Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro tamron 90mm, converter? tussenringen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro tamron 90mm, converter? tussenringen?

    Hallo

    Ik ben zeer tevreden met mijn tamron 90 mm.
    Vooral voor vlinders zou het mooi zijn om ook vanaf verder weg foto's te kunnen nemen. (die diertjes zijn anders zo snel weg)
    Zou een converter nut hebben?
    Ik vind een 180 wel heel mooi, maar vrij zwaar voor mij.

    Graag jullie mening hierover.
    Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

  • #2
    ik weet dat er op een ander forum eentje zit die goeie foto's post met een 90 macro + 2*TC. Op die manier heeft ie ook een 180 macro, maar hij heeft wel wat meer licht nodig dan een gewone 180 macro Niet ideaal, maar dus wel mogelijk. Wel eens informeren welke TC er op zo'n 90 macro past.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

    Comment


    • #3
      De tamron 2x convertor past perfect
      http://www.dullaert.net

      Comment


      • #4
        Zou een sigma tc ook passen? Om dat nu zo maar te gaan proberen ...
        Voor de duidelijkheid: met tussenringen kun je met je lens dichter er op gaan zitten toch?
        Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

        Comment


        • #5
          De sigma TC werkt niet. Moet je ook niet proberen, want dan kan je de lens en de TC weggooien ! De twee glasdelen komen tegen elkaar aan.

          Voor wat betreft de kwaliteit zou ik maximaal voor een 1.4 converter gaan. Je hebt dan op de dslr nog een mooi bereik en slecht 1 stop verlies.

          Comment


          • #6
            Ik heb het voorzichtig geprobeerd, maar het past niet eens op elkaar.
            Ik zal eens kijken of een 180 mm wat voor me is. Ik zit een beetje met het gewicht. Ik heb een vermoeidheidsziekte (ME) en kan niet zo zwaar tillen. Als ik mijn sigma 70-200 gebruik voel ik dat erg goed. Heel erg goed
            Dus dat moet ik niet hebben.
            Zal het eens uitzoeken.

            BEdankt voor de reacties
            Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

            Comment

            Working...
            X