Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan raad geven ga ik voor de Sony DSC RX100 II of de Canon Powershot G16.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie kan raad geven ga ik voor de Sony DSC RX100 II of de Canon Powershot G16.

    Hoi even een vraagje wat vinden jullie de beste compact camera een Sony DSC RX100 II of Canon Powershot G16 , de fuji X 20 werd me ook aangeraden maar die kan ik op dit moment moeilijk gebruiken omdat je daar de lens moet gebruiken om te zoemen ( Pols ligt nog steeds in een brees . Het verschil van gewicht en grote maakt niets uit tussen deze twee toestellen heb ze beide vast gehad en ze liggen beide goed in de hand .
    Ik heb een voorkeur maar wil toch even luisteren wat andere mensen vinden over deze 2 toestelen .
    Mijn sony compactje was kapot heb onlangs een miskoop gegaan en wil dat geen tweede keer doen .
    Ik gebruik ook een Canon eos 70 D Met goede lenzen maar die is op het moment te zwaar om overal mee te nemen door een pols blessuur dat blijft duren .
    Ik gebruik op de 70D lichtsterke lenzen .
    Het toestel dient om dag dagelijkse foto's te maken van mijn honden tijdens het wandelen en thuis en ook voor de uitstapjes dat wij zelf doen of voor kleine familie feestjes .
    Alvast bedankt aan de mensen die me meer informatie kunnen geven .
    Last edited by maudy; 14 juli 2014, 10:52.

  • #2
    Re: Wie kan raad geven ga ik voor de Sony DSC RX100 II of de Canon Powershot G16.

    De Sony is sowieso de betere qua beeldkwaliteit

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Wie kan raad geven ga ik voor de Sony DSC RX100 II of de Canon Powershot G16.

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      De Sony is sowieso de betere qua beeldkwaliteit

      grts
      Sieg
      en de G16 voor al de rest...(behalve afmetingen)
      http://users.telenet.be/patric/

      Comment


      • #4
        Re: Wie kan raad geven ga ik voor de Sony DSC RX100 II of de Canon Powershot G16.

        Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
        en de G16 voor al de rest...(behalve afmetingen)
        Wat bedoel je met al de rest ??

        grts
        SIeg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Wie kan raad geven ga ik voor de Sony DSC RX100 II of de Canon Powershot G16.

          Denk dat hij bedoelt dat Sony meestal een goed idee en goede techniek weet te verknoeien door het gebruiks-gemak/ervaring/plezier te kelderen. Is toch wat ik met mijn NEX ervaar: zat veel in maar de Sony manier van doen zit in de weg.

          Comment


          • #6
            Re: Wie kan raad geven ga ik voor de Sony DSC RX100 II of de Canon Powershot G16.

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Wat bedoel je met al de rest ??

            grts
            SIeg
            Mooier toestel, gebruiksvriendelijker, betere lens, vlugger, betere macro, goedkoper, robuuster... Maar ik zou misschien toch de Sony nemen...
            http://users.telenet.be/patric/

            Comment


            • #7
              Re: Wie kan raad geven ga ik voor de Sony DSC RX100 II of de Canon Powershot G16.

              Als je kan misschien even wachten op de Panasonic LX8 of de Nikon P8000. We gaan (weeral) boeiende tijden tegemoet. Waarschijnlijk krijgt Sony met de RX-reeks voor het eerst echte concurrentie!
              http://users.telenet.be/patric/

              Comment


              • #8
                Re: Wie kan raad geven ga ik voor de Sony DSC RX100 II of de Canon Powershot G16.

                Heb je aan de Canon G1X al dan niet versie II gedacht? Was onlangs wat aan het spelen op dpreview met hun vergelijkingstool en eerlijk gezegd, de RX100 (I, II en III) vond ik maar niets.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie kan raad geven ga ik voor de Sony DSC RX100 II of de Canon Powershot G16.

