Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

W 8.1 update FUBAR?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • W 8.1 update FUBAR?

    Wil er iemand, speciaal diegenen die een W7 = W8 (8.1) upgrade gedaan hebben, eens lijken naar hun updates history? Kijken naar failed updates aub ...

    Sinds ik die upgrade gedaan heb is mijn uiterst stabiele W7 (ultimate) config kompleet naar de filistijnen. Nu blijf ik rondjes draaien in een "failed to configure windows updates, reverting back" om nog maar niets te zeggen van de krakkemikkige "Store" ...

    Ik zit hier al dagen/uren aan een stuk error reports te lezen, op forums world wide, en het lijkt er op dat W8/8.1 een kompleet brakke structuur is die aan alle kanten rammelt.
    Een speciale update van MS, einde april (KB2919355), is kompleet de mist ingegaan wegens fouten bij MS. Er is een gepatchte versie van uitgekomen op 5/5/14. De forums staan er vol van. De "oplossingen" zijn pure alchemie (bvb vergroten van de system reserved partitie, wat geen bal oplost) en de betrokken gebruikers/PC's vertonen een paternoster aan 0x800.... errors.

    Ik heb zelf al een resem aan "aanbevelingen" (via MS Update troubleshooter, DISM en SFC) uitgevoerd maar ik vind totaal geen fouten, en toch werkt het niet en krijg ik die boel hoegenaamd niet aan de praat !

    Is er hier iemand die hiermee geconfronteerd werd en een oplossing heeft ? Ik wil voorlopig vermijden om er de grove borstel door te halen, als het enigszins kan !

    TIA !

  • #2
    Re: W 8.1 update FUBAR?

    Herinstalleren en er u verder niks van aantrekken.
    Dat is inderdaad veel werk, maar de enige deftige oplossing die ik tot hiertoe heb kunnen vinden die effectief werkt.
    Eventueel ninite (gewoon ninte in google intikken) gebruiken voor de zooi kleinere programma's te installeren. Dat bespaart al behoorlijk wat werk.
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

    Comment


    • #3
      Re: W 8.1 update FUBAR?

      Hier heb ik sinds 19 oktober van vorig jaar geen enkele mislukte update. Van ervoor kan ik het niet meer zien, want de lijst toont enkel de updates van windows 8.1 (ervoor was het 8.0), maar ook dat was behoorlijk foutloos.
      Van KB2919355 heb ik enkele dagen geleden nog een versie voorgeschoteld gekregen, maar ook die is zonder problemen geïnstalleerd... De vorige keer was op 19/04/2014...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: W 8.1 update FUBAR?

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Hier heb ik sinds 19 oktober van vorig jaar geen enkele mislukte update. Van ervoor kan ik het niet meer zien, want de lijst toont enkel de updates van windows 8.1 (ervoor was het 8.0), maar ook dat was behoorlijk foutloos.
        Van KB2919355 heb ik enkele dagen geleden nog een versie voorgeschoteld gekregen, maar ook die is zonder problemen geïnstalleerd... De vorige keer was op 19/04/2014...
        Man man man .. dit ding is een absolute PITA ... men kan niet geloven hoe erg het mij spijt dat ik deze draak geinstalleerd heb .. Mijn error code is 0x800F0922 en geen hond die weet wat dat is ... een "suggestie" is het vergroten van de standaard system reserved partition .. dat heb ik gedaan van 100 Meg naar 500 Meg ... het helpt juist geen ballen ! .. en de updates gaan nog steeds failed => reverting changes ... wat een hoop bagger !! Dit begint te ruiken naar Windows Millenium !!!

        Comment


        • #5
          Re: W 8.1 update FUBAR?

          PS juist een "refresh" gedaan .. er gaat niets verloren ... wwooeeehhhaaaa ... al mijn persoonlijke prog instellingen zijn foetsie .. hoe klinkt dat ??

          Comment


          • #6
            Re: W 8.1 update FUBAR?

            Toch raar dat men soms problemen heeft met updates.
            Ik heb 3 PC's + mijn echtgenote heeft 1 PC.
            Van die drie draaide mijn hoofdcomputer op Win 7 Ultimate, dan een upgrade naar Win 8 en nu dus Win 8.1.
            Ik heb juist de geschiedenis eens nagekeken van mijn hoofcomputer en deze van mijn echtgenote en geen enkele is mislukt.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: W 8.1 update FUBAR?

