Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lac Sur Ailette

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lac Sur Ailette

    Wij trekken dit weekend naar Lac Sur Ailette.
    Vorige keren hebben we Laon en Reims bezocht.

    Maar deze keer graag iets nieuws...
    Alle voorstellen welkom
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

  • #2
    Re: Lac Sur Ailette

    Ik wou vooral weten of er buiten Rijms of Laon nog mogelijkheden waren.

    Wij bezoeken daar een collega van mijn vrouw die een BnB geopend hebben.
    Maar om eens iets anders te bezoeken wou ik wat extra ideetjes doen.

    Deze namiddag/avond is voorbehouden voor relax en trouwfoto's te tonen.
    Morgen wordt het een uitstapje
    Zondag wandeldag
    en maandag nog klein bezoekje aan champagne boerke


    Ik heb geen bijbedoelingen met dit topic, al begrijp ik dat de link kan gelegd worden.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: Lac Sur Ailette

      Als je de tijd hebt zeker eens Lac Du Der bezoeken
      Onwezenlijk groot natuurlijk meer, het grootste natuurlijke meer van Frankrijk

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Lac Sur Ailette

        zeer mooie wandeling van de Abbaye de Vauclair naar Platteau de Californie. Chemin des dames.

        Comment


        • #5
          Re: Lac Sur Ailette

          Al zo vaak Frankrijk doorkruist en in allerlei regio's vakanties doorgebracht, maar nog nooit deze regio aangedaan.
          Na wat gegoogel en google-earth ben ik toch aangenaam verrast van wat er daar, toch redelijk dichtbij voor ons, allemaal te zien is.
          Misschien gaan wij wel eens proberen in het voorjaar van 2015 gedurende een korte periode deze streek te verkennen.
          Ik weet nu alvast bij wie ik volgend jaar kan informatie halen.
          Prettig verblijf aldaar.

          Comment


          • #6
            Re: Lac Sur Ailette

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Als je de tijd hebt zeker eens Lac Du Der bezoeken
            Onwezenlijk groot natuurlijk meer, het grootste natuurlijke meer van Frankrijk

            grts
            Sieg
            Lac Du Der niet gedaan, beetje ver voor de korte duur...
            Nu beetje ongeluk gehad...

            Vrijdag om 14u vertrokken, dus normaal kome we dan om 16.40 ongeveer toe...
            wij zijn om 19.30 pas toegekomen... file na file en uiteindelijk lang achter een convooi gehangen...

            Goed, vrijdagavond bestond dus uit eten en wat drinken met de vrienden ter plaatse...

            Zaterdag toch nog maar eens Reims bezocht, kathedraal met tentoonstelling 14-18.
            De gallerijen nog eens afgelopen, genoten van de kleine straatjes en terrasjes
            S'avonds op groot scherm de kleine finale gekeken en even wat west vleteren geproefd.

            zondag hebben we even zon gehad, dus tijd vrijgemaakt voor zwemmen/bubbelbad/sauna/wandelen/picknick langs het meer.
            S'avonds dorpsfeest voor 14 juli, bouillabaise met rouille (klaargemaakt door de Belgische eigenaars van de chambre d'hote) samen met 80 locals gekeken naar Duitsland Argentinië (waar duidelijk werd dat sommige Fransen WO 1 en 2 nog niet verteerd hebben).

            Maandag vanwege mindere weer, vroeger vertrokken als normaal en thuis dan maar verder verhuist
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #7
              Re: Lac Sur Ailette

              Pech die eerste dag, maar toch een leuk weekend van gemaakt zo te lezen

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Lac Sur Ailette

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Als je de tijd hebt zeker eens Lac Du Der bezoeken
                Onwezenlijk groot natuurlijk meer, het grootste natuurlijke meer van Frankrijk

                grts
                Sieg
                Du Der is niet echt natuurlijk, is zelfs een relatief jong meer , amper 40 jaar geleden dmv stuwdammen aangelegd. Wel immens groot inderdaad , 4000 ha ofzo , ben er nog wezen vissen jaren geleden.

                Jaarlijks zijn er heel veel kraanvogels te zien daar ook, daar ben je wel te laat voor vrees ik...

                Wat ook mooi is Lac du Forret d'orient.
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: Lac Sur Ailette

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Du Der is niet echt natuurlijk, is zelfs een relatief jong meer , amper 40 jaar geleden dmv stuwdammen aangelegd. Wel immens groot inderdaad , 4000 ha ofzo , ben er nog wezen vissen jaren geleden.

                  Jaarlijks zijn er heel veel kraanvogels te zien daar ook, daar ben je wel te laat voor vrees ik...

                  Wat ook mooi is Lac du Forret d'orient.
                  Heb er ook nog regelmatig gevist op karper Ryan, mooi bestand dat er op zit.
                  Lac d'orient ook nog op gevist, veel moeilijker en inderdaad ook wel een mooi water

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment

                  Working...
                  X