                  Hallo beste...
                  Ik vermoed dat ge zelf nog geen Sony rx100 model hebt gehad want als je de foto's die daar uit komen niks vind heb je dringend een bril nodig volgens mij.
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie kan raad geven ga ik voor de Sony DSC RX100 II of de Canon Powershot G16.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Denk dat hij bedoelt dat Sony meestal een goed idee en goede techniek weet te verknoeien door het gebruiks-gemak/ervaring/plezier te kelderen. Is toch wat ik met mijn NEX ervaar: zat veel in maar de Sony manier van doen zit in de weg.
                    fffttt .. dat ligt er al aan .. geen enkele fabrikant blinkt uit in een ergonomische gebruikersinterface, gewoon omdat er te veel instellingen mogelijk zijn ... Ik heb Canon, verschillende modellen van Sony en Fuji in handen (gehad) en ze vergen allemaal een en/of meerdere hersenkronkels om er aan uit te geraken .. tel daarbij op dat de manier om "handleidingen" ter beschikking te stellen DE manier is om geld te besparen en je weet waar je aan toe bent ! Het tegenwoordig eindeloos switchen van merk/camera (waar hoegenaamd niets op tegen is) vergt van de gebruiker ieder keer een nieuwe inspanning om de andere/nieuwe structuren te onthouden, er bestaan helaas geen pilletjes voor !
                    PS .. en wie stelt dat de fotos uit een Sony RX100n maar niets zijn die weet echt niet waar hij het over heeft !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie kan raad geven ga ik voor de Sony DSC RX100 II of de Canon Powershot G16.

                      Nex heeft een speciaal menu - afkomstig van de video-camera's. Slecht zou ik 't niet noemen - maar als je lang met een SLR en DSLR gewerkt hebt - kan't "anders" aanvoelen, ondertussen heeft Sony dat met de herdoop naar Alpha en 4 cijfers dacht ik wel serieus bijgewerkt. De vraag is dan ook of de hier door bepaalde mensen gegeven kritiek terecht is - het geeft wel aan dat de koper het gebruiksgemak van de bediening in de winkel moet meenemen tijdens de evaluatie.

                      Hoe dat is op de RX100 weet ik niet - als ik er een zou willen kopen - bekijk ik dat wel vlak voor ik 'm aanschaf - als't me niet bevalt qua handhouding/menu's/aansturing blijft ie liggen (en ga ik voor iets anders - Panasonic en consoorten bieden alternatieven genoeg).
                      Sony is eigenzinnig, zeker qua wisselen van accessoires - al heb ik de indruk dat men de nu ingevoerde opties op alpha met 3 en vier cijfers, en de flashvoet nu wel weer een tijdje deze lijn zullen aanhouden (wie accessoires heeft voor de oude nex-connector van de nex3,5,c3... - is dus geschoren...- bij mij is dat maar twee chinese convertoren, dat valt dus mee, hoop en al een euro of 30). Sony vraagt behoorlijk veel voor accessoires - en door de aanpassingen is er relatief weinig aanbod van 3e partijen (dat komt wel op gang - gezien de schaal waarop Sony die accessoireaansluitingen gebruikt).

                      De prijssetting van de RX100 II en III - zijn mijns inziens (te) hoog - enkel de RX100 zit mijns inziens op een betaalbaar niveau (en 't mag altijd naar < 300€) - hopelijk neemt de concurrentie toe - zodat die prijzen naar beneden zullen moeten. Zeker als Sony zoals de geruchtenmolen zegt - dezelfde sensoren aan concurrenten gaat leveren.

                      Bij een rx100 maak je geen platformkeuze - behalve voor de flash evt. - is dat nodig/nuttig - dat beslist de koper. Er zijn tegenwoordig betaalbare flashes met de nieuwe voet vb. van Metz - zodat u zonder te zware kosten - die rx100 kan dumpen als u dat zou willen (het is dezelfde nieuwe voet als van de alpha's met 3 of 4 cijfers). Heeft u al een flash - en wil u die bezigen op die camera - dan is het zinvol om de alternatieven voor de Rx100 zeker te bekijken bij dewelke die flash zoveel mogelijk mogelijkheden kan aanspreken.