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Toch raar dat men soms problemen heeft met updates.
              Ik heb 3 PC's + mijn echtgenote heeft 1 PC.
              Van die drie draaide mijn hoofdcomputer op Win 7 Ultimate, dan een upgrade naar Win 8 en nu dus Win 8.1.
              Ik heb juist de geschiedenis eens nagekeken van mijn hoofcomputer en deze van mijn echtgenote en geen enkele is mislukt.
              Ik heb nog nooit van mijn leven en carriere, problemen gehad met windows updates .. behalve nu dus na de W7 => W8 => W8.1 upgrade ... dedj ...
              Nog een "refresh" gedaan vanaf de W8.1 DVD ... nu is de katastrofe compleet ... ongeveer alles kwijt ... BTW dat idiote ding zorgt ervoor dat je een windows.old krijgt, dat lijkt OK maar die hersenloze MS flurken vertellen er niet bij dat al je al "Program setting" kwijt bent bij de eerste reboot .. bye bye al je oude instellingen ... Ik zei het toch dat W8.1 cr@p is, neen ?
              (en Acronis ATI Home is incompatibel maar al de stukken en brokken blijven wel zitten .. man man man ... en mijn AMD schermdrivers zijn plots een versie uit de jaren stillekes .. maar al de achtergebleven updates, 35 in getal, die zijn nu wel geinstalleerd ... op naar een andere computer in een poging om de Acronis backup files te "extraheren" zodanig dat ik tenminste mijn personal setting terug heb .. oh en BTW mijn ganse Office 2007 is evenzeer verdampt !! gelukkig had ik net een kopij gemaakt van de inhoud van mijn "libraries" .. nog een paar dagen werk! ellende !)

              Edit: al een geluk dat ik mijn email snel terug "on line" kreeg ..

              Comment


              • #8
                Re: W 8.1 update FUBAR?

                Tja, dat is ook de reden waarom ik van Windows 7 -> 8 ben gegaan door een cleane install te doen.

                Ik had ook een upgrade geprobeerd, maar merkte al snel dat er te veel rotzooi bleef hangen in het register en andere plaatsen waardoor Windows 8 onstabiel was. Toen, zoals voordien, gewoon alle partities op mijn hard disk verwijderd en Windows 8 opnieuw laten instaleren en alle problemen waren weg. Windows 8 draaide stabiel. (Al mijn data staat op een tweede hard disk, dus daar hoef ik mij zelden zorgen om te maken.)

                In principe had ik dit moeten weten, want ik heb eigenlijk bij Microsoft nog nooit een geslaagde upgrade van mijn Windows kunnen doen, zonder te starten van een cleane installatie. Ik hield mijn adem dan ook in toen we van Windows 8 naar 8.1 gingen, want deze laatste was in feite ook een upgrade en geen update. Het enige probleem dat toen ontstond, was dat mijn PC niet meer in sleep mode wou gaan. Na lang zoeken, ontdekte ik dat mijn onderhoudsprogramma de oorzaak was. (Eerst had ik al gevonden dat de sleep functie opnieuw werkte door SkyDrive te deactiveren in Windows 8.1, maar dit bleek uiteindelijk niet de echte oorzaak te zijn.) Ik heb toen de image van vlak voor mijn upgrade naar 8.1 terug moeten zetten, en toen dat ééne programma moeten verwijderen. Na de upgrade naar 8.1 verliep toen alles normaal.

                Bij Update 1 hield ik mijn adem ook weer in, maar deze is wel goed verlopen. Deze update is eigenlijk ook een upgrade. Het bewijs hiervan was de tijdelijke problemen met drivers die niet helemaal compatible waren met Windows 8.1 Update 1, maar dit hebben de fabrikanten toen snel opgelost. Gelukkig maar. (En ook niet alle drivers hadden problemen, dus het probleem was niet zo opvallend bij de meeste mensen.)


                Het enige probleem dat ik wel nog heb, is met mijn laptop. 1 tot 2 maal per maand, crashed die omdat mijn videodrivers niet 100% geschikt zijn. Tot mijn spijt moet ik vaststellen dat de fabrikant van deze laptop de video drivers niet meer heeft vernieuwd sinds Windows Vista. Het zijn dan ook nog altijd Windows Vista drivers die worden meegeleverd door Microsoft zelf, en deze zijn zelfs nieuwer dan de versie die ik nog op de fabrikant zijn website heb gevonden. Maar ja, het werkt en de crash wordt gelukkig altijd heel goed opgevangen. Het scherm wordt gewoon even zwart en dan wordt alles opnieuw geladen zonder verlies van het werk dat je bezig was te doen. Dus geen BSOD, wat het probleem toch wel verzacht.

                Nu is de volgende probleem update de Update 2 die er nog staat aan te komen. Hopelijk veroorzaakt deze weer niet tijdelijk driver problemen, of erger.


