Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van D90 naar ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van D90 naar ?

    Ben in panne gevallen met mijn D90, ik ben nu op zoek naar een tweedehands maar dat blijkt niet makkelijk en ben daarover uiteraard ook een beetje onzeker.
    Welk type kan de D90 nog vervangen want ik zie het bos door de bomen niet meer ?
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Van D90 naar ?

    Afhankelijk van je budget zullen de D7000 en de D7100 de logische opvolgers zijn, als je lenzen het toelaten kan je ook kijken naar een D700/D600/D610. Ik ben van een D90 naar een D700 gegaan en ben daar erg tevreden van.

    Comment


    • #3
      Re: Van D90 naar ?

      Het hangt ook erg veel van je wensen af.
      Wat wil je er precies mee kunnen?
      Zijn er andere dingen zie belangrijk zijn (gewicht, bepaalde lenzen etc)

      Ik heb een tijd een D90 gehad en daarna een D7000.
      Die stap is trouwens best groot, de D7000 bevat merkbaar wat verbeteringen.

      Er zijn overigens genoeg goede 2e hands camera's die zelfs amper gebruikt zijn.
      Kwestie van beetje doorvragen op de persoon (hoe de camera gebruikt is, aantal clicks etc etc)
      Op die manier kun je redelijk inschatten of het betrouwbaar is of niet.

      Comment


      • #4
        Re: Van D90 naar ?

        Ik zag net een D300 in 'aangeboden' staan die heeft de zelfde sensor als de D90, maar daar zal je zeker ook D7100 tegenkomen voor een correcte prijs.

        Comment


        • #5
          Re: Van D90 naar ?

          Dus als ik het goed begrijp is de D7100 de opvolger vd D90.
          Wel nogal een prijsverschil dus dat wordt hard nadenken.
          De D90 is nieuw verkrijgbaar vr 445€, een tweedehands moet al veel beter doen anders is het mss de moeite niet.

          Mijn camera zou moeten kunnen dienen vr zowat vanalles, van reproductie, over portret en reportage tot landschap.

          Comment


          • #6
            Re: Van D90 naar ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Katt Bekijk bericht
            Dus als ik het goed begrijp is de D7100 de opvolger vd D90.
            Er is wel nog een D7000 tussengeweest.

            Wel nogal een prijsverschil dus dat wordt hard nadenken.
            De D90 is nieuw verkrijgbaar vr 445€, een tweedehands moet al veel beter doen anders is het mss de moeite niet.
            Kijk misschien es naar een D7000, D5100/5200.

            Mijn camera zou moeten kunnen dienen vr zowat vanalles, van reproductie, over portret en reportage tot landschap.
            Elke camera kan dat. Hangt eerder af van de juiste lenzen.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Van D90 naar ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Katt Bekijk bericht
              De D90 is nieuw verkrijgbaar vr 445€
              Nikon produceert de D90 niet meer sinds voorjaar 2011. Als je die nu nog nieuw vindt, dan zijn het wel (zeer) oude voorraden van de handelaar. In uitstekende staat gaan die nu tweedehands zo'n 300 euro.

              Ik heb destijds zelf een D90 gehad. Knap toestel waar ik met plezier mee fotografeerde, maar de huidige generatie camera's is nu eenmaal op vele vlakken aanzienlijk verbeterd. M.i. doe je er dus veel beter aan nu een recenter model te kopen, al is het tweedehands. Dat hoeft dan nog niet eens het laatste nieuwe model te zijn. Zo kan je het nog binnen een aanvaardbaar budget houden en toch genieten van de verbeteringen die in elke generatie voortdurend worden aangebracht.

              Comment


              • #8
                Re: Van D90 naar ?

                Ik zou voor die d7000 gaan als je budget de d7100 niet toelaat.
                Die d7000 is een zeer goed toestel en een grote stap vooruit tov je d90
                Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                Comment


                • #9
                  Re: Van D90 naar ?

                  Tja, twijfel twijfel.
                  Gebruik hangt idd vd lenzen af. Mocht ik een mooi aanbod krijgen mét een lens die ik nog niet heb kan dat een meerwaarde voor me zijn.

                  Ik zag een D7100 voor 789€, vandaag besteld morgen geleverd maar ik twijfel nu ook weer aan een online aankoop, gewoonlijk koop ik id winkel in Antwerpen en dan weet je dat je altijd na-service hebt, wat denken jullie ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Van D90 naar ?

                    Hoi Katt,

                    Je zult van de Nikon D7100 geen spijt krijgen, je zult je zult ervan gaan genieten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Van D90 naar ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                      Hoi Katt,

                      Je zult van de Nikon D7100 geen spijt krijgen, je zult je zult ervan gaan genieten.
                      Tja, het zal wel, alleen de portemonnee wat verder opentrekken dan, hmm, ik denk, ik denk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Van D90 naar ?

                        Toch nog een vraag: passen de geheugenkaart en de batterijen vd D90 id D7100 ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Van D90 naar ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Katt Bekijk bericht
                          Toch nog een vraag: passen de geheugenkaart en de batterijen vd D90 id D7100 ?
                          De batterijen niet, de geheugen kaart wel.
                          Nikon shooter - Samyang fan

                          Comment

                          Working...
                          X