Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking Canon EOS 300D vs S1 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vergelijking Canon EOS 300D vs S1 IS

    Hoi,

    ik weet het is een moeilijke vergelijking daar de 2 toestellen zo verschillend zijn, maar ik vraag het toch maar.

    Heeft er iemand enig idee hoe de kwaliteit vergelijkt tussen deze 2 camera's (de megapixels niet in achting genomen natuurlijk) ?
    In de reviews komen beide op uitstekende scores...

    Mijn doel is natuur/dierenfotografie, ik heb nood aan duidelijke kleuren, en hoge sluitersnelheid.

    Dank.
    K.
    Canon EOS 300D + 18-55 kitlens + Canon 55-200 USM II

  • #2
    beter een 300D nemen dan , kan je toch zelf kiezen met welke lens je gaat werken
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      ik had het probleem ook, ik wou dolgraag een EOS 300D, maar was nog iets te duur voor mij, toen heb ik mij een S1 IS gekocht, en nu vanaf vorige week ben ik de trotse bezitter van een EOS 300D, maar mijn compact toestel doe ik niet weg, dit omdat het handig is, als je niet veel plek heb, dat je toch een goed toestel bij de hand hebt!
      maar ik schiet liever met de EOS 300D de plaatjes nu.
      cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

      Comment


      • #4
        Ok, dan ga ik toch maar voor de 300D

        Bedankt.
        K.
        Canon EOS 300D + 18-55 kitlens + Canon 55-200 USM II

        Comment


        • #5
          Originally posted by Argon
          Hoi,

          ik weet het is een moeilijke vergelijking daar de 2 toestellen zo verschillend zijn, maar ik vraag het toch maar.

          Heeft er iemand enig idee hoe de kwaliteit vergelijkt tussen deze 2 camera's (de megapixels niet in achting genomen natuurlijk) ?
          In de reviews komen beide op uitstekende scores...

          Mijn doel is natuur/dierenfotografie, ik heb nood aan duidelijke kleuren, en hoge sluitersnelheid.

          Dank.
          K.
          Je geeft in feite zélf al het antwoord; een hoge sluitertijd dat haal je met een lichtsterke lens, en een verhoogde ISO waarde.

          Een 300D zal dus beter zijn, omdat de sensor groter is (je kan hoger in ISO zonder noemenswaardige ruis), en omdat de lens beter is ...als je tenminste investeert in je lens, en geen "colaglas" koopt. Wat mij ineens brengt tot de belangrijkste conclusie in deze vergelijking; de 300D is beter, maar (mits je de prijs van een goede tele meerelent) ook veel duurder.

          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #6
            Het is al bijna 7j geleden dat ik nog een degelijk fototoestel vasthad.
            Toen studeerde ik film, en kon ik de leukste dingen doen met mijn analoog Canon AE1 toestel.
            Maar sinds toen geen manueel toestel meer in handen gehad, nu had ik een Fuji A205S (LOL ), en kan niet wachten om weer eens met een manueel toestel te prutsen
            Canon EOS 300D + 18-55 kitlens + Canon 55-200 USM II

            Comment


            • #7
              @Jochen:

              Het is een 2ehands 300D die ik zou kopen, met de kitlens en dan nog een Canon EF 55-200 USM II of zoiets.

              K.
              Canon EOS 300D + 18-55 kitlens + Canon 55-200 USM II

              Comment


              • #8
                hopelijk een goed prijsje voor het toestel.
                en kijken of er geen krassen op de lens zijn!!!
                en een 200 mm lens dat komt dan op 320mm, is al een goede zoom
                als de prijs goed is, zeker doen
                cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

                Comment


                • #9
                  Is verkoper van dit forum (zie koopjeshoek).
                  De camera is 6 weken oud (ondertussen 7 denk ik).
                  En de prijs is toch wel een serieus stuk lager dan de winkelprijs.
                  Canon EOS 300D + 18-55 kitlens + Canon 55-200 USM II

                  Comment


                  • #10
                    is geen slechte prijs, ik heb mijne canon ook 2de hands gekocht met kitlens en de lens 75-300 mm III usm en ik heb in het totaal 920 euro betaald. maar goedkoper zul je niet vinden denk ik
                    de telelens heb ik ook via de koopjeshoek gekocht.
                    maar in iedergeval, goedkoper zal je het niet vlug tegenkomen
                    doen zal ik zeggen, en je kan gaan plaatjes schieten
                    cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

                    Comment


                    • #11
                      Vooral met dat mooie Belgische weer van de laatste dagen

                      Maar ik sta allessinds te popelen, zaterdag gaan we naar het serpentarium in Blankenberge, hopelijk kan (mag?)ik daar wat mooie plaatjes schieten. Anders ook nog eens in één van de bossen of duinen in de buurt wandelen indien het weer het toelaat.

                      K.
                      Canon EOS 300D + 18-55 kitlens + Canon 55-200 USM II

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Argon
                        @Jochen:

                        Het is een 2ehands 300D die ik zou kopen, met de kitlens en dan nog een Canon EF 55-200 USM II of zoiets.

                        K.
                        Op die manier heb ik ook de stap naar DSLR gezet. Maar ik heb me daar wel bij gerealiseerd: "de body is voor 2-3 jaar en zal dan worden vervangen voor een duurzamer model, maar de lenzen gaan me geld kosten".

                        En inderdaad; de rugzak, de CFkes, de X-drive, de battery grip, de batterijen... én de lenzen. Mucho money! Maar je moet erdoor; eenmaal je de goeie lenzen hebt, heb je ze voor járen. Ik heb al een 35-350 L intussen. Nu nog een 17-40 ipv. dat kitlensje...

                        De 55-200 ga je verkopen, zeker als je met natuurfotografie bezig bent... en als je een model in de plaats neemt met een goed bereik en snelle AF ben je minimum rond de 1000€ kwijt. Realiseer je dat NU! Dat bestpaart echtelijke ruzies.
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #13
                          ik sta ook elke dag te popelen om te gaan, maar dit weer is echt triestig, vanazf donderdag zal ik plaatjes schieten in spanje, mooie zonsondergangen nemen, ik verheug mij er al op
                          cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

                          Comment


                          • #14
                            Veel plezier in Spanje.

                            En Jochen: Ik hoop dat ik een tijdje kan doen met die 2 lenzen, want mijn budget gaat er na de extra aankoop van een tas en CF card wel doorzitten
                            Canon EOS 300D + 18-55 kitlens + Canon 55-200 USM II

                            Comment


                            • #15
                              bedankt, en jij veel plezier met de niewe cam
                              ik zal je op de hoogte houden.
                              en laat eens een paar mooie foto's zien dan he! )
                              cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

                              Comment

                              Working...
                              X