Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de Tour

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de Tour

    Ja, de Tour
    Het stortregent hier en in de Tour is het ook nat.

    Het mooie van de Tour?
    Dat zijn de landschappen, of een eenzame strijder zoals Kadrie gisteren.
    De ruďnes van de oude kastelen, de abdijen, berg en dal, kortom de omgeving.
    Af en toe "Vive le Vélo" maar zeker elke dag "De Avond Etappe" met Mart Smeets.
    Mart schenkt goede wijn, zonder muggen.
    Bij Karl, die zijn tafel staat overal, spelen muggen ook mee

    Ach ja en dan is er nog onze Jurgen Van den Broeck.
    Hij is al drie keren gevallen.
    't Wordt zijn handelsmerk
    Voor de Tour van start ging:" Als Jurgen niet valt dan wint hij de Tour"
    De aandachtige kijker leert wel bij in deze Tour, vooral medische termen.
    Jurgen is aan zijn Kruistocht bezig: nog 11 keren vallen voor het predicaat "Martelaar van de Tour".
    Toch is hij een beetje held hoor: hij valt maar staat ook weer op net als zijn illustere voorganger in de buurt van Jeruzalem.
    Hopelijk eindigt zijn Tour 2014 niet ergens in het Franse Golgotha.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: de Tour

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Ja, de Tour
    Het mooie van de Tour?
    Dat zijn de landschappen, of een eenzame strijder zoals Kadrie gisteren.
    De ruďnes van de oude kastelen, de abdijen, berg en dal, kortom de omgeving.
    Af en toe "Vive le Vélo" maar zeker elke dag "De Avond Etappe" met Mart Smeets.
    Mart schenkt goede wijn, zonder muggen.

    Bij Karl, die zijn tafel staat overal, spelen muggen ook mee
    Na jaren het opvrijen door Mart Smeets van Lance Armstrong moeten aanzien nu blijven spitten naar dopingverhalen waar geen enkele renner van nu nog heeft mee te maken? Zielig hoor.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #3
      Re: de Tour

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Ja, de Tour


      Het mooie van de Tour?
      De kontjes, de geschoren benen, de achteruitgeklikte oorschelpen...
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #4
        Re: de Tour

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Na jaren het opvrijen door Mart Smeets van Lance Armstrong moeten aanzien nu blijven spitten naar dopingverhalen waar geen enkele renner van nu nog heeft mee te maken? Zielig hoor.
        vind ik er ook van.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: de Tour

          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Na jaren het opvrijen door Mart Smeets van Lance Armstrong moeten aanzien nu blijven spitten naar dopingverhalen waar geen enkele renner van nu nog heeft mee te maken? Zielig hoor.

          Begrijp ik 100%.

          Iedereen keek naar Lance Armstrong
          Eddy Merckx was (is?)de grootste vriend van Lance.
          Eddy Merckx die zelfs niet aan een tafel wil zitten als er ook maar één woord wordt gesproken over doping.
          Alhoewel hij zelf ooit zei (Rik Van Steenbergen leefde nog) dat je een Tour niet kan winnen op een snee brood met siroop.

          Met het doping spook heeft iedereen te maken.
          Of je nu doping gebruikt of niet.
          't Zijn ook een aantal renners die nu opgebiecht hebben die alles aan de gang houden.
          De UCI doet er ook aan mee: Jurgen Van Den Broeck staat nu op het podium van 2010.

          Lijkt me ook het verhaal waar een renner van nu niks mee te maken heeft. Jurgen heeft er ook niks aan.

          Na al die jaren met de Tour en met Mart Smeets weet ik zelf niet of die nu voor of tegen is.
          Hij stelt ook suggestieve vragen waarbij het antwoord 100% zeker is wat hij zou willen maar het is
          de gast aan tafel die zich eventueel laat vangen en de prijs betaalt want Mart heeft het niet gezegd.
          Dat is verrekt handig, niet dat ik goedkeur.
          Net zoals zijn boek: "Niets is wat het lijkt".
          Die titel past perfect bij zijn persoon

          Zaak is dat hij mag blijven van de NOS (maar ook na veel strubbelingen). (google maar).
          Heel anders verging het de verslaggevers van de NOS die dagelijks in de Tour zitten en live verslag doen van de wedstrijd.

