Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tribute to the fallen heroes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tribute to the fallen heroes

    Velen vochten voor onze vrijheid, velen stierven voor onze vrijheid. Allen worden geeerd maar vaak wordt gedacht dat het de Amerikanen/Engelsen/Canadezen waren die ons bevrijden...

    Maar de Polen, Nederlanders en Belgen die op ons grondgebied gesneuveld zijn, ook deze helden mogen niet vergeten worden.

    Geen enkele soldaat of burger mag vergeten worden als hij/zij gesneuveld is in een gewapend conflict met als doel vrijheid.

    #1


    #2


    #3


    #4


    #5


    Toelichting:
    Hoe vaak zie je een repo over een begraafplaats? Ik heb geprobeerd om een bepaalde sfeer neer te zetten. Niet in kleur maar ook niet in zwart-wit.. een tijdsloos grijs tussen gebied...

    Foto 5 is nog al een verhaaltje apart.. Dit is namelijk de enige steen die deze vorm heeft. Waarom? Omdat deze soldaat ook de enige Nederlandse soldaat is die op deze militaire begraafplaats ligt...

    Mochten jullie zelf ook overwegen een dergelijke repo te maken over militaire begraafplaatsen (in het licht van 14-18 of 40-45). Je hebt officieel geen toestemming nodig, maar de beheerders waarderen het vragen ansich enorm (zeker als je ze een kopietje van de foto's stuurt). Toon respect voor de omgeving (ik draag altijd een short-capped pet voor de zon.. maar die gaat af)

  • #2
    Re: Tribute to the fallen heroes

    Ere die ere toekomt. Als je dergelijke plaatsen bezoekt is respect niet misplaatst. Je staat er heel even bij stil dat dit de latere generatie's bespaard is gebleven. Het heeft vele offers gevraagd van iedereen die het wel heeft meegemaakt. Wij hebben meer dan 30 jaar geleden ook de foto's aan de beheerder bezorgd.
    De sfeer goed weergegeven en de bewerking vind ik passend.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

    Comment

    Working...
    X