Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10D bug ? ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10D bug ? ...

    Hallo

    Ik heb het volgende voor op m'n Canon EOS 10D ... als ik de belichting-schaal bekijk doorheen m'n viewfinder en de camera zodanig instel dat 'em +0,5 stop overbelicht ... dan verwondert het me een beetje dat de schaalverdeling in het display op bovenkant camera een +1stop overbelichting aangeeft ? ... normaal? ... ik hoor je al zeggen, "je beweegt de camera een beetje", etc ... NEE niks daarvan, alles staat stevig gemonteerd op statief ... dan zou je toch denken dat beide schaalverdelingen dezelfde belichtingswaarde moeten aangeven?

    Ohja nog iets ... als ik een instelling bevestig met een drukje op de 'SET'-button ... en het menu afsluit met een half-drukje op de ontspanknop ... dan wordt de gedane instelling niet door de camera aangenomen ... Ik heb dit al es voorgehad met AEB ... je moet wel degelijk het menu afsluiten met de 'MENU-knop' ... dan werkt de gedane AEB-instelling wel.

    Groetjes
    Canon EOS 300V / EOS 10D - EF 28-90 DC II - EF 75-300 DC III - EF 24-85 USM

  • #2
    Nou, van dat verschil in aanduiding op de belichtingsschalen merk ik niets hoor. Ik heb de test even gedaan.
    Zou het kunnen dat je sterk (zon-)licht via de zoeker naar binnen kreeg? Normaal moet je het oculair met het bijbehorende plaatje afdekken als je dit niet met het oog afdekt, om verkeerde metingen te vermijden. Staat in de handleiding, trouwens.

    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Originally posted by backing_vocal
      Hallo
      Ohja nog iets ... als ik een instelling bevestig met een drukje op de 'SET'-button ... en het menu afsluit met een half-drukje op de ontspanknop ... dan wordt de gedane instelling niet door de camera aangenomen ... Ik heb dit al es voorgehad met AEB ... je moet wel degelijk het menu afsluiten met de 'MENU-knop' ... dan werkt de gedane AEB-instelling wel.
      Deze heb ik uit nieuwsgierigheid even uitgetest en ik heb dat probleem niet. Je moet wel op SET drukken zodat de gekozen instelling verandert, en daarna pas de ontspanknop indrukken. Doe je de verandereing zonder SET en meteen ontspanknop, dan wordt de verandering niet overgenomen...

      Ik heb Firmware 2.0.1
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Hmm raar ik heb dat niet bij mij komen viewfinder en display overeen. Behalve natuurlijk als ik naar het FEC aan het kijken ben in plaats van naar de belichtingsschaal. Heb vroeger zo ook al wel eens de vergissing gemaakt.

        En bij mij als ik set druk is de instelling ook bevestigd. Werkt net zoals bij Cooma.

        Comment


        • #5
          Heb je misschien niet 1/2 stop maar 2/3 stop verschil ingesteld? Want ik kan 't hier ook niet reproduceren...

          Comment

          Working...
          X