          José en Michel hebben minder aan hun hoofd
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: de Tour

            Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
            De kontjes, de geschoren benen, de achteruitgeklikte oorschelpen...
            Pipi doen aan 40 per uur, kaka doen aan dezelfde snelheid tussen twee collega's wielrenners.
            Ik zou er toch niet vlak achteraan gaan
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: de Tour

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              José en Michel hebben minder aan hun hoofd
              Maar die houden zich dan ook enkel bezig met de koers. Is zo al moeilijk genoeg, uren volpraten zonder dat er iets gebeurt.
              Niet dat de waarheid niet mag gezegd worden, maar maak dan daar een apart programma over met journalisten die thuis zijn in de materie. En die mogen best kritisch zijn.
              En stoppen met oude koeien uit de gracht te halen. Je moet al paleontoloog zijn om de koeien nog te herkennen.
              Last edited by Hasseltenaar; 13 juli 2014, 17:49. Reden: Tekst bijgevoegd
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: de Tour

                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Maar die houden zich dan ook enkel bezig met de koers. Is zo al moeilijk genoeg, uren volpraten zonder dat er iets gebeurt.
                Niet dat de waarheid niet mag gezegd worden, maar maak dan daar een apart programma over met journalisten die thuis zijn in de materie. En die mogen best kritisch zijn.
                En stoppen met oude koeien uit de gracht te halen. Je moet al paleontoloog zijn om de koeien nog te herkennen.

                Ik ben geen paleontoloog
                Samen met anderen hebben jij en ik toch een bepaalde en gezegende leeftijd waarbij ons geheugen het nog goed doet, hopelijk

                Doping vind je in alle sporten.
                Dat was gisteren zo en zal ook morgen zo zijn.

                Er zijn wel een paar fundamentele zaken.
                - het treft de wielersport en hard
                - waarom is men zo keihard voor de wielersport.
                - supporters worden bedrogen en dromen en illusies worden kapot gemaakt.

                Een grote prestatie en de bewondering ervoor, het plezier van de kijker destijds, wordt herleid tot iets minderwaardigs.
                Mij lijkt dit het ergste en wellicht wil men daarom de oude koeien laten liggen waar ze liggen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: de Tour

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  José en Michel hebben minder aan hun hoofd
                  Zwijg mij van die twee. Ik kijk momenteel met veel plezier naar de NOS. Daar doet(n) de presentator(en) tenminste rustig hun verhaal zonder zever te verkondigen over zuiver technische wielrennerspraat waar de doorsnee kijker helemaal niks aan heeft. Die twee staan constant tegen elkaar op te roepen en denken allebei van zichzelf dat ze de goden zijn van het fietsgebeuren. Waar is de begintijd van Wuyts toen hij tenminste ook één en ander te vertellen had over de mooie streken waarlangs de tour caravaan reedt. Maar dit is al lang verleden tijd. Nu is het enkel nog grootsprekerij en gekakel waar je gek van wordt.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: de Tour

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Zwijg mij van die twee. Ik kijk momenteel met veel plezier naar de NOS. Daar doet(n) de presentator(en) tenminste rustig hun verhaal zonder zever te verkondigen over zuiver technische wielrennerspraat waar de doorsnee kijker helemaal niks aan heeft. Die twee staan constant tegen elkaar op te roepen en denken allebei van zichzelf dat ze de goden zijn van het fietsgebeuren. Waar is de begintijd van Wuyts toen hij tenminste ook één en ander te vertellen had over de mooie streken waarlangs de tour caravaan reedt. Maar dit is al lang verleden tijd. Nu is het enkel nog grootsprekerij en gekakel waar je gek van wordt.
                    't Is wel levendig tussen die twee
                    José heeft soms wat last van zijn zenuwen maar daar kunnen we mee leven.
                    Ik heb wat problemen met het volume van de stem van Wuyts.
                    Soms ademt die niet
                    Soms begint die zijn uitleg op een goed volume en halverwege valt het volume bijna uit en versta
                    je niks meer.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: de Tour

