Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backup camera naast D800.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Backup camera naast D800.

    Hoi,

    wou graag eens jullie mening over het volgende:

    Ik heb dus een D800 waar ik zeer tevreden van ben, met lenzen 14 - 24; 24 - 70 en 105mm. de bekende lenzen van Nikon. Deze heb ik in de loop der jaren stelselmatig aangekocht, ik had destijds hiervoor een D200.

    Ik bezit ook al zeer vele jaren de goeie schuifzoom 80 - 200mm. ook van Nikon, en om deze verder te blijven gebruiken, zou ik me een cropcamera willen aanschaffen, genre D7100. Of de nieuwe te verwachten D7200, die in september zou geleverd worden.

    De serie 3XXX en 5XXX kan ik niet aanwenden, wegens de ontbrekende lensmotor.

    In de loop van volgende jaren, in de verdere toekomst, zou ik me aan een 600 mm. aanschaffen.

    Waarom een crop camera op de telelens?

    Hoef dan minder te wisselen en ben sneller door het werken met twee bodys en minder kans op stof.
    De schuifzoom is haast niets meer waard en door de cropcamera word enkel het middenstuk gebruikt, dus kwaliteit geen probleem, dacht ik.
    Ik hou er niet van om met de D800 te gaan croppen. Zou bijvoorbeeld een beelduitsnede kunnen maken met mijn 36 miljoen pixs, maar dat liever niet.
    De brandpuntafstand vergroot.
    De nieuwe lens van Nikon kost stukken meer dan de cropcamera.
    Later, op een 600 mm; Lens heb ik ook weer andere mogelijkheden...

    Ik doe veel landschap, portret, reportage en strobisme.

    Wat is jullie mening, kunnen jullie je hierin vinden?

    Met dank bij voorbaat voor de meningen.

    Eugène.
    BD1766BE

  • #2
    Re: Backup camera naast D800.

    Ik denk dat je voor jezelf de oplossing al gegeven hebt en weet.
    Jij beslist of je een cropcamera wil of een FF. Persoonlijk zou ik een D700 (of nog een d800) bijnemen met de takken fotografie die jij doet.
    Waarom je die 600mm wil kopen? Daarvoor geef je niet echt een reden, maar ik begrijp dat je dan het voordeel van de crop sensor wilt benutten.
    Als je een extra crop wil zou ik zeker voor die d7100 gaan en hem nu al gebruiken. Zoals zo vaak verteld, je kan altijd wachten op een nieuwer toestel.

    Comment


    • #3
      Re: Backup camera naast D800.

      Waarom wil je liefst geen uitsnedes maken uit een D800 beeld? Dat doet een aps-c sensor eigenlijk toch ook. Alle het resultaat is toch hetzelfde...

      Comment


      • #4
        Re: Backup camera naast D800.

        Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
        Ik denk dat je voor jezelf de oplossing al gegeven hebt en weet.
        Jij beslist of je een cropcamera wil of een FF. Persoonlijk zou ik een D700 (of nog een d800) bijnemen met de takken fotografie die jij doet.
        Waarom je die 600mm wil kopen? Daarvoor geef je niet echt een reden, maar ik begrijp dat je dan het voordeel van de crop sensor wilt benutten.
        Als je een extra crop wil zou ik zeker voor die d7100 gaan en hem nu al gebruiken. Zoals zo vaak verteld, je kan altijd wachten op een nieuwer toestel.

        Vince,

        Zou in de verre toekomst ook wel eens wat vogels, en natuurfotografie willen gaan doen. En die D7100, ja daar heb je ook gelijk, je kan blijven wachten. Weet trouwens enkele tweedehandse te koop staan.

        Dankje.

        M V G.

        Eugène.
        BD1766BE

        Comment


        • #5
          Re: Backup camera naast D800.

          .....

          Waar ik nog wat twijfels heb is het gebruik van de 'oude' schuifzoom 80-200, op de nieuwe digitale toestellen. Heeft iemand daar ervaring mee, met deze zelfde lens op een nieuw digitaal toestel van Nikon?

          M V G.

          Eugène.
          BD1766BE

          Comment


          • #6
            Re: Backup camera naast D800.

            ik heb ook een 80-200 wel een draai zoom en die werkt perfect op mijn D90 en D700, ik heb ook een nog oudere vivitar 70-210 F3.5-5.6 schuifzoom en ook die doet het super op de beide camera's.

