Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

    Loop te denken, om de RX100 mkII te vervangen door:
    ofwel de mkIII
    ofwel iets van Fuji

    Vereisten:
    Goede beeldkwaliteit
    Kompakt
    Aangenamen bediening

    Niet belangrijk:
    Zoom

    De X100(s) vond ik heerlijk, maar iets te groot.
    Is er bij Fuji een kombinatie van pancake breedhoeklens op een body die minstens dezelfde beeldkwaliteit geeft dan de X100(s)?

  • #2
    Die combinatie is er zeker, helaas groter dan de X100S ........ Tenzij je niet absoluut een zoeker wil, de Fuji X-M1 in combinatie met de 18 f/2 of de 27 f/2 zal iets kleiner zijn denk ik.
    Wil je toch een zoeker dan heb je eventueel de X-E2 in combinatie met één van beide hoger vernoemde lenzen maar dan zit je zeker aan dezelfde grootte als de X100S
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

      Indien zoom van geen tel is, dan lijkt me die x100s een droom van een
      toestel. Ik heb daar al grote, uitgeprinte foto's van gezien en dacht dat
      die van een Leica kwamen. Het heeft mezelf ook al doen twijfelen om
      misschien toch niet te wachten op de Lumix LX8, maar voor de Fuji te
      gaan. Tja. Niet makkelijk.

      Comment


      • #4
        Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

        Shortlist:
        X-T1 + 18mm 2.0 (iets groter dan de X-E2, weet niet of er veel toegevoegde waarde is, iso stel ik meestal automatisch, voor de rest zie ik niet zoveel voordelen)

        X-E2 + 18mm 2.0 (momenteel de topfavoriet, eventueel de 10-22 4.0 erbij)

        RX100III, weet het, niet te vergelijken...

        Zelden zo moeilijk kunnen kiezen.....

        Comment


        • #5
          Rudy, de X-T1 is een klasse apart hoor, niet te vergelijken met de X-E2, zeker niet qua handling on nog maar over de zoeker te zwijgen…. Beter dan mijn FF Nikon D3S
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

            Best wachten tot Photokina, Nikon en Panasonic brengen waarschijnlijk een 1" sensor compact uit.
            http://users.telenet.be/patric/

            Comment


            • #7
              Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Shortlist:
              X-T1 + 18mm 2.0 (iets groter dan de X-E2, weet niet of er veel toegevoegde waarde is, iso stel ik meestal automatisch, voor de rest zie ik niet zoveel voordelen)

              X-E2 + 18mm 2.0 (momenteel de topfavoriet, eventueel de 10-22 4.0 erbij)

              RX100III, weet het, niet te vergelijken...

              Zelden zo moeilijk kunnen kiezen.....

              Rudi,
              De RX100III zou ik niet nemen als ik jou was. Je hebt al een RX100 en ik denk dat je maar weinig plezier haalt uit model 3.

              Model 3 presteert een halve stop beter in high iso dan model I
              Is een stop sneller op 70 mm.
              Heeft een zoeker en LCD is nu bruikbaar voor selfies.

              En dat is het zowat.

              Ik heb nu een maand de RX100III en mijn ervaring met het toestel is dat de beeldkwaliteit heel goed is, dat de camera zo compact is dat je hem overal kunt meenemen.

              Maar ondanks al die positieve punten vind ik dat ik weinig fotoplezier heb aan deze camera.
              Mijn OMD EM5 is groter maar toch nog klein in vergelijking met mijn 5DII, maar het fotograferen met deze camera is zoveel plezanter.

              Ik denk dat het met de XT-1 net hetzelfde is. Daar draait alles om het plezier met de camera te werken.
              Velen vinden zelfs de OMD EM1 nog plezanter om mee te werken en ik twijfel zelf om mijn EM5 te vervangen door deze EM1 of misschien zelfs de XT-1 want deze laatste is wel een erg mooie tijdloze camera die Vintage koppelt aan een 'mooie techniek met dan nog eens een aanbod van zeer goede lenzen.

