Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij en geheugenkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij en geheugenkaart

    Zijn die vd D90 en D7100 dezelfde of zou ik dat ook opnieuw moeten aanschaffen ?

  • #2
    Re: Batterij en geheugenkaart

    SD kaart blijft SD kaart, die zul je niet moeten verwisselen. Misschien zal je wel een snellere geheugenkaart moeten aanschaffen omdat je met dubbel zo grote bestanden werkt.
    Wat de batterij betreft, dit kan je makkelijk opzoeken door de types op te zoeken en te kijken als ze overeenstemmen...
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

    Comment


    • #3
      Re: Batterij en geheugenkaart

      batterij is niet dezelfde (gelukkig) want die gaat echt lang mee hoor
      sd kaartje is toch best minimum 45mb/seconde, en beter 95mb/sec (dan heefft de camera "bijna" geen remmingen meer)
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Batterij en geheugenkaart

        Een oudere accu zal al een deel van de oorspronkelijke capaciteit verloren hebben.
        Je mag rekening houden met zo'n 5-10% capaciteitsvermindering per jaar, afhankelijk van hoe je de accu gebruikt hebt, en bij welke temperatuur ze weggelegd wordt.
        Een lagere temperatuur is beter (in de koelkast blijven ze veel langer goed, de vriezer is dan weer te koud), 40-60% geladen is beter (niet bijladen na de fotoshoot tenzij ze leeg of bijna leeg is), maar wel laden net voor je aan de volgende fotoshoot begint, een lege of bijna lege lithium-ion accu wegleggen is het slechtste wat je er mee kan doen, als de spanning zakt onder ongeveer 2,7V per cel dan kan ze definitief defect raken).

        Met de meeste recente DSLR's kan je per acculading meer dan voldoende foto's maken, zodat je eigenlijk zelfs geen tweede accu nodig hebt.
        Maar dan mag je niet vergeten om ze terug te laden voor je weer op stap gaat om foto's te maken.
        Ik neem zelf gewoonlijk ook een reserve-accu mee, maar die heb ik de laatste jaren niet meer nodig gehad (voor de zekerheid neem ik er gewoonlijk toch nog eentje mee, behalve bij de 1Dx, want die zit na 2500 foto's nog boven de 50%).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Batterij en geheugenkaart

          Bedankt voor de reacties. Kaartje is idd hetzelfde, batterij niet.

          Comment

          Working...
          X