Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dambordje met bloemetje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dambordje met bloemetje

    Nog eentje uit mijn reeks dambordjes , deze is genomen in combinatie met fris bloemetje.

    Ik vond dat dat bloemetje ook aandacht verdiende in combinatie met dambordje, foto mocht misch. nog iets ruimer beeld hebben

    Ik moet dringend eens cursus photoshop volgen, ik zou graag vlinder iets opgelicht hebben als er kandidaten moesten zijn your free.



    Shoot Casie

  • #2
    Re: Dambordje met bloemetje

    Toch niet zo moeilijk ... als je weet hoe het moet.
    Maak je foto's in Raw en de grootste aanpassingen kan je al doen via de raw convertor.
    Via die van CS6 (die jij zo te zien hebt) werk je gewoon je lijstje af van boven naar onder: witbalans, belichting, contrast, hooglichten, schaduwen.
    En veel meer dan dat doe ik ook niet. Daarna verscherpen en ruis onderdrukken (dat laatste moet je bij deze foto ook doen).
    In PS kan je dan je sensorvlekjes wegwerken (bovenaan), eventueel nog wat sleutelen (doordrukken/tegenhouden) en bijsnijden, en tenslotte verkleinen en naverscherpen voor internet.
    Hoe dat allemaal moet, vind je allemaal op internet. Zo heb ik het ook geleerd

    Comment


    • #3
      Re: Dambordje met bloemetje

      Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
      Toch niet zo moeilijk ... als je weet hoe het moet.
      Maak je foto's in Raw en de grootste aanpassingen kan je al doen via de raw convertor.
      Via die van CS6 (die jij zo te zien hebt) werk je gewoon je lijstje af van boven naar onder: witbalans, belichting, contrast, hooglichten, schaduwen.
      En veel meer dan dat doe ik ook niet. Daarna verscherpen en ruis onderdrukken (dat laatste moet je bij deze foto ook doen).
      In PS kan je dan je sensorvlekjes wegwerken (bovenaan), eventueel nog wat sleutelen (doordrukken/tegenhouden) en bijsnijden, en tenslotte verkleinen en naverscherpen voor internet.
      Hoe dat allemaal moet, vind je allemaal op internet. Zo heb ik het ook geleerd
      Het is allemaal toch zo simpel als men er goed met werken kan , alleen bekom ik meestal nog ne slechtere foto als daarvoor.

      Dat ligt totaal aan mij dat weet ik wel , maar ik zal mij er eens op toeleggen met vallen en opstaan.

      Comment


      • #4
        Re: Dambordje met bloemetje

        Deze vind ik wat krap in het kader, Luc.
        Verder moet je de witbalans aanpassen en zeker ontruisen. Op internet of in de boeken (Scott Kelby)vind je heel wat terug. Je moet wel best de volgorde van bewerkingen respecteren.
        http://www.paulvanrooy.be

        Comment


        • #5
          Re: Dambordje met bloemetje

          volg een beetje de comments die hier reeds gegeven zijn
          eens je photoschop onder de knie hebt zal je de verbetering heel goed zien
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment

          Working...
          X