Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix TZ35 of SONY Cyber-shot DSC-WX300?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix TZ35 of SONY Cyber-shot DSC-WX300?

    Ahoi!

    Na wat te researchen ben ik op volgende 2 camera's uitgekomen die me beide kwalitatieve toestellen lijken voor mijn budget max. 200€.
    Wat betreft de technische kant ken ik niets van fotografie. Vandaar ook mijn vraag wat voor mijn budget de beste keuze is of anders gezegd
    welke van de twee zouden jullie kiezen?

    Doel camera:
    - Standaard reisfoto's (dus veel zon)
    - Filmpjes HD (vooral op fuiven dus geluid mag ook best ok zijn, maar beeld primeert)
    - Foto's op fuiven (geen overbelichte fletse niet sfeervolle foto's maar foto's die ook de kleuren van de partybelichting weergeven)

    Keuze 1
    Panasonic Lumix TZ35 : 16 megapixel, Optische zoom 20 x, Digitale zoom 40 x, Lens 480, Diafragma 3.3 - 6.4
    Keuze 2
    SONY Cyber-shot DSC-WX300 : 18.2 megapixel, Optische zoom 20 x, Digitale zoom 2 x, Lens 500, Diafragma 3,5-6,5

    Op de Sony zit Wifi en op de Panasonic niet, maar dergelijke snufjes interesseren mij eigenlijk niet. Het gaat mij puur om de beeldkwaliteit, filmkwaliteit, ... !

    Graag geen reactie in de zin van 'wat jij wilt voor deze prijs is niet haalbaar met een camera binnen bovenstaand budet'.
    Ik ben mij hiervan bewust maar wens de beste compact camera prijs/kwaliteit te kopen voor max 200€.

    Bedankt!
    Last edited by Vamos; 12 juli 2014, 17:21.

  • #2
    Re: Panasonic Lumix TZ35 of SONY Cyber-shot DSC-WX300?

    Beide camera's hebben een gelijkwaardige kwaliteit.
    Ze krijgen allebei positieve reacties van gebruikers.
    Dus ga gewoon op je gevoel af en neem het toestel dat het meest in Uw smaak valt.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Lumix TZ35 of SONY Cyber-shot DSC-WX300?

      Beste Rudi,

      Klopt! Beide camera's krijgen positieve reacties, maar ook negatieve!

      Bijvoorbeeld: De Sony WX300 krijgt zeer positieve reacties in lowlight, ook voor de filmfunctie in lowlight omgevingen. Zie HD filmpje hier: http://www.youtube.com/watch?v=PsSP_cTNpWA,
      maar dan lees ik op verschillende websites dat de kwaliteit van de foto's niet aan de verwachtingen voldoet.Bij de Panasonic Lumix enkel maar lof over de foto's maar de filmfunctie zou dan wat minder zijn...
      Niemand die beide al (uitvoerig) heeft kunnen testen?
      Last edited by Vamos; 14 juli 2014, 12:26.

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic Lumix TZ35 of SONY Cyber-shot DSC-WX300?

        Zelf heb ik de Panasonic TZ40, goed toestel, ook de video kwaliteit.
        Ik denk dat de video bij de TZ35 toch zal meevallen. De meeste eigenaars geven 4 of 5 sterren
        aan de camera dus ze zijn er tevreden over.
        De WX300 geeft wel de beste resultaten bij hogere iso's. En de algemene foto kwaliteit is zeker niet slecht.
        Welke prijs categorie ook, een perfecte camera bestaat niet.
        Rudi
        Last edited by rudimaes; 14 juli 2014, 12:44.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic Lumix TZ35 of SONY Cyber-shot DSC-WX300?

          Bestaat inderdaad niet, maar hier heb ik wel iets aan! Denkt u dat de TZ40 dezelfde kwaliteit van filmen behaalt als deze lowlight HD film gemaakt door de WX300?
          http://www.youtube.com/watch?v=PsSP_cTNpWA, Alvast bedankt voor je reactie!

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic Lumix TZ35 of SONY Cyber-shot DSC-WX300?

            De WX300 is beter dan de TZ35 en TZ40, bij weinig licht voor foto's,
            dus ook het filmen zal beter zijn. Want bij een video opname
            worden gewoon 24 of 30 foto's per seconde gemaakt.
            Rudi
            Last edited by rudimaes; 14 juli 2014, 18:19.

            Comment

            Working...
            X