Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe flitser nodig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • externe flitser nodig?

    Ik vraag me af als ik de kwaliteit van mijn foto's zou
    verbeteren door een externe flitser zoals vb SB 600 te gebruiken ?
    Ik neem vooral watersportfoto's met een D70 met Sigma 70-300.

    alvast bedankt

    groeten

    www.digitalspot.be



  • #2
    Een externe flitser heeft natuurlijk een groter draagvermogen dan de interne. Verder zul je nog wat minder last krijgen van rode oogjes.

    Natuurlijk is ook het draagvermogen van een externe flits beperkt...

    Hoe ver zit je normaal gezien van je onderwerp? En wat is de brandpuntsafstand die je het meest gebruikt...

    En ook nog: met welk deel van de foto ben je niet tevreden? Scherpte, belichting,...?
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Ben eigenlijk vrij tevreden van mijn foto's.
      De vraag is gaat een externe flitser mij veel voordeel opleveren.
      Of gaat het prijs/kwaliteit nie de moeite zijn?
      Zit toch redelijk ver van de onderwerpen afstand varieert 20m tot ... Brandpuntsafstand 5.3 - 6.3 +-

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tigerdaddy
        Zit toch redelijk ver van de onderwerpen afstand varieert 20m tot ...
        Dat is al een flink eind weg. Daar zal een flits niet veel meer aan kunnen veranderen...

        Brandpuntsafstand 5.3 - 6.3 +-
        Dat zal het diafragma (lensopening zijn) Brandpuntsafstand zal voor jouw 70-300 lens liggen tussen 70 en 300mm...

        De vraag is gaat een externe flitser mij veel voordeel opleveren.
        Of gaat het prijs/kwaliteit nie de moeite zijn?
        Ik denk in jouw aangehaalde situatie dat die flits niet veel verandering/verbetering kan brengen.
        Daarentegen kan je die flits voor heel wat andere zaken wel gebruiken (foto's binnen etc, invulflitsen bij tegenlicht etc.)...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Voor zowat alle toepassingen geeft een SB-800 een beter resultaat dan de interne flitser van de D-70, maar op die afstand, heb je sowieso weinig invloed van je flitser, tenzij misschien met grote lensopening en 166 IS. De interne flitser is echter niet slecht.

          Wat ik naast het resultaat een absolute troef vind, is dat de infra-rood autofocus-assitent van de SB-800 een groter bereik heeft, en vooral onopvallende is dan de wit-licht schijnwerper AF-help die de D70 standaard aan boord heeft.

          Comment

          Working...
          X