Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies ND-Filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies ND-Filter

    Ik zou me graag een set ND-Filters willen aanschaffen. Het zal mijn eerste ervaring worden met deze filters en ik zou het nodige advies kunnen gebruiken voor de aanschaf van deze filters.
    Enkele vragen die ik me stel zijn:

    - Welk merk van ND-filters? Ik ben vooral op zoek naar prijs/kwaliteit goede filters, en het moet ook niet het beste van het beste zijn, want ik ben maar een amateurfotograaf en het is voornamelijk om kennis te maken met deze filters.
    Wat vinden jullie van de merken HiTech of 84.5mm? Zijn er nog andere merken die jullie aanraden?
    - Hoeveel stops kan ik best nemen? Kan je verschillende filters over elkaar "schuiven" om zo meer stops te bekomen?
    - Welke maat van filters + filterhouder moet ik nemen? Ik heb een Nikon 17-55mm, Nikon 50mm en Tamron 70-200mm
    - Welke filterhouder?
    - Heb ik nog andere accessoires nodig? Zoals een adapterring?

    Moest ik iets vergeten zijn, overige info is zeker welkom

    Groeten

  • #2
    Re: Advies ND-Filter

    Heb ook ongeveer dezelfde vragen over ND filters, maar op dit soort topics komt bijna nooit antwoord...
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

    Comment


    • #3
      Re: Advies ND-Filter

      Ik heb laatst ook een filtersysteem aangeschaft, wel voor een x100s, dus kleinere formaten.
      Zelf ben ik ben voor het Lee seven5 systeem gegaan, zeker niet het goedkoopste systeem, maar kwalitatief zeer goed.
      Nu, als je de filters zeer weinig zal gebruiken kan je steeds met goedkopere beginnen, in de grotere 'standaard' formaten kan je denk ik ook verschillende merken filters en houders onderling uitwisselen, in de kleine systemen zoals het seven5 kan dit niet (alleszinds niet bij Lee).