Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parijs -vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Parijs -vraagje

    Graag wat info voor wie het al daadwerkelijk gedaan heeft:

    Hoe geraak je op de meest eenvoudige manier van Parijs-Gare Du Nord tot in Versailles ?

    Ik heb er al naar gegoogeld, maar misschien is info van Parijs-kenners wel beter
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Parijs -vraagje

    Met de RER.
    Lijn C
    Google : type:transit_station:"Versailles - Château - Rive-Gauche"
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Parijs -vraagje

      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Met de RER.
      Lijn C
      Google : type:transit_station:"Versailles - Château - Rive-Gauche"
      Kan er niet aan uit. Volgens mij gaat het niet rechtstreeks:

      Ik zie heer geen lijn C tussen staan

      Platforms 1 and 2: Service platforms, not open to the public.
      Platforms 3 to 6: Terminus of the London Eurostar via the Channel Tunnel.
      Platforms 7 and 8: Thalys platforms for Belgium, Germany and the Netherlands.
      Platforms 9 to 18: TGV North, Main Line trains, and some Picard TER.
      Platforms 19 to 21: Picard TER.
      Platforms 30 to 36: Suburban station, Transiliens and Picard TER (Paris-Beauvais line)
      Platforms 41 to 44 (underground): RER station, lines B and D.
      4 Métro Platforms (underground): Lines 4&
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Parijs -vraagje

        Rechtsreeks gaat inderdaad niet vanuit Gare du Nord.
        Maar het is niet zo ingewikkeld.
        Eens je in de metro bent is alles duidelijk aangegeven op kaarten.



        Je kan kiezen voor : Minste overstappen / minste stappen (ondergronds) / snelste tijd

        Ook handig : http://www.ratp.fr/plan-interactif/
        Last edited by Skitch; 20 juli 2014, 15:48.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Parijs -vraagje

          Nu zie ik het ook.
          Van 15 juli tot 23 augustus is lijn C onderbroken dar waar je zou kunnen overstappen. (Saint-Michel)
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Parijs -vraagje

            Marc,

            Installeer het programma Metro van Kinevia op je Iphone, heb je een fantastisch programma, overal ter wereld offline te gebruiken. Gebruik het dikwijls, heeft me nog nooit in de steek gelaten.
            O, doe geen moeite op een Android toestel, werkt voor geen meter daar.

            Comment


            • #7
              Re: Parijs -vraagje

              of gewoon de officiële gratis app downloaden van de RATP, werkt zonder Wi-Fi en is er voor Android én iPhone.
              Staat onder het kopje Metro op parijsmijnstad

              Veel plezier trouwens in Parijs en bij Versailles.
              NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

              Comment


              • #8
                Re: Parijs -vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Marc,

                Installeer het programma Metro van Kinevia op je Iphone, heb je een fantastisch programma, overal ter wereld offline te gebruiken. Gebruik het dikwijls, heeft me nog nooit in de steek gelaten.
                O, doe geen moeite op een Android toestel, werkt voor geen meter daar.
                Sh.t.......

                Ik heb het altijd raar gevonden dat mensen met de trein naar Parijs rijden wat toch, wanneer met een paar personen bent, een kostelijk grapje is.
                Wij gaan sedert jaar en dag met de wagen. Parijs binnen via de Porte St Ouen. Daar heb je relatief goedkope parkings waar je je wagen kan laat staan gedurende je verblijf.
                Desnoods eerst naar het hotel de bagage uitladen en dan terug naar de parking(s).
                Voor de bezoeken in Parijs zelf nemen wij natuurlijk de metro, maar voor Versailles wat wij reeds een drietal keer aandeden nemen we terug de wagen, zo ook voor alle andere uitstappen in Zuid-Parijs als ik het zo mag noemen.
                Last edited by Guest17; 21 juli 2014, 17:16.

                Comment


                • #9
                  Re: Parijs -vraagje

                  @ Djivan
                  helemaal mee eens....
                  NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Parijs -vraagje

                    Ik dacht die werken van St Michel te omzeilen via lijn 5 tot Austerlitz, maar ook daar zijn er werken.

                    Dus het wordt:
                    Lijn 4 tot Strasbourg St Denis
                    Lijn 8 tot Invalides
                    Lijn C tot Versailles.

                    Afhankelijk van het moment van vertrek natuurlijk, kan zijn dat het op andere routes soms korter is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Parijs -vraagje

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Ik heb het altijd raar gevonden dat mensen met de trein naar Parijs rijden wat toch, wanneer met een paar personen bent, een kostelijk grapje is.
                      Bwah, vanaf € 22 per persoon enkele rit als je tijdig reserveert. En je bent er op 1u22m.
                      Ja, met de bus kan het goedkoper, maar dan ben je wel enkele uren langer onderweg natuurlijk.
                      Ik heb het nooit duur gevonden, en ik slaap nog wat uit op de trein, lees een boekje, ga een koffietje drinken,...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Parijs -vraagje

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Bwah, vanaf € 22 per persoon enkele rit als je tijdig reserveert. En je bent er op 1u22m.
                        Ja, met de bus kan het goedkoper, maar dan ben je wel enkele uren langer onderweg natuurlijk.
                        Ik heb het nooit duur gevonden, en ik slaap nog wat uit op de trein, lees een boekje, ga een koffietje drinken,...
                        Ok je hebt gelijk hoor dat is niet zo heel erg duur, maar een weekendje Parijs weten wij meestal een paar dagen vooraf . Dus tijdig reserveren zit er voor ons niet in.
                        Meestal zijn we met ook twee koppels, dus voor ons vier zouden we toch minimum 175 euro betalen dan.
                        Bij ons is het meestal zo van bvb. op woensdag : zouden we eens niet naar Parijs gaan komende weekend...of de baai van de Somme, GH Luxemburg, Zeeland....en zo nog wel een paar kortbijbestemmingen.
                        Als het in ons opkomt dan zijn we riebedebie......uitgenomen in juli en augustus, dan blijven we steevast thuis wegens veel te duur en veel te druk overal .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Parijs -vraagje

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Ok je hebt gelijk hoor dat is niet zo heel erg duur, maar een weekendje Parijs weten wij meestal een paar dagen vooraf . Dus tijdig reserveren zit er voor ons niet in.
                          Enkele dagen vooraf zijn er dan weer de last-minute promo's
                          Maar die zijn dan in minder populaire treinen waar nog plaatsen over zijn, zodat je de helft van je dag verliest of 's avonds toekomt.

                          Comment

                          Working...
                          X