eergisteren Minolta z2 gekocht, geweldig toestel.
                Kan echter niet uitvinden waar het zwarte draaiknopje aan de zijkant van de flitser voor is.
                Kan iemand mij dat vertellen?
                is een dioptrieregelaar

                Comment

                Working...
                X