Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmen met dsrl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filmen met dsrl

    Ik film af en toe met een dsrl, daar ik de beelden toch mooier vind dan wat van de videocamera Panasonic SD60 komt. Zeker als je met dof wil werken.
    Maar waar de video goed is vast te houden, is dit dan weer wat minder met mijn dsrl's.
    Nu vraag ik mij af of er een afstandsbediening bestaat die ook de filmfunctie van bv de Canon 60 D kan starten en stoppen, want je moet filmen starten met een aparte knop, en niet de fotoafdruk knop
    Nu werkt mijn afstandsbediening perfect (AP WR 1C ) voor foto's, maar voor film geef het geen kik, dan neemt hij ook terug foto's, op de 5DII werkt de andere afstandsbediening (Micnova) ook al niet voor filmen.
    Iemand misschien raad ?
    Klein kodakske

  • #2
    Re: Filmen met dsrl

    Zelf hanteer ik het standpunt dat ik enkel korte stukjes film met een dslr/systeemcamera (de grens zou op 15' liggen, daar kom ik niet eens aan) - voor het grotere werk heb ik een vg10 2dehands gekocht (APS-C met nex-lenzen of convertoren) - de vorm is gewoon meer deze van een camera - wat ik liever heb voor't filmen.
    Zelf heb ik ook toevallig een SD60 - da's een degelijke videocamera qua stabilisatie, de veel kleinere sensor en de zwakke AWB-regeling spelen zeker mee in 't nadeel, de stabilisator is dan weer een voordeel. Met de VG10 mag ik dus veel sneller beginnen slepen met statieven en koppen - zo'n speciale video-stabilisatie-toestand zie ik niet zitten (da's persoonlijke smaak ook). De beeldkwaliteit is voor de eerste Nex-camera te zijn serieus beter dan de SD60 - we begrijpen dus dat je de APS-C sensor van de 60D wil gaan gebruiken. Ik zou zeggen om de maximale filmduur te kennen van die camera dat je wat zoekt op reviews/fora. Voor de a55 SLT van Sony dacht ik dat dit rond de 15' ligt (mogelijks wat langer mits uitschakeling van de steadyshot - stabilisatie op de sensor dus). Nog niet getest of dat met de opvolgers beter is - gewoon omdat ik aartslui ben dus.

    Comment

    Working...
    X