Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bladje zuigen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bladje zuigen...

    Deze kleine rakker was zich waarschijnlijk aan het voorbereiden om mij aan te vallen. Die dag eindigde ik met een 7-tal beten :-)



    Groeten

    Kristof
    NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

  • #2
    Re: Bladje zuigen...

    De kleine rakker mooi vastgelegd, al zou ik het kopje iets scherper willen gezien hebben




    Groetjes chrit.
    Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

    Comment


    • #3
      Re: Bladje zuigen...

      Het zijn echte aanval machines ik moet er ook niet van hebben, overigens volg ik Chrit wel van scherpte op kopje en vooral oogjes.

      Iets te veel gefocust op angel van diertje misch.?

      Mvg casie

      Comment


      • #4
        Re: Bladje zuigen...

        Oorspronkelijk geplaatst door Chrit Bekijk bericht
        De kleine rakker mooi vastgelegd, al zou ik het kopje iets scherper willen gezien hebben




        Groetjes chrit.
        Oorspronkelijk geplaatst door casie Bekijk bericht
        Het zijn echte aanval machines ik moet er ook niet van hebben, overigens volg ik Chrit wel van scherpte op kopje en vooral oogjes.

        Iets te veel gefocust op angel van diertje misch.?

        Mvg casie
        Bedankt voor jullie reactie. Ik weet niet of ik hem veel scherper krijg dan dit. De facetten zijn zichtbaar in de ogen en meestal zit ik dan goed qua scherpstelling. Foto is wel een klein beetje gecropped maar niet in die mate dat dat veel verschil zou mogen geven. Zou dit aan mijn camera liggen of toch eerder aan de fotograaf :-)???
        NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

        Comment


        • #5
          Re: Bladje zuigen...

          Dit is wat wij bedoelen met focus op kopje of oogjes van dasvlieg , ik denk dat het meer te maken geeft met standpunt van foto.

          Oorspronkelijk geplaatst door Anita1961 Bekijk bericht
          Dit natuurlijk maar een voorbeeld, ik ,wil geen afbreuk doen aan uw foto maar dit bedoel ik met focus op ogen ok
          Last edited by casie; 22 juli 2014, 17:52.

          Comment


          • #6
            Re: Bladje zuigen...

            Oorspronkelijk geplaatst door casie Bekijk bericht
            Dit is wat wij bedoelen met focus op kopje of oogjes van dasvlieg , ik denk dat het meer te maken geeft met standpunt van foto.



            Dit natuurlijk maar een voorbeeld, ik ,wil geen afbreuk doen aan uw foto maar dit bedoel ik met focus op oogen ok
            Welke instellingen heb je bijvoorbeeld gebruikt met deze foto? Nog een kleine vraag, als je een foto maakt met flits, sluitertijd 1/200 en uit de hand getrokken, zet je dan je vibratie reductie aan of uit?

            Grtn

            Kristof
            NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

            Comment


            • #7
              Re: Bladje zuigen...

              Kristof ,

              Dit is geen foto van mij maar 1 uit een vorige post van Anita 1961 de exif gegevens zitten er nog in , dus foto opslaan op comp. dan kan men alle gegevens van foto uitlezen.

              Sommige fotograven laten de gegevens erin zitten daar kan men veel uit leren.


              Ik had deze genomen om duidelijk te maken wat ik bedoelde met focus op oogjes. en Wat uw verdere vraag , stel deze eens in tip&trucs daar zal je wel antwoord krijgen.

              Mvg Luc

              Comment


              • #8
                Re: Bladje zuigen...

                De focus zit goed, anders zie geen facetten in de oogjes.

                De algemene onscherpte komt door het gebruik van een of ander attribuut om met de 105mm micro tot deze maatstaf te komen.
                Voorzetlens, teleconvertor of misschien een omgekeerde lens?

                Je ziet ook redelijk veel groene CA rond de randen.


                Groeten,
                Eric

                Comment


                • #9
                  Re: Bladje zuigen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door casie Bekijk bericht
                  Kristof ,

                  Dit is geen foto van mij maar 1 uit een vorige post van Anita 1961 de exif gegevens zitten er nog in , dus foto opslaan op comp. dan kan men alle gegevens van foto uitlezen.

                  Sommige fotograven laten de gegevens erin zitten daar kan men veel uit leren.


                  Ik had deze genomen om duidelijk te maken wat ik bedoelde met focus op oogjes. en Wat uw verdere vraag , stel deze eens in tip&trucs daar zal je wel antwoord krijgen.

                  Mvg Luc
                  Oorspronkelijk geplaatst door extrazone Bekijk bericht
                  De focus zit goed, anders zie geen facetten in de oogjes.

                  De algemene onscherpte komt door het gebruik van een of ander attribuut om met de 105mm micro tot deze maatstaf te komen.
                  Voorzetlens, teleconvertor of misschien een omgekeerde lens?

                  Je ziet ook redelijk veel groene CA rond de randen.


                  Groeten,
                  Eric
                  Luc, bedankt voor de tip!
                  @Eric: ik heb niets van voorzet attributen gebruikt, enkel de lens. Wel heb ik gewerkt met de ingebouwde flitser in combinatie met een andere die getriggered wordt door de flits van de eerste. Ik heb al ondervonden dat door beide te gebruiken de foto's soms onscherp zijn. Daarom heb ik in het weekend een nieuwe "gebouwd" waardoor de ingebouwde niet meer nodig is. Misschien nog andere mogelijke oorzaken voor de groene CA? Ik vind dit in veel van mijn foto's terug, vooral als ik iets wil vastleggen in een groene struik.

                  Alvast bedankt voor al jullie reacties!

                  Grtn

                  Kristof
                  NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

                  Comment

                  Working...
                  X