Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

als de uil wel zien wil ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • als de uil wel zien wil ...

    dan baten kaars en bril:

    mijn foto's: www.reneheylen.be

  • #2
    Re: als de uil wel zien wil ...

    Knappe opname René, zeer mooie pose van deze uil
    Gemaakt op een show o.i.d. veronderstel ik ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: als de uil wel zien wil ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Knappe opname René, zeer mooie pose van deze uil
      Gemaakt op een show o.i.d. veronderstel ik ?

      grts
      Sieg
      Bedankt voor de reactie.
      Of de foto nu gemaakt is in de vrije natuur, op een vogelshow of nog ergens anders, heeft voor mij totaal geen belang. Mij is het enkel om het beeld te doen en wat dat met de toeschouwer al dan niet doet. Just my 2 cts.
      mijn foto's: www.reneheylen.be

      Comment


      • #4
        Re: als de uil wel zien wil ...

        Foto op zich heb ik al gezegd, heel mooi
        Maar gaat mij om de soort die zo apart is René
        Als je het niet openbaar wilt schrijven mag het ook via pb hoor

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: als de uil wel zien wil ...

          Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
          Bedankt voor de reactie.
          Of de foto nu gemaakt is in de vrije natuur, op een vogelshow of nog ergens anders, heeft voor mij totaal geen belang. Mij is het enkel om het beeld te doen en wat dat met de toeschouwer al dan niet doet. Just my 2 cts.
          ...voor de kijker zal dit geen verschil uitmaken, maar voor de natuurfotograaf (en dat is toch dit forumonderdeel) is dit wel degelijk een verschil qua moeilijkheidsgraad.. in de vrije natuur of op een roofvogelshow..
          Maar hij staat er wel netjes op.

          Groeten,
          Raf
          Instagram

          Comment


          • #6
            Re: als de uil wel zien wil ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Give and go Bekijk bericht
            ...voor de kijker zal dit geen verschil uitmaken, maar voor de natuurfotograaf (en dat is toch dit forumonderdeel) is dit wel degelijk een verschil qua moeilijkheidsgraad.. in de vrije natuur of op een roofvogelshow..
            Maar hij staat er wel netjes op.

            Groeten,
            Raf
            Volgens mij heeft dit forumonderdeel als onderwerp "Dieren", dus ook huisdieren, volière vogels, goudvissen, noem maar op. Dat natuurfotografie qua moeilijkheidsgraad hoger ligt is natuurlijk waar.
            En het is inderdaad een knappe foto.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: als de uil wel zien wil ...

              @Sieg: Je hebt gelijk dat een vluchtshot van een briluil uitzonderlijk is. In heel veel gevallen zal het inderdaad niet gaan om een vogel uit de vrije natuur.

              In Costa Rica heb ik een briluil in de vrije natuur in een boom zien zitten. Uit respect voor dier en natuur zijn we toen niet al te dicht gekomen: we hadden de vogel ongetwijfeld gestoord en opgeschrikt. Een vluchtshot zoals hier gepost had misschien wel mogelijk geweest als we toch dichter waren gekomen.
              De moeilijkheidsgraad waarmee een foto tot stand is gekomen heeft niks te maken met de kwaliteit van de foto achteraf. Een echte natuurfotograaf zal ook vreugde beleven aan het ontdekken, opzoeken, voorbereiden, ... van zijn foto's. Dat die na de opname van uitzonderlijk niveau en kwaliteit zijn, is mooi meegenomen en geeft extra plezier maar mag geen doel op zich worden. Ik heb talloze fototochten in de natuur gemaakt, nadien alle gemaakte foto's gewist en toch een heel fijne uitstap beleefd.
              Ik lees ook nergens dat dit forumonderdeel zou voorbehouden zijn voor foto's die in de vrije natuur zijn gemaakt. De discussie over de (on)zin van vogelshows en de manipulatie van dieren in de vrije natuur doet hier dan ook niet terzake.
              mijn foto's: www.reneheylen.be

              Comment


              • #8
                Re: als de uil wel zien wil ...

                Knap die indringende blik, en mooi scherp in de vlucht.
                Zie ook flickr

                Comment

                Working...
                X