Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I.C.E. of In Case of Emergency

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • I.C.E. of In Case of Emergency

    Een praktisch vraagje voor wanneer het hopelijk niet nodig is

    Bij een ongeval heeft het slachtoffer vaak een GSM bij zich. Omdat het niet gemakkelijk is wie er moet opgebeld/gewaarschuwd worden in een noodgeval (behalve de hulpdiensten dan) wordt dikwijls aangeraden een 'In Case of Emergency' (ICE) in te voeren in de geheugenlijst van je GSM. (o.a. hier : http://www.policelocale.be/5395/ice.html)
    Meestal zal dat nummer pas later in het ziekenhuis worden opgezocht, maar het lijkt me toch nuttig om toe te passen.

    In het dagelijks gebruik komt er dan wel steeds "ICE" op het scherm wanneer de een de ander belt
    De oplossing zou erin bestaan (zie ook o.a. die link naar de politie) om achter het telefoonnummer (in ICE) een * te plaatsen. Ik heb dat getest maar nu blijkt het telefoonnummer van mijn vrouw niet meer te bestaan, wel als ik haar gewoon - geen ICE - opbel

    Bestaat er een andere elegante oplossing? Of zie ik iets over het hoofd?

    Ik heb ook in mijn smartphone in de ICE groep (staat er standaard in vanaf Android 4.2) contactpersonen toegevoegd. Dat zou het mogelijk maken om bij het opstarten van de gsm (als je noodnummers kan bellen) die contactpersonen te bellen zonder de unlockcode van de SIM te kennen. Mis poes. Er is nog geen verbinding (je moest eens gratis willen bellen ). Hopelijk kan iemand wel de 112 bellen wanneer nodig

  • #2
    Re: I.C.E. of In Case of Emergency

    Die standaard in de ICE van Android zitten kan je ook standaard bellen zonder code.
    Kwestie te kiezen wie in de lijst van noodnummers moet komen.

    Edit: Hulpdiensten kan je altijd bellen, het nummer 112 hoeft niet eens een sim-kaart in het toestel.
    Voor de andere ICE-nummers moet er natuurlijk wel een sim-kaart inzitten, maar hier vraagt die geen code als ik daarnaar bel.
    Maar uw toestel ga je toch locken met een andere code dan de PIN van je sim-kaart?
    Of doe jij steeds je toestel uit?
    Last edited by VerSeg; 20 juli 2014, 13:13.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: I.C.E. of In Case of Emergency

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Die standaard in de ICE van Android zitten kan je ook standaard bellen zonder code.
      Kwestie te kiezen wie in de lijst van noodnummers moet komen.
      Merci Verseg, zocht ik al langer naar, en werkt zoals het hoort. Hopelijk heb ik of iemand anders het nooit nodig.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment

      Working...
      X