Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 nieuw objectief of systeem camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 nieuw objectief of systeem camera

    Hey,

    Zal hier even de vraag toelichten.

    Ik heb een Nikon D70 van in 2006. Deze werkt nog perfect maar ik heb enkel een basis objectief.
    Door het gebruik van een compact camera heeft de D70 jaren in de kast gelegen. Het begint nu wel weer te kriebelen om me er mee bezig te houden en er wat in te investeren.

    Alleen heb ik wat bedenkingen.

    1. ik koop een Tamron 18-270mm (zodat ik later een nieuwe body kan kopen maar toch de lenzen behouden)
    2. ik koop een nieuw toestel dat meevalt in prijs maar waarmee ik beter binnen kan trekken zonder flits.
    3. ik koop een systeem camera

    Het doel
    Foto's nemen tijdens reizen, uitstappen, festivals, portret van kids, maar ook feesten/recepties binnen en optredens/concerten

    Mvg
    Anissa

  • #2
    Re: D70 nieuw objectief of systeem camera

    Die D70 begint toch wel al wat te verouderen, maar jij moet zelf de conclusie trekken als je te kort komt met dit toestel of niet, los van de lens.
    Wat die Tamron 18-270 betreft... dat is optisch niet de sterkste lens, lenzen met zo'n groot zoombereik hebben nooit de beste kwaliteit.

    Vraag jezelf ook af als je dat zoombereik nodig hebt. Op papier is dat allemaal wel leuk, maar als ik even kijk naar wat jij allemaal fotografeert zie ik dat jij die 270mm zelden zal nodig hebben.
    Ik denk dat je voor hetzelfde geld misschien beter een 18-105 objectief koopt of de nieuwe 18-140. Dit zijn echte all round lenzen, die een betere kwaliteit zullen geven dan de Tamron 18-270.

    Wat is je budget voor je eventueel nieuwe systeem/reflexcamera?
    En wat voldoet het best aan jouw voorkeuren/fotografie...?
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

    Comment


    • #3
      Re: D70 nieuw objectief of systeem camera

      Dank je wel voor de uitleg.

      De D70 geeft vooral problemen bij fotograferen van recepties of evenementen met weinig licht.
      (ik wil hem ook niet weg want bedoeling is om er eventueel een infraroodtoestel van te maken)

      Zal zeker de 2 objectieven bekijken.

      Budget zal rond de 500 euro liggen
      Voorkeur snel kunnen werken (momentopnames) en vooral niet te moeten flitsen bij weinig licht.

      Comment


      • #4
        Re: D70 nieuw objectief of systeem camera

        Hoe dan ook zal je er op vooruit gaan bij het aankopen van een nieuw toestel.

        Een zo groot mogelijke sensor, lichtsterke lens (mss eens naar goedkope primes kijken zoals de nikon 35mm f1,8 of de 50mm f1,8, leveren zeer goede prestaties!) en goeie ruisprestaties...
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment

        Working...
        X