Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mh17

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mh17

    Vandaag werden 40 lichamen overgebracht.
    In Hilversum worden ze geïdentificeerd.
    Hoe weet men dan dat het over 40 Nederlanders gaat?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Mh17

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    .................................
    Hoe weet men dan dat het over 40 Nederlanders gaat?
    Goede vraag! 'k Had er ook die bedenking bij.

    Ofwel gaan al de overledenen naar Nederland voor identificatie. Met behulp van het Belgisch Disaster Victim Identification (DVI) team?
    INFO
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Mh17

      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Goede vraag! 'k Had er ook die bedenking bij.

      Ofwel gaan al de overledenen naar Nederland voor identificatie. Met behulp van het Belgisch Disaster Victim Identification (DVI) team?
      INFO
      Zal zo iets worden in samenwerking met Australië.
      Alle slachtoffers gaan idd. naar Hilversum.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Mh17

        Een vriend van ons die bij DVI werkt is al ingezet in Hilversum voor de identificatie.
        Naar vroegere verhalen te horen ben ik ervan overtuigd dat deze dienst prima werk verricht!
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: Mh17

          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
          .................................................. .. Naar vroegere verhalen te horen ben ik ervan overtuigd dat deze dienst prima werk verricht!
          Het Belgische DVI team is topklasse.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Mh17

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Vandaag werden 40 lichamen overgebracht.
            In Hilversum worden ze geïdentificeerd.
            Hoe weet men dan dat het over 40 Nederlanders gaat?
            Dat weet men niet : men brengt ze gewoon allemaal over.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Mh17

              Het duurde even eer ik dat door had.
              Vond dat de communicatie niet erg duidelijk was.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Mh17

                Zijn er al 4 de afgelopen maand:


                * 11/2 C-130 Hercules
                * 8/3 Vlucht MH 370 (vermist)

                * 17/7 Boeing 777 neergehaald in Oekraïne. (MH17)
                * 23/7 Transasia airways
                * 23/7 Samoa eilanden: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140724_01189870
                * 24/7 AH 5017

                Comment


                • #9
                  Re: Mh17

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Zijn er al 4 de afgelopen maand:


                  * 11/2 C-130 Hercules
                  * 8/3 Vlucht MH 370 (vermist)

                  * 17/7 Boeing 777 neergehaald in Oekraïne. (MH17)
                  * 23/7 Transasia airways
                  * 23/7 Samoa eilanden: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140724_01189870
                  * 24/7 AH 5017
                  't Zal wachten zijn op "Air Crash Investigation"
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mh17

                    Gisteren reed ik over de A2 van Den Bosch naar Eindhoven waar de stoet met 40 lijkwagens overging. De viaducten en de bermen stonden vol met honderden ramptoeristen, maar goed dat moeten ze zelf weten, maar wat erg was dat vele auto's ook vrachtwagens geparkeerd stonden op de vluchtstroken van deze snelweg. Levensgevaarlijk: ik moest nog in de remmen toen daar zo'n idioot te voet de snelweg overstak.
                    Vandaag kwam ik daar ook rond datzelfde tijdstip van Den Bosch en er zouden 74 lijkwagens naar het Noorden rijden, ook nu een drukte op de viaducten maar nu had de politie ingegrepen zodat de vluchtstroken vrij bleven.
                    Van de stoet lijkwagens heb ik beide dagen niets gezien omdat ik bewust eerder uit Den Bosch was vertrokken: ik was bang voor een kijkersfile.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mh17

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      Gisteren reed ik over de A2 van Den Bosch naar Eindhoven waar de stoet met 40 lijkwagens overging. De viaducten en de bermen stonden vol met honderden ramptoeristen, maar goed dat moeten ze zelf weten, maar wat erg was dat vele auto's ook vrachtwagens geparkeerd stonden op de vluchtstroken van deze snelweg. Levensgevaarlijk: ik moest nog in de remmen toen daar zo'n idioot te voet de snelweg overstak.
                      Vandaag kwam ik daar ook rond datzelfde tijdstip van Den Bosch en er zouden 74 lijkwagens naar het Noorden rijden, ook nu een drukte op de viaducten maar nu had de politie ingegrepen zodat de vluchtstroken vrij bleven.
                      Van de stoet lijkwagens heb ik beide dagen niets gezien omdat ik bewust eerder uit Den Bosch was vertrokken: ik was bang voor een kijkersfile.
                      Youp heeft een interessant stukje geschreven in het nrc.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mh17

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Vandaag werden 40 lichamen overgebracht.
                        In Hilversum worden ze geïdentificeerd.
                        Hoe weet men dan dat het over 40 Nederlanders gaat?
                        Het lijkt mij evident dat alle lichamen of resten ervan naar Nederland komen gezien de het overgrote deel van de slachtoffers Nederlanders zijn. Vandaar zullen dan, voor zover mogelijk natuurlijk en na identificatie lichamen verhuizen naar hun thuislanden.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mh17

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Youp heeft een interessant stukje geschreven in het nrc.
                          Interessant ja, maar het lijkt wel of hij een stukje moest schrijven om zijn column te vullen.
                          Ik vond het eerder wat ego-gezwets van een journalist.
                          Is natuurlijk maar een perceptie hé, Theo.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mh17

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            Interessant ja, maar het lijkt wel of hij een stukje moest schrijven om zijn column te vullen.
                            Ik vond het eerder wat ego-gezwets van een journalist.
                            Is natuurlijk maar een perceptie hé, Theo.
                            Je moet columns ook met een knipoog lezen.
                            Ik heb, en dat is al weer 15 jaar geleden op een column van Youp gereageerd in de VARA-gids, zijn stuk droop van de Randstedelijke arrogantie naar de provincie toe.
                            Ik heb toen door dezelfde wapens te gebruiken de zaak die hij beschreef omgekeerd en dat bleek uiteindelijk grappiger als het verhaal van Youp.
                            Maar ik vind hem meestal wel scherp en goed.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mh17

                              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                              .........De viaducten en de bermen stonden vol met honderden ramptoeristen, maar goed dat moeten ze zelf weten, maar wat erg was dat vele auto's ook vrachtwagens geparkeerd stonden op de vluchtstroken van deze snelweg. Levensgevaarlijk: ik moest nog in de remmen toen daar zo'n idioot te voet de snelweg overstak.
                              ...
                              En hoe noem je die ca. 2 miljoen mensen dan die de integrale uitzending "rouwstoet Eindhoven" hebben gevolgd en de uitzendingen over de ramp? Ook ramptoeristen?...ze stonden alleen op een andere plaats te kijken/volgen.

                              Comment

                              Working...
                              X