Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke foto printer te kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke foto printer te kiezen?

    Hallo jongens en meisjes!

    Ik heb een vraagje voor jullie over welke footprinter ik zou moeten kopen. . .

    Ik zal kort even schetsen waarvoor deze moet dienen.

    Ik bied aan mijn klanten nu fotokaarten aan voor geboortes communie en huwelijken, natuurlijk spreekt het voor zich dat deze moet kunnen verschillende (al dan niet zelf ingestelde) formaten moet printen. Belangrijk is de printkwaliteit en de afdruksnelheid.

    Ik had zelf al gedacht aan de canon pixma pro1 is dit een goede keuze hiervoor?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Welke foto printer te kiezen?

    Heb je A3+ nodig ?

    Comment


    • #3
      Re: Welke foto printer te kiezen?

      MJa toch wel. Voor eventueel vergroting te leveren

      Comment


      • #4
        Re: Welke foto printer te kiezen?

        Epson R3000
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

        Comment


        • #5
          Re: Welke foto printer te kiezen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
          Epson R3000
          Waarom zou je deze kiezen?

          Comment


          • #6
            Re: Welke foto printer te kiezen?

            De Pro-1 is een goede keuze, echter: deze kost tegen de 900 euro met 28 ml grote patronen. De Epson Pro 3880 kost maar 200 euro meer, maar daarvoor krijg je ook 80 ml inkt per patroon. De hoeveelheid extra inkt is meer waard dan die 200 euro, zelfs als je rekening houdt dat er zo'n 20% de eerste keer gedumpt wordt in de afvalinkttank om de inktleidingen te vullen en de printkop te primen. De Canon Pro-1 werkt namelijk ook met een slangsysteem met stationaire patronen en ook hier gaat zeker een kwart van de eerste patronen in de printer, echter: deze printer heeft geen verwisselbare inktafvaltank (maintenance cartridge), zoals de Pro 3880.

            Het voordeel van de Pro-1 is echter dat zowel matte als photo black gelijktijdig geladen zijn. Bij de Epson Pro 3880 en de kleinere R3000 kost het enkel ml inkt om de zwartkanaal door te spoelen van matte naar photo black. De truuk is dus om alle afdrukken op glanzende media en matte media te grouperen om inktverspilling tot een minimum te houden. Overigens heb ik gemerkt dat dat er veel matte media perfect werken met photo black (wel opletten dat je als papierconfiguratie een glanzende of andere media kiest, die standaard photo black neemt).

            Voordeel van de Pro 3880: je kunt A2 afdrukken, dus posterformaat en dat voor die extra 200 euro en veel meer inkt erbij.

            Beide printers kunnen bovendien perfect dikke en stijve media afdrukken (zoals dunne voorbewerkte schildersplankjes) en canvas. Bij canvas is de Pro 3880 toch beter: je moet immers rekening houden dat er groot gedeelte gebruikt gaat worden om over een houten frame geplaatst moet worden en dan wordt het oppervlakte al een stuk kleiner en is A2 geen overbodige optie.

            Wil je super goedkoop gaan: een Epson 1500W. Hoewel voor kleurstofinkt ontworpen, kan je met navulbare patronen perfect licht- en waterbestendige pigmentinkt gebruiken zonder gevaar op verstopping. Deze werkt met 6 kleuren, dus een echte fotoprinter. Echter geen grijze inkten zoals de Pro-1 en de Pro 3880, maar met een juist profiel zie je het verschil niet.
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

            Comment


            • #7
              Re: Welke foto printer te kiezen?

              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
              De Pro-1 is een goede keuze, echter: deze kost tegen de 900 euro met 28 ml grote patronen. De Epson Pro 3880 kost maar 200 euro meer, maar daarvoor krijg je ook 80 ml inkt per patroon. De hoeveelheid extra inkt is meer waard dan die 200 euro, zelfs als je rekening houdt dat er zo'n 20% de eerste keer gedumpt wordt in de afvalinkttank om de inktleidingen te vullen en de printkop te primen. De Canon Pro-1 werkt namelijk ook met een slangsysteem met stationaire patronen en ook hier gaat zeker een kwart van de eerste patronen in de printer, echter: deze printer heeft geen verwisselbare inktafvaltank (maintenance cartridge), zoals de Pro 3880.