                      Ik vind 'De Avondetappe' ook (nog) beter dan 'Vive le Vélo'. In 'De Avondetappe' wordt veel meer aandacht besteed aan de knechten en de renners die ver staan in het klassement. Filemon Wesselink doet dat goed met die interviews en in het programma. Zowel Bert Wagendorp de afgelopen week als Thijs Zonneveld nu, hebben goede meningen vind ik en ze kennen veel meer van koers dan bijvoorbeeld Janine Bisschops die donderdag te gast was in 'Vive le Vélo'.

                      Mijn voorkeur qua commentaar gaat uit naar Renaat Schotte en José de Cauwer. Michel Wuyts is echt te veel supporter van bepaalde renners en laat dat al jaren overduidelijk horen (van Tom Boonen, Sven Nys en in wat mindere mate Tony Martin).

                      Wellicht ben ik niet de enige met de mening dat Jurgen van den Broeck een zwaar overroepen renner is en dat die enorm overbetaald wordt voor slechts 1 keer, of hooguit 2 keer, te presteren in een volledig wielerjaar. 1 overwinning in 10 profjaren en dan al jarenlang de kopman van een ploeg, daar heb ik ook echt mijn bedenkingen bij.

                      Comment


                      • #12
                        Re: de Tour

                        Goed uitgelegd Skoda.
                        't Is net zoals bij het voetbal: beloftevolle spelers.
                        Beloftevolle renners bij het wielrijden.
                        Karl Vannieuwkerke heeft dat ook
                        Karl leeft ook van "als". Als dit en als dat, dat zou dit of dat en veronderstel enz. enz.
                        Aan tafel bij Karl mag het gerust wat jolig zijn maar sommige bijdragen zijn niet aan te zien
                        Ik mag dan nog een zaag heten maar ik probeer toch tenminste om gene zever te verkopen

                        Maar ja goed doen voor iedereen kan ook niet
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: de Tour

                          Dank u.

                          Het is inderdaad ook een feit dat er heel wat jonge, beloftevolle wielrenners in 'De Avondetappe' zitten en dat dit jammer genoeg niet zo is in 'Vive le Vélo'.

                          Hopelijk komt er volgende week, nu de Giro voor vrouwen is afgelopen, ook nog een profrenster langs bij beide programma's. Het dameswielrennen verdient toch echt wel meer aandacht. Het Frans kampioenschap wielrennen op de weg was 2 weken geleden live te volgen op een Franse zender (de laatste 2 uur van het kampioenschap zonden ze uit inclusief een uitgebreid interview met de winnares en een iets korter interview met de tweede en de derde), dat zie ik nog niet snel gebeuren in de Benelux.
                          Last edited by Skoda; 13 juli 2014, 21:56.

                          Comment


                          • #14
                            Re: de Tour

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                            Wellicht ben ik niet de enige met de mening dat Jurgen van den Broeck een zwaar overroepen renner is en dat die enorm overbetaald wordt voor slechts 1 keer, of hooguit 2 keer, te presteren in een volledig wielerjaar. 1 overwinning in 10 profjaren en dan al jarenlang de kopman van een ploeg, daar heb ik ook echt mijn bedenkingen bij.
                            En wat dan te denken van Boonen. Wat doet die eigenlijk nog in het wielerpeleton? Volgens mij is die meer bezig met dure auto's in de prak rijden dan met fietsen...
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: de Tour

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              En wat dan te denken van Boonen. Wat doet die eigenlijk nog in het wielerpeleton? Volgens mij is die meer bezig met dure auto's in de prak rijden dan met fietsen...
                              kwestie van je zelf goed weten te verkopen.
                              TOM is lang niet DOM.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X