Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rondreis india

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • rondreis india

    welke lenzen zijn aan te raden voor het noorden van india( new delhi, mandawa,bikaner,jaisalmer,jodhpur,udaipur,agra,pus hkar)
    we bezoeken veel tempels, en ik wil ook niet te zwaar rondtrekken ik bezit volgende lenzen voor mijn D7100
    tokina 12-24 F4
    sigma 17-50 F2.8
    nikon 35mm F1.8
    nikon 70-200 F4
    tamron makro 90mm F2.8

    alvast bedankt
    Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

  • #2
    Re: rondreis india

    ik ben er nooit geweest maar met die keuze van lenzen zou ik de 12-24 meenemen voor landschap, de 17-50 voor in de tempels en de 70-200 als ik nood zou hebben aan tele (naderbij halen van details), de makro ga je natuurlijk moeten missen maar waarschijnlijk ga je de tijd niet hebben om die te gebruiken. Je kan de 17/50 natuurlijk vervangen door de 35mm maar dan ga je met je benen meer moeten zoomen.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: rondreis india

      Lichtsterke lenzen zijn belangrijk, je zal niet overal mogen flitsen.
      Je zal ook heel wat plaatsen tegenkomen maar een camera verboden is, dus best op voorhand even controleren waar het mag en waar niet (je laat jouw camera daar liever niet achter).
      Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

      Comment


      • #4
        Re: rondreis india

        Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
        ......
        Je zal ook heel wat plaatsen tegenkomen maar een camera verboden is, dus best op voorhand even controleren waar het mag en waar niet (je laat jouw camera daar liever niet achter).
        dus neem je GSM mee.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: rondreis india

          ik ben net terug uit Rajasthan(Noord Indie) en had twee lenzen mee;18-55 en 55-300.het merendeel heb ik de 55-300 gebruikt omdat ik hiermee leuke portretten kon maken(ik fotografeer graag mensen...).enkel voor overzichtsfoto's en landschappen gebruikte ik de andere lens.ik zou in jou geval dus gaan voor de nikon 35mm F1.8 en nikon 70-200 F4.wat fotorestricties betreft heb ik weinig problemen gehad maar je betaald meestal wel bij voor het gebruik van een camera.daar waar foto's nemen verboden is kan je het best laten,men is daar niet zo vergevingsgezind en het zou je wel je camera of GSM kunnen kosten.

          voor Noord Indie raad ik wel aan om steeds je lensdop terug te plaatsen en indien je even geen foto's maakt je toestel op te bergen in een tas vanwege het stof.stofvlagen kunnen heel plots opsteken en op dag drie heeft dit het leven gekost aan twee fototoestellen binnen onze groep van twaalf(stof tussen het uitschuivend deel van de lens).stofdoekje,lenspen en spray zijn artikelen die je beter meeneemt en overvloedig gebruikt,niet alleen voor het optische gedeelte maar ook voor de lenstubes.
          Last edited by yves wouters; 13 juli 2014, 13:19.
          digitaal impressionist

          Comment


          • #6
            Re: rondreis india

            In april hebben wij een 20-daagse rondreis gemaakt in Radjasthan;
            wat zat er in mijn tas:
            -100-400> close-up's, details van al het moois, portretten en spontane straattaferelen (en er zijn er nogal wat, alles is namelijk mogelijk in India!)
            -15-85> algemene foto's, ...
            -10-22> interieurfotografie van tempels en paleizen (kamers en vertrekken zijn soms krap bemeten)
            -compact statief, dat als het ingeschoven was, ongeveer 25cm lang is en zo'n5cm diameter. Heel handig om binnen te fotograferen zonder flits.