              Het voordeel van de Pro-1 is echter dat zowel matte als photo black gelijktijdig geladen zijn. Bij de Epson Pro 3880 en de kleinere R3000 kost het enkel ml inkt om de zwartkanaal door te spoelen van matte naar photo black. De truuk is dus om alle afdrukken op glanzende media en matte media te grouperen om inktverspilling tot een minimum te houden. Overigens heb ik gemerkt dat dat er veel matte media perfect werken met photo black (wel opletten dat je als papierconfiguratie een glanzende of andere media kiest, die standaard photo black neemt).

              Voordeel van de Pro 3880: je kunt A2 afdrukken, dus posterformaat en dat voor die extra 200 euro en veel meer inkt erbij.

              Beide printers kunnen bovendien perfect dikke en stijve media afdrukken (zoals dunne voorbewerkte schildersplankjes) en canvas. Bij canvas is de Pro 3880 toch beter: je moet immers rekening houden dat er groot gedeelte gebruikt gaat worden om over een houten frame geplaatst moet worden en dan wordt het oppervlakte al een stuk kleiner en is A2 geen overbodige optie.

              Wil je super goedkoop gaan: een Epson 1500W. Hoewel voor kleurstofinkt ontworpen, kan je met navulbare patronen perfect licht- en waterbestendige pigmentinkt gebruiken zonder gevaar op verstopping. Deze werkt met 6 kleuren, dus een echte fotoprinter. Echter geen grijze inkten zoals de Pro-1 en de Pro 3880, maar met een juist profiel zie je het verschil niet.
              Dank u wel voor de zeer uitgebreide uitleg!

              Comment


              • #8
                Re: Welke foto printer te kiezen?

                De Epson 3880 is uiteraard een van de beste printers. (ik gebruik ook nog steeds een ouder model, 3800 van deze printer)
                Hou je van hoogglansfoto's dan is de Canon Pro-1 een mogelijk betere keuze. Deze printer gebruikt een glossoptimiser, een soort vernislaag die zorgt voor een echte hoogglans.
                De 3880 heeft echter grotere cartridges, die zeer zelden verstoppen. Mijn 3800 staat soms meer dan een maand stil zonder verstoppingen.

                Laat u niet afschrikken door het A2 formaat, de 3880 is nauwelijks groter dan de Pro-1. En als je kaartjes gaat afdrukken is dit grote formaat mooi meegenomen, je kan meerdere kaartjes op een A3 of een A2 afdrukken.

                Wil je nog een stapje hoger, dan is er de 4900 van Epson, die print vanaf rol en heeft een ingebouwd snijmes. Kan leuk zijn als je grotere aantallen kaartjes moet printen, dan maak je een layout op maat en maar printen.... Dit is een van de beste printers maar moet wel wat regelmatiger gebruikt worden wegens het verstoppen van de printkop. Maar als je bvb wekelijks print is dit geen probleem.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke foto printer te kiezen?

                  Ik denk wel dat het de epson 3880 zal worden. Allen bedankt voor de deskundige uitleg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke foto printer te kiezen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door pieterdegroote Bekijk bericht
                    Ik denk wel dat het de epson 3880 zal worden. Allen bedankt voor de deskundige uitleg

                    Hoi,

                    ben benieuwd of je hier al verder mee staat, zou ook graag een printer aanschaffen, twijfel nog tussen de Canon Pro 1 en de Epson 3880. Ok er is een formaatverschil, maar de Epson heeft grotere en dus goedkopere cartridges. En de mogelijkheid voor canvas.

                    Naar wat ik al gelezen heb zoude Canon in kwaliteit van afdruk beter zijn .

                    M V G.

                    Eugène.
                    BD1766BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke foto printer te kiezen?

                      Epson 3880, zonder meer. De Canon Pro 1 heeft zelfs geen verwisselbare maintenance tank om de afvalinkt in op te vangen (dus dure "reparatie" nodig bij de Canon servicecenter).

                      De Canon Pro 1 is even groot als de Epson Pro 3880 en kan maar A3+ afdrukken, terwijl de Epson A2 kan afdrukken.
                      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                      Comment

                      Working...
                      X