Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d90

    Hallo

    binnenkort begint het voetbalseizoen van mijn zoontje
    ik ben even aan het surfen op het net hoe ik best mijn toestel instel (nikon D90)
    Ik weet al dat je best niet onder de 1/800 gaat en best zo een groot mogelijk diafragma
    ik zet mijn toestel op AF-C

    ik lees nl ook dingen ivm "AL servo" als ik mij niet vergis wil dit zeggen dat je toestel scherpstelt op verschillende punten van zodra je de knop de helft induwd, en dan op het juiste moment de knop verder doorduwen
    klopt dit allemaal?
    graag wat info op een wat verstaanbare taal aub, ik ben maar een amateur

    groeten

  • #2
    Re: Nikon d90

    AF servo is hetzelfde als AF-C.

    Er zijn 2 delen in te stellen bij de autofocus.
    Het eerste deel is bepalen of je camera scherp stelt en stopt (AF-S), of dat je camera blijft scherp stellen zoals je ontspanknop half ingeduwd.
    Voor een bewegend onderwerp, zoals een voetballer kan die laatste optie wel handig zijn. Je kan dan inderdaad scherpstellen en je camera blijft scherpstellen op de voetballer.
    Dan druk je af wanneer je denkt dat je een mooi moment hebt.

    Het 2de deel van de autofocus is bepalen welke van de autofocuspunten gebruikt worden voor de scherpstelling.
    Dat kan 1 punt zijn, meerdere punten die je camera dan kiest, of 3D herkenning. In dit geval kies je wellicht best voor meerdere punten.

    Ps: ik zou al eens gaan oefenen in de tuin met je zoontje
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d90

      Oefen is zeker geen slecht plan.
      AF servo is Canon-taal en AF-C(ontinius) is Nikon-taal voor het zelfde.
      Ik denk dat je best 1 scherpstel punt kiest en AF-C, een voldoende snelle sluiter, en de iso opdrijven indien nodig.
      Voor de compositie let ook op de bal, zorg dat die mee in beeld is.

      Comment


      • #4