                      Het is fijn dat men u wil wijzen op de eigenzinnige maniertjes van Sony (zonder iemand te viseren) - dat mag - maar 't zou wel iets uitgebreider mogen - graag een redelijke en respectvolle beschrijving van die ergernissen.

                      vb. ikzelf ben niet zo'n fan van dat het wieltje op de nex, 't werkt wel, maar ik heb liever de approach van de alpha's met 4 knoppen (dat is effectief zo) - en ja ik heb een nex en ja ik heb alpha's (al jaren). Wat gebruikt de RX100? Dat zou ik me als eerste afvragen.

                      In dit concreet geval zit je met een canon-gebruiker - mogelijks met flash - die zou in dat geval de G16 meen ik als eerste toestel moeten in de weging leggen - en daarnaast kan er zeker gekeken worden naar de concurrende toestellen.

                      We moeten de gebruiker wijzen op de niet zo eenvoudige vraagstelling door die beperkende pols - en het feit dat dit voor de keuze eigenlijk determinerend en persoonlijk is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie kan raad geven ga ik voor de Sony DSC RX100 II of de Canon Powershot G16.

                        Allemaal bedankt voor jullie toevoeging ik heb beide toestellen in mijn handen gehad het is uiteindelijk de Canon G 16 geworden dit omdat het voor mij gemakkelijker was om het toestel in te stellen ( ik neem graag foto's op de M stand ) de zoeker vond ik ook handig de laatste dagen was er veel zon dan zie je op beide toestellen niet veel van wat je wil fotograferen op zo'n momenten is het zoekertje handig .Het toestel was iets zwaarder dan de Sony maar is toch een heel pak lichter en kleiner dan mijn reflex camera Naar de Canon GX 1 en de RX 100 III heb ik ook gekeken maar die was voor mij iets te duur .Eens ik mijn reflex camera kan gebruiken zal het compactje minder gebruikt worden ( alleen tijdens lange wandelingen of om snel een huis en tuin foto te maken ) nu moeten we het toestel wat uittesten want een nieuw toestel is toch anders dan een toestel dan je gewend was .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie kan raad geven ga ik voor de Sony DSC RX100 II of de Canon Powershot G16.

                          Proficiat met de aankoop en veel trekgenot!
                          http://users.telenet.be/patric/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie kan raad geven ga ik voor de Sony DSC RX100 II of de Canon Powershot G16.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Heb je aan de Canon G1X al dan niet versie II gedacht? Was onlangs wat aan het spelen op dpreview met hun vergelijkingstool en eerlijk gezegd, de RX100 (I, II en III) vond ik maar niets.
                            De Canon G1X MKII is zeker een goede camera en heel Solide, volgens mij zelfs de camera met de beste bouwkwaliteit en in vergelijking met de RX100 voelt deze laatste meer als rommel.
                            Maar das een gevoel op het eerste gezicht want ook de RX is een stevige camera, alleen voelt dat anders aan door de compactheid.
                            De GX1 MKII is groot en vrij zwaar, ik zou deze camera eerder vergelijken met een RX10.

                            De RX100(1,2,3) blijft de beste compact camera als je de grootte in acht neemt, vooral het eerste model die toch een halve centimeter dunner is. Die halve centimeter lijkt niet veel maar is heus wel een verschil als je de camera in je hemdzakje of spannende jeans steekt.
                            Compactheid/beeldkwaliteit is de grootste troef van de RX100.

                            Wat de menu's betreft, die zijn heel overzichtelijk ( zoals a6000), als ik me niet vergis heeft model 1 het menu zoals de NeX 7 enz...
                            Bediening is voortreffelijk.

                            Uw opmerking over de Sony is onterecht.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment

                            Working...
                            X