Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad gevraagd - opvolger nieuwe (of jong 2dehandse body)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raad gevraagd - opvolger nieuwe (of jong 2dehandse body)

    Mijn moeder bezit momenteel mijn oude Canon EOS 1000D. Nu is ze na haar eerste fotocursus niet meer heel tevreden over de kwaliteit van haar foto's. Zelf ben ik geupgrade van diezelfde 1000D naar een 600D. Vooral ivm ruis was dit een grote verbetering.

    Mijn moeder is nu aan het twijfelen tussen deze 2 situaties:

    1. De 1000D body houden (zit nu een 18-250 van sigma op) en een nieuwe lichtsterke lens kopen
    2. Een nieuwe body kopen en voorlopig de 18-250 behouden en in de toekomst (lees 1+ jaar) een nieuwe lens kopen.

    Hopelijk kunnen jullie ons wijzer maken!

    Groeten,

    Jelle
    In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

  • #2
    Re: Raad gevraagd - opvolger nieuwe (of jong 2dehandse body)

    Ik zie eigenlijk verder geen motivatie van moeders kant..... wat haar problemen dan momenteel zijn. Verder mis ik bij de opties ook een wat specifiekere specificaties en in welke hoeken van de fotografie het interesse uitgaat, om verdere motivatie te geven op wat hierop volgt:

    meest effectief denk ik dat optie 1 als eerste in aanmerking komt, nooit z'n fan geweest van de sigma 18-250

    Comment


    • #3
      Re: Raad gevraagd - opvolger nieuwe (of jong 2dehandse body)

      Even ter verduidelijking:

      Vooral het gebrek aan, of eigenlijk het teveel aan ruis (te lage iso - max 1600, maar op 800 al redelijk wat korrel) is voor haar zeer storend. Ook de trage autofocus van de 1000D is storend gezien ze graag portret foto's van haar kleinkinderen maakt.

      Verder wil ze ook graag landschappen en macro fotograferen. ( De veelzijdigheid van e 18-250 is voor haar dan de grote troef)
      In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

      Comment


      • #4
        Re: Raad gevraagd - opvolger nieuwe (of jong 2dehandse body)

        Ik prefereer dan toch om niet 1 objectief aan te schaffen, maar als dat toch moet dan kom ik uit op:
        - canon 17-85
        - sigma 17-70 "marco" (discontinued) of de huidige sigma 17-70

        en dan uitbreiden met
        - voor macro / portret zal je dan kunnen kijken naar 90, 105, 150 macro
        - en voor zoom iets als 70-200

        ik blijf wel bij optie 1, met dien verstande rekening houdend met upgrade body

        mijn rijtje aan objectieven zal iets zijn als (landschap/closeup, detail/dier):
        10-20 of 12-24
        18-35
        50
        70-200
        120-300
        150 macro

        Comment


        • #5
          Re: Raad gevraagd - opvolger nieuwe (of jong 2dehandse body)

          Ik zou eerst investeren in beter glas. En dan na verloop van tijd (die 1+ jaar) ook een nieuwe body kopen...

          Die superzooms, daar ben ik ook echt geen fan van...
          Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

          Comment


          • #6
            Re: Raad gevraagd - opvolger nieuwe (of jong 2dehandse body)

            Aan de andere kant begrijp ik dat vooral de ruis storend is, en dat verhelp je niet met betere lenzen, of toch maar minimaal. Misschien beter kijken naar een combinatie van de twee - body en lens of lenzen, en dan moet je zien wat daar het budget voor is. Als je elke dag even langs "Aangeboden" surft, kom je vast wel een passend tweedehands setje tegen.
            ______
            www.vue.photo

            Comment

            Working...
            X