Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat voor schip is dit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat voor schip is dit?

    Ik ben door mijn vakantiefoto's aan het gaan, en hoewel deze niet goed genoeg is om in onze Fotohoek te posten, stel ik me de vraag wat voor soort schip dit is, of wat het schip precies aan het doen is.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Wat voor schip is dit?

    Lijkt mij een schip voor een boorplatform?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: Wat voor schip is dit?

      Naar mijn zeer bescheiden mening is dit een baggerschip.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Wat voor schip is dit?

        Dit is de MPI Resolution of de MPI Adventure.
        Deze schepen plaatsen windmolens op de Noordzee.
        Ze laten de 6 poten zakken en klimmen dan als het ware naar boven zodat het schip tussen de poten komt te hangen en geen last heeft van de golfslag.

        Comment


        • #5
          Re: Wat voor schip is dit?

          hier goed te zien, hoe groot zo,n schip is.
          The Worlds biggest Wind Turbine Installation vessel arriving at 16.15 from the Tees. Bound for the Mcnulty Yard at South Shields to pick up measurement equip...

          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Wat voor schip is dit?

            De zelfde komt hier regelmatig voorbij aan de kust van Knokke Heist. Komt dan van de haven van Vlissingen en vaart richting Thorntonbank, zo een 30 km uit de kust voor Zeebrugge en dient voor het plaatsen van de bodempalen in zee waar later de windmolens op geplaatst worden. Het schip heft zich met de zes palen uit het water waardoor het een soort platform word. Komt regelmatig voorbij om zich voor een nieuwe lading te bevoorraden. De windmolens worden met een ander schip en platform geplaatst.
            Waar is trouwens de foto genomen ?

            Gr, Daniel.

            Comment


            • #7
              Re: Wat voor schip is dit?

              Dank voor alle info. De foto is gemaakt vanuit een appartement op de dijk van Wenduine. Ik zie dat schip af en toe aan de horizon, met die hoge opwaartse 'poten' en vroeg me dus af wat het was... Een baggerschip dacht ik niet. Ik zoek nog, maar enkele jaren geleden werd het strand van Wenduine opgespoten, en ik denk dat ik daar ook foto's van heb.
              Kijk, hier, een foto uit 2012. Deze lag vlak voor de kust en spoot zand op:


              (de Alexander Von Humboldt; heb er ook nog grotere beelden van)
              Last edited by LesC; 22 juli 2014, 15:00.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Wat voor schip is dit?

                Oorspronkelijk geplaatst door FritsR Bekijk bericht
                Dit is de MPI Resolution of de MPI Adventure.
                Deze schepen plaatsen windmolens op de Noordzee.
                Ze laten de 6 poten zakken en klimmen dan als het ware naar boven zodat het schip tussen de poten komt te hangen en geen last heeft van de golfslag.
                Aan deze beelden kan je zien dat het de MPI Adventure is.




                Zo te zien is de zijkant anders (+ helicopterplatform)

                @bouk: Zo'n schip met vlakke bodem moet moeilijk te sturen zijn.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: Wat voor schip is dit?

                  Vanmiddag een splinternieuw offshore schip voor het windmolenpark in IJmuiden gefotografeerd.

                  van Oord Aeolus

                  http://www.vanoord.com/nl/nieuws/201...s-operationeel

                  Ook is er een serie van de schepen van Seajacks.
                  Seajacks Zaratan, Seajacks Leviathan, Seajacks Kraken en Seajacks Hydra. Deze schepen, met vier poten, worden in Amsterdam onderhouden en ik kan het zo'n beetje vanuit mijn kantoorplekje bekijken. Spectaculair als het zijn poten op de bodem zet en het totale schip tientallen meters omhoog gaat
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat voor schip is dit?

                    Heb intussen je geposte foto van een reactie voorzien. Heb je zo'n beeld van een schip met de poten op de bodem en zelf "tientallen meters omhoog"?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat voor schip is dit?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Heb intussen je geposte foto van een reactie voorzien. Heb je zo'n beeld van een schip met de poten op de bodem en zelf "tientallen meters omhoog"?
                      Misschien dat deze een beetje tot de verbeelding spreekt:

                      Last edited by olivetti; 22 juli 2014, 18:35.
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat voor schip is dit?

                        Ongelofelijk!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat voor schip is dit?

                          Inderdaad. Ongelooflijk.
                          Die is goed voorzien voor een eventuele stijging van het zeeniveau.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat voor schip is dit?

                            Het moet inderdaad al erg doen dat ze schepen op pijlers gaan plaatsen!
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat voor schip is dit?

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Het moet inderdaad al erg doen dat ze schepen op pijlers gaan plaatsen!
                              Dat is tegen de zeeziekte.

                              Hier kan je zien hoe het werkt:
                              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                              The MV Resolution, a self-lifting sea-faring mammoth builds giant wind turbines in the sea. See her six "legs" in action.From: MIGHTY SHIPS: MV Resolutionhtt...

                              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                              Last edited by Black B@ndit; 22 juli 2014, 22:32.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X