Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Postbode en brievenbus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Postbode en brievenbus

    Ik heb een zware brievenbus in blauwe hardsteen met een deurtje om de post eruit te halen. Nu vanmorgen, de postbode heeft een pakje dat hij niet door de gleuf kan krijgen, hij opent het deurtje en probeert het pakje erin te krijgen. Dat lukt niet en door het wringen valt de bus bijna uit mekaar, het rechter zijstuk komt helemaal los en hij slaagt erin om ze zo te plaatsen dat ze niet helemaal uit mekaar valt. Nu is ze wel kapot. Daarvoor is de postbode toch aansprakelijk zou ik denken ? Hij zegt dat hij gewoon het deurtje opende en dat ze toen uit mekaar viel. Mag hij dat deurtje wel openen ? Moet hij een pakket dat niet door de gleuf kan niet gewoon aan de deur afgeven ?

  • #2
    Re: Postbode en brievenbus

    Ik denk niet dat de postbode er iets kan aan doen dat je brievenbus met rommel is samen gekit.

    Die man handelt ter goeder trouw, en dan zou hij nog verantwoordelijk worden gesteld.

    Als hij de post terug mee neemt, en een kaartje steekt, dat je je post zelf moet gaan ophalen, is dat dan beter voor U ?

    Comment


    • #3
      Re: Postbode en brievenbus

      Volgens mij moet hij alles wat door de gleuf kan er dan ook insteken, en de grotere objecten aan de deur aanbieden. De deur is voor ons om de post eruit te halen vind ik. Hij moet niet proberen om iets langs de deur erin te proppen. De gleuf heeft een welbepaalde gereglementeerde afmeting voor een bepaalde bpost-reden !

      Comment


      • #4
        Re: Postbode en brievenbus

        Is dat deurtje met een slot, zodat het de bedoeling is dat enkel de eigenaar het kan openen met een sleutel, om de post eruit te halen?
        Of is het zonder slot, zodat iedereen het kan openen, en dus de postbode er grote packetjes in kan steken?


        Als het na wat rammelen meteen uit elkaar valt, betwijfel ik me ook de kwaliteit van de bus. Is die nog onder garantie?


        De bus is uit steen. Was het pakketje uit papier? Dan wint papier altijd.

        Comment


        • #5
          Re: Postbode en brievenbus

          Je kan je verhaal eens doen op het postkantoor, daar zullen ze je wel raad kunnen geven over dit probleem.
          Het lijkt mij toch dat die brievenbus niet zo heel erg stevig was als ze uit elkaar valt door het deurtje te openen.

          Een postbode probeert zijn ronde te doen binnen de opgelegde tijd (die tegenwoordig erg krap bemeten wordt).
          En tegelijk probeert hij aan de "klanten" alles zo goed en zo snel mogelijk te bezorgen.

          Als er hier iets niet in de brievenbus past, dan legt de postbode dat pakje op een bepaalde plaats, en steekt hij een briefje in de bus dat ik dat pakje daar kan terugvinden.
          Dat heb ik liever dan dat hij het gaat dubbel vouwen of gaat forceren om dat toch maar door de gleuf van de brievenbus te krijgen (want dan is er meestal wel iets beschadigd).
          De pakjes waarvoor ik een handtekening moet zetten, of die echt te groot zijn, die moet ik wel ophalen in het postpunt (en dat is hier toch een eindje uit de buurt).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Postbode en brievenbus

            Als 'n pakje te groot is en het gaat langs geen kanten in de bus, tenzij een paneel weg te duwen?
            Dat is imo hetzelfde als je wagen parkeren waar geen plaats is en iemand zijn spiegel afrijden.
            Maw als je het pakje er echt niet inkrijgt als de bus zijn oorspronkelijke maten heeft, dan is volgens mij de postbode in fout.
            Maar als je daar mee verder gaat of een klacht indient hoor je daar nooit iets van.
            Post eens ne foto... via het forum dan en niet met de post hé

            Comment


            • #7
              Re: Postbode en brievenbus

              En mocht je brievenbus in orde zijn, je was niet thuis en hij had het pakje terug meegenomen ... dan kwam 9/10 de vraag waarom hij dat niet achter het deurtje proberen steken heeft.

              Pech dat zoiets gebeurt, maar een brievenbus mag nu toch wel sterk genoeg zijn om niet uiteen te vallen als er iets ingestoken wordt.
              Lijkt me inderdaad toch echt rommel te zijn waarmee die aan elkaar gekleefd was.

              Maar uitspraken zijn hierover moeilijk te doen ... daarom zou men moeten weten hoeveel kracht hij echt gebruikt heeft om het pakje erin te krijgen.
              Ik kan me moeilijk voorstellen dat die dat met veel kracht proberen doen heeft.

              Even naar de winkel een deftig product kopen om die te monteren zal de beste en goedkoopste oplossing zijn denk ik.
              Of ga je tijd verspillen en procederen?
              Je riskeert ook dat ze dan een ander briefje in de bus steken om te zeggen dat je al de post bij hun mag afhalen omdat je brievenbus onveilig is en een gevaar betekent voor de postbode.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Postbode en brievenbus

                Bof .. weet je ... één van de menigvuldig wisselende postbodes stak mijn telefoonrekening (brief) in de vogelnestkast aan de andere kant van de ingang nadat hij redelijk lang getwijfeld had tussen de brievenbus (4 stappen naar rechts) of de nestkast (5 stappen naar links) ... zoals eerder gezegd ...

