Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weg reflexcamera, op zoek naar een goede maar lichtere 'vervanger'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weg reflexcamera, op zoek naar een goede maar lichtere 'vervanger'

    Dag iedereen,

    Mijn mama heeft sinds een jaar een canon 600D met een 18-135mm lens. Ze heeft echter heel wat last van haar schouder en de Canon weegt, voor haar, te veel. We zijn nu op zoek naar een camera die op vlak van zoom de canon 18-135mm ongeveer evenaart en waar ook nog steeds een mooie fotokwaliteit kan worden gegarandeerd!

    Ze heeft in het afgelopen jaar niet veel met haar toestel gewerkt en leert via mij de eerste stapjes in de fotografie.

    Heeft iemand aanraders?
    Jullie zouden ons een heel stuk vooruit helpen.
    Last edited by Tamararne; 15 juli 2014, 19:33.

  • #2
    En wat mag het kosten?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Weg reflexcamera, op zoek naar een goede maar lichtere 'vervanger'

      Als geld geen issue is kan je een butler inhuren die een Hasselblad voor je vast houdt .

      Maar ik denk dat jullie eerder naar een systeemcamera zullen kijken - een camera die veel van de mogelijkheden van een spiegelreflexcamera heeft, maar dan een stuk kleiner en lichter. Qua prijs moet je denken aan zo'n 300 euro.

      Comment


      • #4
        Re: Weg reflexcamera, op zoek naar een goede maar lichtere 'vervanger'

        Het mag zeker rond de €300-€400 kosten.
        Iemand had de fuji x20 aangeraden of de Panasonic fz200.
        Zelf ben ik hier echter totaal niet in thuis. Ik heb de Sony RX100 en Canon 500D.

        Comment


        • #5
          Re: Weg reflexcamera, op zoek naar een goede maar lichtere 'vervanger'

          Het mag zeker rond de €300-€400 kosten
          Last edited by Tamararne; 15 juli 2014, 20:13.

          Comment


          • #6
            Re: Weg reflexcamera, op zoek naar een goede maar lichtere 'vervanger'

            Hoe voelt je moeder zich als ze met de RX100 werkt?
            Een lens met een vast brandpunt kan je camera overigens ook al snel een stuk lichter maken.

            Ik denk dat jullie het beste bij de camera winkel of mediamarkt kunnen kijken, omdat je dan veel beter een idee hebt van hoe een camera aanvoelt.

            Comment


            • #7
              Re: Weg reflexcamera, op zoek naar een goede maar lichtere 'vervanger'

              Oorspronkelijk geplaatst door Dutchiedoughnut Bekijk bericht
              Hoe voelt je moeder zich als ze met de RX100 werkt?
              Een lens met een vast brandpunt kan je camera overigens ook al snel een stuk lichter maken.

              Ik denk dat jullie het beste bij de camera winkel of mediamarkt kunnen kijken, omdat je dan veel beter een idee hebt van hoe een camera aanvoelt.
              Wel dat is zeker ons plan, het aanvoelen, maar graag zou ik eerst een selectie maken van toestellen die kwalitatief goed zijn en zoom bieden met nog een mooi resultaat.

              De Sony rx100 biedt te weinig zoom voor haar.

              Comment


              • #8
                Re: Weg reflexcamera, op zoek naar een goede maar lichtere 'vervanger'

                De Nikon P7700 is niet recent (2012), maar kreeg indertijd lovende kritieken.
                De sensor is iets groter dan een doorsnee compact en de zoom is 28-200mm.
                Er is ook zijn opvolger de P7800 maar die kost iets meer dan €400.
                Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: Weg reflexcamera, op zoek naar een goede maar lichtere 'vervanger'

                  Olympus Stylus 1, 28-300mm en F2.8 over het hele bereik. Sensor is hetzelfde formaat als de Nikon die rudimaes voorstelt, groter dan een traditionele compact maar kleiner dan de RX100.

                  Is iets forser dan de RX100, zal moeilijk in je broekzak passen denk ik, compare_camerasize.
                  Last edited by alex606; 16 juli 2014, 10:27.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment

                  Working...
                  X