              Een camera die mij ook aangenaam verrast heeft is de a6000 van Sony.
              Dit ding is echt wel snel en lijkt me op het eerste zicht zeer aangenaam om mee te werken, veel
              plezanter dan een NEX 7.
              Moet je echt eens proberen.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

                Funcky,


                Rx100 mkIII zou ik eventueel voor de zoeker en de lens doen. Maar gaat me dan wel 3-400€ (opleg) kosten.
                De a6000 body heb ik al eens gebruikt, die AF is echt spectaculair. Maar de E-lenzen bij Sony, ik weet het zo niet.
                En de Olympus, dat klikt niet bij mij, heb de em10 even gebruikt, maar zeker geen liefde op eerste zicht.
                De Fuji's heb ik echt een voorkeur voor, geven plezier bij het fotograferen, naast echt mooie jpg's (ben nooit een raw-man geweest)
                De X100(s) is een fantastische camera, en ik hoop dan met een X-E2 of zelfs X-T1 hetzelfde maar met meer mogelijkheden te vinden.

                Comment


                • #9
                  Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

                  Wachten, doe ik niet graag, ga binnenkort op een tripje waar ik hem nodig heb ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

                    Francis, blijven voor mij 3 nadelen aan de X-T1 ten opzichte van de X-E2
                    Verkrijgbaarheid, afmetingen, en meerprijs.
                    Maar wie weet, als ik er een in handen krijg...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

                      Rudi,

                      De (uitstekende) zoeker is dezelfde dan de RX10 maar de vergroting is kleiner, wat normaal is omdat de afstand tussen mini-LCD en Optiek gewoonweg te klein is .. wat dan ook meteen de reden is waarom je hem moet uit trekken. (bedoeling is nog altijd zeer compact te zijn door dit systeem)
                      De lens is echt heel goed over heel het bereik bij alle openingen en de Jpegs vind ik super voor zo'n kleine camera.

                      Tja de OMD lijkt op het eerste gezicht een beetje raar maar is wel een fun-camera.
                      Zeker de EM1 is fantastisch (maar wel lelijk ) maar ik begrijp dat als het niet klikt.. niet doen dan.

                      De XT-1 lijkt me de systeemcamera van het moment... maar ik vertrouw op de gebruikers hier want ik heb er geen ervaring mee... zelfs nog geen in handen gehad.
                      Idd weer ietsje groter dan een X-E2... maar dit is echt een mooie camera ... en het oog wil ook wat.

                      Ik denk dat de XT-1 het gevoel geeft aan de gebruikers een echte camera in handen te hebben met goede feeling.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

                        Funcky,

                        En de kwaliteit van de foto's bewijst dat ook nog eens

                        Jaja

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Ik denk dat de XT-1 het gevoel geeft aan de gebruikers een echte camera in handen te hebben met goede feeling.
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

                          Jaja,
                          Daar ben ik het volledig mee eens,
                          Van wat ik er al van gezien heb .. kom je overal prachtige jpegs tegen. (da's een stap voor op Olympus jpegs die ook al niet slecht zijn)
                          Ik overweeg zelfs mijn 5DII en lenzen te vervangen door deze Fuji
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

                            Funky,

                            Weet waar je aan begint hé ...
                            Ik heb het ook gedaan en heb er nog geen seconde spijt van.

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Funcky, De a6000 body heb ik al eens gebruikt, die AF is echt spectaculair. Maar de E-lenzen bij Sony, ik weet het zo niet.
                              Ik weet het.
                              bv een standaard lens ... welke ?
                              De 16-50 is in mijn ogen rommel
                              De 18-55 is iets beter maar ook niet echt exotisch te noemen.
                              Blijft er nog een 16-70 Zeiss f4 die vrij duur is.

                              Maar de Body, mooi ding hoor
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X