            Het klopt dat je regelmatig moet betalen voor een fotografielabel dat je dan om je toestel moet hangen met het koordje.
            Maar de prijs daarvoor is belachelijk laag (bv. 25Rand tot 100rand, en dus zeker niet te laten!)
            In de Taj mag je sowieso niet binnen fotograferen, maar wie een beetje vindingrijk is...
            Ik heb alvast een "sfeerbeeldje" mee naar huis ;-)
            Het klopt dat de opzichters goed zien zonder bril ;-)

            En wat dat dramatiserend gedoe betreft over stof:
            Stof is er inderdaad in overvloed, maar ik heb er alvast geen last van gehad, en 'k moet zeggen dat mijn lenzen veelvuldig gewisseld werden. Maar mijn vrouw en ikzelf zijn redelijk goed ingespeeld op mekaar voor wat lenswissel betreft ;-)
            Last edited by dréten; 13 juli 2014, 13:46.

            Comment


            • #7
              Re: rondreis india

              "En wat dat dramatiserend gedoe betreft over stof"

              ik vind voorkomen nog steeds beter dan genezen.
              (shot nog snel genomen vanuit de bus)
              Last edited by yves wouters; 13 juli 2014, 15:50.
              digitaal impressionist

              Comment


              • #8
                Re: rondreis india

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                Maar de prijs daarvoor is belachelijk laag (bv. 25Rand tot 100rand, en dus zeker niet te laten!)
                Roepies zeker ?
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: rondreis india

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Roepies zeker ?
                  Oeps. nu weet je ook meteen waar we vorig jaar zijn geweest.

                  Comment


                  • #10
                    Re: rondreis india

                    Ga je georganiseerd en met de reiskoffer? Pak gewoon alles mee.
                    Ga je backpacken? Blijf bij je Tokina en de 35mm.

                    Comment


                    • #11
                      Re: rondreis india

                      we hebben alles via internet geregeld ,vlucht ,hotels,gids en chauffeur alles kan wel mee maar ik heb wat problemen met mijn rug ,op de vlieghaven heb ik een trolley die mee gaat op het vliegtuig maar op bestemming heb ik een rugzak die ik liefst zo licht mogelijk houd.
                      De tokina uwa ging ik zeker meenemen en de 35mm ook maar is de 70-200 echt nodig of ipv. deze nog een portretlensje meenemen?
                      zo ja welke ??
                      alvast allemaal bedankt voor de tips
                      Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                      Comment


                      • #12
                        Re: rondreis india

                        Ik zou de 70-200 echt meenemen, nergens ter wereld kan je mooiere portretten maken dan in India.
                        De bevolking is zo divers en kleurrijk, portretten zijn gewoon een must.
                        Samengevat; de Tokina UWA, je 35 f1.8 en een 70-200 f4.
                        Last edited by Leopard; 24 juli 2014, 19:05.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: rondreis india

                          ok leopard,ik ga uw raad volgen ik heb dit setje juist eens in mijn rugzak gestoken en dit valt wel gooed te doen
                          bedankt
                          groetjes jan.
                          Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                          Comment


                          • #14
                            Re: rondreis india

                            In jouw geval (geen backpack) zou ik ook de 70-200 meenemen.
                            De tele is wel interessant ingeval er een festival bezig is en je dus niet pal voor de mensen kan gaan staan.
                            Ook nuttig voor de apen, hier en daar één van de mooie vogels of de ratten (in Bikaner).
                            Best vraag je om mensen te mogen fotograferen ipv stiekem met je tele te werk te gaan.
                            Dat is niet alleen beleefd, maar het resulteert ook in mooiere plaatjes (mijn muren hangen er thuis vol van).
                            En indien je twijfelt over een statief (ivm je rug): je mag die niet in alle tempels gebruiken. Al reis ik zelf nooit zonder.

                            Comment


                            • #15
                              Re: rondreis india

                              @ kohraya , als je vraagt aan de mensen of je ze mag fotograferen verwachten ze dan een fooi ???
                              dit is mijn eerste keer india en ik zie wel veel mooie portretten als je zoekt op india.
                              Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                              Comment

                              Working...
                              X