                Buiten deze kleine probleempjes, die ik had bij het uitvoeren van een upgrade, ben ik wel heel blij met Windows 8.x. Hij heeft veel nieuwe dingen gebracht die ik wel heel aangenaam vind.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                Comment


                • #9
                  Re: W 8.1 update FUBAR?

                  Ik heb een fail gehad bij upgraden va&n 8 naar 8.1.

                  Bleek de WIFI netwerkkaart te zijn, de draadloze netwerkkaart even uitgeschakeld en de upgrade ging de 2 de keer perfect.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: W 8.1 update FUBAR?

                    Bedankt voor de uitvoerige uitleg. Ik ben nu mijn backups (aomei) aan het mounten om mijn persoonlijke instellingen terug op te vissen. Van mijn persoonlijke data had ik gelukkig juist een kopij gemaakt.
                    Vreemd genoeg blijft het OS reglmatig een aantal seconden (tot 1 minuut?) "hangen" en gaat dan verder .. heel vervelend.
                    Ik maak nu na elke prog install een nieuw recovery image via een admin cmd prompt en het "recimg" commando. Eens zien waar het wringt !!
                    wordt mogelijk vervolgd ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: W 8.1 update FUBAR?

                      Als je toch al je persoonlijk instellingen kwijt bent : is het dan niet makkelijker om de PC eens te herinstalleren en die updates te doen op een clean install. Veel kans dat het dan wel werkt...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: W 8.1 update FUBAR?

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Als je toch al je persoonlijk instellingen kwijt bent : is het dan niet makkelijker om de PC eens te herinstalleren en die updates te doen op een clean install. Veel kans dat het dan wel werkt...
                        Na de ingrijpende refresh heb ik alle beschikbare updates geinstalleerd ... de "removed applications" lijst afgeprint en nagegaan wat kon verdwijnen (meegesleept in de loop der jaren vanaf W95 soms haha). Mijn Aomei backups geopend (disc images) en gradueel alle persoonlijke instellingen opgezocht en teruggezet na install van het betrokken programma. Ik ben er bijna door ;-) sommige "restores" werken bijna miraculeus LOL! .. en ieder keer een recover image gemaakt (elev cmd prompt => recimg /createimage <target drive>) .. so far, so good ..

                        Comment


                        • #13
                          Re: W 8.1 update FUBAR?

                          hier geen problemen van 8 naar 8.1 ging eigenlijk vanzelf
                          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                          www.korandoke.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: W 8.1 update FUBAR?

                            hier ging 8 naar 8.1 ogenschijnlijk ook probleemloos maar de upgrade 7 naar 8 was al grondig FUBAR zonder dat er iets geflagd werd. De gebruiker wordt gewoon in het ongewisse gelaten. lees er de forums maar op na! er staan duizenden en duizenden klachten over onstabiele sytemen en onbegrijpemijke events waarbij calls naar support een cannoniek antwoord opleveren en MS maakt er zich vanaf door te zeggen "run maar al de 'dism' procedures (oa /online /cleanup-image /restorehealth)". het leuke is dat DISM een intern image gebruikt voor de restore (tenzij je er zelf een maakt van een goede install wat nog een contradictie is) dwz als het oorspronkelijke image corrupt is dan is de restorehealth dat ook haha hilarious ! ... man man .. dat ding lijkt absolute sh!t ... gisteren werken programma associaties zonder probleem (bvb link klikken in mail en browser opent) vandaag gewoon opgestart en niets werkt ... dit hangt werkelijk aaneen van haken en ogen ! 't zullen de kabouterkes zijn die deze nacht mijn PC hebben opgestart en hebben liggen klooien !!

                            Comment


                            • #15
                              Re: W 8.1 update FUBAR?

                              Final words ... OK 8.1 is stukken sneller dan 7 zoveel is duidelijk en het lijkt behoorlijk stabiel.
                              De "store" is nog steeds gedeeltelijk "FUBAR" en een aantal vitale tegels werkten aanvankelijk niet meer (oa PC Settings). Dat heb ik opgelost aan de hand van uren googelen en oplossingen zo logisch als mogelijk uit te proberen. een aantal tegels staat nog steeds gevlagd met een "error" maar ik maal er niet meer om omdat die "store" en die tegels mij geen meerwaarde bieden en begrijpe wie kan, die tegels toch normaal werken ???. Ik gebruik het OS op dezelfde manier als mijn "oude" W7 en ik kom nauwelijk op die tegelinterface. zodus.
                              Vreemd genoeg heeft mij SSD 3 jaar aan leeftijd gewonnen met W 8.1 (via SSDLife) !

                              Comment

                              Working...
                              X