            Comment


            • #7
              Re: Backup camera naast D800.

              Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
              ik heb ook een 80-200 wel een draai zoom en die werkt perfect op mijn D90 en D700, ik heb ook een nog oudere vivitar 70-210 F3.5-5.6 schuifzoom en ook die doet het super op de beide camera's.
              OK,

              dankje, is voor mij goeie info.

              M V G.

              Eugène.
              BD1766BE

              Comment


              • #8
                Re: Backup camera naast D800.

                Je kan ook een occasie D300s kopen.... die is even groot als je D800 en heeft alle controls op dezelfde plaats zitten. Of je kan wachten op de D400 :-)
                mvg
                Bert

                Comment


                • #9
                  Re: Backup camera naast D800.

                  Eens je van kwaliteit body en sensor d800 genoten hebt wordt het moeilijk
                  Had vroeger d7000 in combi met D3s en crop body in combi met full frame werkte niet voor mij
                  Kwaliteit sensor d7000 niet te vergelijken met d800 (e). Hangt ook af van lenzen die je in je bezit hebt, in mijn geval alleen ff lenzen.
                  Heb nu onlangs 3 weken natuurfotografie gedaan met d800e en gehuurde d4, voorkeur blijft naar D800 type body gaan dus wat mij betreft 2e body D810 of D800. Indien budgettair niet haalbaar zou ik dan opteren voor d700

                  Bedieningsverschil tussen d7000 en d3s bijvoorbeeld vond ik verwarrend. Ik vond nu verschil D800 D4 al te verwarrend. Hangt wel een beetje af van soort fotografie uiteraard maar blindelings aanpassen van combi sluiter f-waarde en iso is absoluut noodzakelijk als je gaat voor fotografie in moeilijke omstandigheden.
                  We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                  Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Backup camera naast D800.

                    Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                    Eens je van kwaliteit body en sensor d800 genoten hebt wordt het moeilijk
                    Had vroeger d7000 in combi met D3s en crop body in combi met full frame werkte niet voor mij
                    Kwaliteit sensor d7000 niet te vergelijken met d800 (e). Hangt ook af van lenzen die je in je bezit hebt, in mijn geval alleen ff lenzen.
                    Heb nu onlangs 3 weken natuurfotografie gedaan met d800e en gehuurde d4, voorkeur blijft naar D800 type body gaan dus wat mij betreft 2e body D810 of D800. Indien budgettair niet haalbaar zou ik dan opteren voor d700

                    Bedieningsverschil tussen d7000 en d3s bijvoorbeeld vond ik verwarrend. Ik vond nu verschil D800 D4 al te verwarrend. Hangt wel een beetje af van soort fotografie uiteraard maar blindelings aanpassen van combi sluiter f-waarde en iso is absoluut noodzakelijk als je gaat voor fotografie in moeilijke omstandigheden.
                    je kan bij een D4/D3 en ook bij een D700 de bediening van de stelwielen omkeren, dus links draaien + of omgekeerd
                    als je een huurtoestel hebt moet je zien dat je die bedieningen hetzelfde zet als je huidig toestel
                    dit heb ik ook al ondervonden met een D3

                    Comment


                    • #11
                      Re: Backup camera naast D800.

                      Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                      je kan bij een D4/D3 en ook bij een D700 de bediening van de stelwielen omkeren, dus links draaien + of omgekeerd
                      als je een huurtoestel hebt moet je zien dat je die bedieningen hetzelfde zet als je huidig toestel
                      dit heb ik ook al ondervonden met een D3
                      i know en ja uiteraard, D4 heeft ook geen groene stand
                      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Backup camera naast D800.

                        groene stand wat is dat?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Backup camera naast D800.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                          .....

                          Waar ik nog wat twijfels heb is het gebruik van de 'oude' schuifzoom 80-200, op de nieuwe digitale toestellen. Heeft iemand daar ervaring mee, met deze zelfde lens op een nieuw digitaal toestel van Nikon?

                          M V G.

                          Eugène.
                          Wat ik niet begrijp Eugène, die 80-200 is toch te testen op je D800,
                          je krijgt exact te zien wat je wil weten.

                          Comment

                          Working...
                          X