Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instap DSLR, advies?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Instap DSLR, advies?

    beste leden

    Ik ben op zoek naar een toestel , liefst een DSLR om mee te verdiepen in fotografie
    Ook ga ik een cursus volgen digitale fotografie en bewerken van fotos (Raw Formaat dus zeker vereiste)
    Aangezien ik nog geen ervaring heb met dslr (wel wat fotos gemaakt met compact toestellen) ben ik op zoek naar één die niet te omslachtig is om wee te werken

    Een paar modellen (alle instap DSLR) spraken mij aan maar ik weet niet precies welke er beter is voor de beginnende amateur fotograaf.

    Ik zou ze aanschaffen met de kit lens om er mee gewend te raken en later kijken voor een lens die meer kan inzoomen.

    Nikon D5200 +18-55 mm

    Canon EOs 700D + 18-55 mm

    Sony alpha a58 + 18-55 mm

    Pentax K50 +18 55 mm


    Groetjes

    Wim

  • #2
    Re: Instap DSLR, advies?

    Ik zou voor de nikon gaan, beste prijs/kwaliteit wat mij betreft, maar dat is persoonlijk.
    Ook een toestel waar je niet snel ten einde mee zal zijn.

    Wel zou ik nu al voor de 18-105 kitlens gaan. Die 18-55 gaat snel vervelen en de kwaliteit is ook niet denderend...
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

    Comment


    • #3
      Re: Instap DSLR, advies?

      Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
      Ik zou voor de nikon gaan, beste prijs/kwaliteit wat mij betreft, maar dat is persoonlijk.
      Ook een toestel waar je niet snel ten einde mee zal zijn.

      Wel zou ik nu al voor de 18-105 kitlens gaan. Die 18-55 gaat snel vervelen en de kwaliteit is ook niet denderend...
      ik volg en zeker voor 18-105 gaan. Maar zoals voor iedereen geld voor jou ook de tip om de toestellen eens vast te nemen en te kijken wat het beste in je hand ligt, en in welk menu je het makkelijkst je weg vind.
      Je moet niet voor een lens gaan die meer kan zoomen zeker niet als je voor de 18-105 gaat, de zogenaamde superzooms (vb 18-200) zijn alles behalve super, ze zijn meestal op vele vlakken een compromis. Maar zeker als je een cursus gaat volgen zal je wel snel weten wat je nodig hebt van lenzen voor het soort fotografie dat jou interesseert.

      Comment


      • #4
        Re: Instap DSLR, advies?

        bedankt voor de tips
        Ik denk trouwens niet dat je per sé een slecht toestel kan kopen alle modellen die ik opgaf kregen immers zeer goede reviews

        zal een winkel binnen gaan en verschillende merken vergelijken

        het is nog niet voor direct maar ik wil eerst alles uitzoeken

        Comment


        • #5
          Re: Instap DSLR, advies?

          Ik denk trouwens niet dat je per sé een slecht toestel kan kopen alle modellen die ik opgaf kregen immers zeer goede reviews
          Nee, dat is waar, maar om een rare vergelijking te maken: als je een D4s voor de prijs van een D7100 kan kopen zal iedereen je ook die D4S aanraden. Dat wil niet zeggen dat die D7100 een slecht toestel is, verrevan, maar die D4s heeft gewoon veel betere specs.

          Nu is het verschil tussen de toestellen die jij noemde in vergelijking van de d5200 niet zo groot als de verschillen tussen een D7100 en een D4s, maar er zijn toch wel een paar belangrijke puntjes:

          - betere sensor
          - geavanceerder AF-systeem
          - mooie grafische interface die het makkelijker maakt instellingen te veranderen
          - ...
          Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

          Comment

          Working...
          X