Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nikon d7100, doen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop nikon d7100, doen of niet?

    Hallo allemaal

    Momenteel ben ik in bezit van een nikon d3100 waarbij ik voornamelijk gebruik maak van een nikor 35mm 1.8. Ik ben het meeste bezig met straatfotografie.
    Nu ben ik op zoek naar iets beter materiaal en ben ik hierop gebotst:

    -Nikon D7100 als nieuw geen gebruik sporen ongeveer 5000 clicks
    nog in garantie
    -Nikon 17-55 mm f/2.8 G DX ED als nieuw geen gebruik sporen geen
    krassen
    -Batterij grip +tweede batterij
    -2x Sandick sdhc kaatjes 4 gb
    -Originele batterij nikon en-el15 plus de lader.
    -Nikon riem.
    -Kaartlezer +toesemkabel usb .
    -monopod Velbon RUP-L43II
    -Afstandbediening Nikon ML-L3

    Zijn vraagprijs voor alles samen is 1600 euro, is dit de moeite?

  • #2
    Re: Aankoop nikon d7100, doen of niet?

    Ik heb enkele dagen geleden deze camera aangeschaft als back-up voor mijn D800. Ik ben aardig verrast door de kwaliteit van deze camera met een semi-professionele body, sluitertijden tot 1/8000 (net zoals zijn grote broers), met de beschreven lens heb ik geen ervaring.
    Mij lijkt de prijs toch redelijk voor wat je krijgt. Over de lens kan ik niets zinnigs zeggen omdat ik deze niet bezit maar het lijkt me een goede combinatie als aanvulling op je 35mm.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop nikon d7100, doen of niet?

      ben ook van een d3100 naar een d7100 gegaan en dat is me zeer goed bevallen een veel betere grip zal je zeker bevallen voor je straatfotografie
      alsook de betere lichtsterkte van sensor, maar als je graag in jpeg schiet moet je wel de instellingen van je picture control beetje tweaken, geeft nl origineel minder contrast als bij de d3100
      de kit die jij beschrijft lijkt me redelijk goed van prijs ook voor wat hij aanbied (zeker met die dure lens erbij, 1250euro nieuw...)
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop nikon d7100, doen of niet?

        Ik gebruik deze combinatie met heel veel voldoening, de 7100 is een fantastisch toestel en de 17-55 is een dijk van een lens.
        Van de prijs zou hij toch min. 250 euro moeten afdoen.

        Mvg Yves.
        What you see is what you get

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop nikon d7100, doen of niet?

          Is een 17-55 niet te groot voor straatfotografie, ik heb daarvoor op mijn 7100 een sigma 17-70 c (2.8/4) versie en ben hier zeer tevreden over. Is een kleine lens, maar toch met scherpe beelden.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop nikon d7100, doen of niet?

            De 17-55 2.8 heb ik gehad van Canon, maar hoewel een fantastische
            lens heb ik ze nooit graag gebruikt voor straatfotografie omdat je zo'n
            grote toeter voor de mensen hun gelaat schuift. Veel leuker is dit met
            een 35 mm, of wat ik zelf verkies: 85 mm. Heerlijk, vanop een beetje
            afstand en toch een bescheiden lensje van formaat.

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop nikon d7100, doen of niet?

              en ben je ervoor gegaan?
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop nikon d7100, doen of niet?

                Nee, het gaat over redelijk veel geld dus twijfel ik veel. Ik heb geen vast inkomen als student. Nu, na wat te bespreken met vrienden geven ze mij de tip om full-frame te gaan. Wat natuurlijk ook niet goedkoop is maar ik zou er langer genot van hebben. Ik ben terug een tijdje aan het zoeken en de nikon d700 heeft mij "betoverd". Je kan deze ook al voor een mindere prijs vinden want hij is uit stock. Tips zijn altijd welkom. En bedankt voor jullie hulp, Ik apprecieer dit echt!

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop nikon d7100, doen of niet?

                  Ik heb de indruk dat hier op het forum nogal wat mensen die met straatfotografie bezig zijn inmiddels hun fullframe camera verkochten om naar lichtere en minder opvallende cropcamera's over te stappen.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop nikon d7100, doen of niet?

                    Je kan altijd beginnen met een crop-camera zoals de D7100, en enkel lenzen kopen die fullframe-compatibel zijn.
                    Als je dan op een bepaald moment de overstap maakt, moet je de kost voor de lenzen geen tweede keer maken.
                    Nikon Df

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop nikon d7100, doen of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                      Ik heb de indruk dat hier op het forum nogal wat mensen die met straatfotografie bezig zijn inmiddels hun fullframe camera verkochten om naar lichtere en minder opvallende cropcamera's over te stappen.
                      inderdaad laurens, de systeemcamera's dienen zich hier volop aan en geloof dat de fuji's de voorkeur dragen
                      denk als je straatfotografie beoefend je ook zeker dat eens moet bekijken en gaan voelen
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop nikon d7100, doen of niet?

                        Over fuji's heb ik totaal geen kennis.

                        Nu heb ik een nieuw aanbod gekregen voor een nikon d7100 voor 750euro. De camera heeft 2500 clicks.
                        Mijn grootste twijfel is echt fullframe of niet.
                        De nikon d700 is dan wel een heel mooie camera maar is al stukken ouder.
                        Tweedehands zou ik voor deze camera nog 1060 moeten betalen en de camera heeft 25000 clicks. Ondertussen zijn er misschien al betere camera's voor deze prijsklasse tweedehands? Het merk doet er niet toe, de prestaties wel.

                        Ik krijg meer kansen om mee te werken aan projecten of modellen te fotograferen. Daarom zou ik mij willen verbeteren. Natuurlijk blijft straatfotografie wel het meest uitgeoefend.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop nikon d7100, doen of niet?

                          bedenk wel dat voor straatfotografie een fullframe vrij groot en "opvallender" is (aangezien hij daarvoor meest zou moeten dienen)
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop nikon d7100, doen of niet?

                            Als je aan straatfotografie doet speelt het geen rol of je nu een 'grote' fullframe camera op een persoon richt of een iets kleinere 'systeemcamera'. De persoon die je fotografeert in kwestie 'ziet' het toch of 'ziet' het niet. De mensen die je fotografeert zijn niet blind, en zien heus wel als je opvallend een camera, hoe klein ook, op hen richt.
                            Beter is het je techniek van 'richten' te verfijnen zodat je meer onopvallend kan fotograferen.

                            Fullframe vind ik een goede keuze voor straatfotografie (en fotografie in het algemeen). Het is enkel wanneer je jezelf beter voelt bij het hanteren van een kleiner toestel of omdat het gewicht je parten speelt, dat je kan overwegen een compacter toestel, zoals een systeemcamera, aan te schaffen.

                            Hoe die systeemcameras reageren weet ik zo niet, maar wél dat je met een reflexcamera, fullframe of crop, razendsnel kan scheprstellen en afdrukken. En dat is toch wel belangrijk bij straatfotografie. En of die camera nu wat groter is...so what. Eens afgedrukt staat uw 'onderwerp' op de foto en is het te laat voor de gefotografeerde....en jij hebt hopelijk een kwaliteitsvolle foto.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop nikon d7100, doen of niet?

                              Hallo allemaal, het is uiteindelijk een tweedehands nikon d7100+ 18-140 vr geworden. :-)

                              Comment

                              Working...
                              X