Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zopas nieuwe printercartridges gëinstalleerd, koppen gereinigd, fotos te blauwig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zopas nieuwe printercartridges gëinstalleerd, koppen gereinigd, fotos te blauwig

    Heb al de printer (Canon MP280) uitgelijnd en koppen paar keer laten reiningen, is pas de 2e keer dat ik cartridges installeer, de eerste keer perfecte kwaliteit.
    De foto zelf hebben genoeg geeltinten, het fotopapier is glossy, heb al verschillende soorten geselecteerd, glossy, extra glossy,... en ook zelfs gewoon papier, maar steeds hetzelfde probleem.

    Printen jullie vanuit Windows 8 of is dit geen zo'n goed idee ?
    Lijkt moeilijker vanuit Faststone Image viewer/Photoshop/Lightroom te printen daar ik meteen print op 10x15cm fotos.
    Andere programma's doen soms boorden eraan, en fotos zijn zowel portrait en landscape, via windows print dit meteen in de juist richting.

    Ik hoorde dat er ook iets is van "ICC profiles", hoe werkt dit, en is dit iets dat jullie rekening mee houden ?
    Last edited by 2010; 11 juli 2014, 10:08.

  • #2
    Re: Zopas nieuwe printercartridges gëinstalleerd, koppen gereinigd, fotos te blauwig

    Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    Ik hoorde dat er ook iets is van "ICC profiles", hoe werkt dit, en is dit iets dat jullie rekening mee houden ?
    Ga hier eens lezen. http://www.marc-en-ciel.be/kleurbeheer.html

    Comment

    Working...
    X