                Comment


                • #9
                  Re: Postbode en brievenbus

                  Weet je wat,
                  Wat een postbode ook moge doen, het zal nooit goed zijn...
                  Indien je brievenbus niet stuk was gegaan en de kartonnen doos was beschadigd of licht gekneusd, dan zou hij op zijn vingers getikt worden omdat het pakje 'beschadigd' is.
                  Als hij aanbelt, en hij wacht 5 minuten om dan door te gaan, dan vindt iedereen het eingelijk maar normaal dat hij langer wacht, nog eens belt ...
                  Zet hij het pakje gewoon in de garage, voor de deur ... dan krijgt hij op zijn donder omdat hij dat niet mag doen want je weet nooit dat het ontvreemd wordt, beschadigd ...
                  Neemt hij het pakje weer mee naar kantoor en steekt er een afhalingsmelding in de bus, dan vindt iedereen dit niet kunnen en zou de postbode de dag nadien dit opnieuw moeten aanbieden, rekening houdende met de al hiervoor aangegeven lijnen.
                  Zit je in een vechtscheiding en per toeval valt het pakje in de handen van de aartsvijand, dan is het kot te klein, want de postbode moet het pakje afgeven aan de persoon die op het adreslabel staat vermeld ....

                  Euh, al deze opmerking hebben hier op BD al hun verhaallijn gehad.
                  Ik heb enorm veel respect voor de postbode. Wie van ons heeft gisteren in de gutsende regen buiten lopen werken om toch voor elkaar te krijgen wat van hem verlangd wordt ?
                  Oh, ja was ik vergeten ... Daar moet hij niet over memmeren, dat wist hij op voorhand toen hij het werk aanvaardde. Respect voor die man, dat moeten we hebben in plaats van te zagen.
                  Tenslotte, het is niet aan ons om te duiden wie er fout is, daar zijn de bevoegde instanties voor.
                  Last edited by Wim.Vanmaele; 11 juli 2014, 06:57.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Postbode en brievenbus

                    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                    Ik heb een zware brievenbus in blauwe hardsteen met een deurtje om de post eruit te halen..
                    De postbode heeft een pakje dat hij niet door de gleuf kan krijgen.
                    Hij opent het deurtje en probeert het pakje erin te krijgen.
                    Dat lukt niet en door het wringen valt de bus bijna uit mekaar.
                    Nu is ze wel kapot.....
                    raar hoor.
                    waar heb je die( hardstenen) brievenbus gekocht..?
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Postbode en brievenbus

                      Als we geen zin hebben om 3€ voor een brief te betalen, dan zal een postbode aan minimumlonen werken.
                      Voor dat geld krijg je geen universitairen die dat werk willen doen, en zullen er af en toe onlogische dingen gebeuren.

                      Maar zorgen voor een deftige bus lijkt me essentieel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Postbode en brievenbus

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Weet je wat,
                        Wat een postbode ook moge doen, het zal nooit goed zijn...
                        Indien je brievenbus niet stuk was gegaan en de kartonnen doos was beschadigd of licht gekneusd, dan zou hij op zijn vingers getikt worden omdat het pakje 'beschadigd' is.
                        Als hij aanbelt, en hij wacht 5 minuten om dan door te gaan, dan vindt iedereen het eingelijk maar normaal dat hij langer wacht, nog eens belt ...
                        Zet hij het pakje gewoon in de garage, voor de deur ... dan krijgt hij op zijn donder omdat hij dat niet mag doen want je weet nooit dat het ontvreemd wordt, beschadigd ...
                        Neemt hij het pakje weer mee naar kantoor en steekt er een afhalingsmelding in de bus, dan vindt iedereen dit niet kunnen en zou de postbode de dag nadien dit opnieuw moeten aanbieden, rekening houdende met de al hiervoor aangegeven lijnen.
                        Zit je in een vechtscheiding en per toeval valt het pakje in de handen van de aartsvijand, dan is het kot te klein, want de postbode moet het pakje afgeven aan de persoon die op het adreslabel staat vermeld ....

                        Euh, al deze opmerking hebben hier op BD al hun verhaallijn gehad.
                        Ik heb enorm veel respect voor de postbode. Wie van ons heeft gisteren in de gutsende regen buiten lopen werken om toch voor elkaar te krijgen wat van hem verlangd wordt ?
                        Oh, ja was ik vergeten ... Daar moet hij niet over memmeren, dat wist hij op voorhand toen hij het werk aanvaardde. Respect voor die man, dat moeten we hebben in plaats van te zagen.
                        Tenslotte, het is niet aan ons om te duiden wie er fout is, daar zijn de bevoegde instanties voor.
                        Volledig akkoord me Wim....
                        Een postbode zal het nooit goed kunnen doen...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Als we geen zin hebben om 3€ voor een brief te betalen, dan zal een postbode aan minimumlonen werken.
                        Voor dat geld krijg je geen universitairen die dat werk willen doen, en zullen er af en toe onlogische dingen gebeuren.
                        Als een brievenbus rommel is, en zo gemakkelijk uit elkaar valt, dan is er weinig logica aan te pas...
                        En een postbode die even abnormaal veel macht gaat zetten om iets in een bus te "rammen", sorry maar klinkt niet geloofwaardig...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Postbode en brievenbus

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Als we geen zin hebben om 3€ voor een brief te betalen, dan zal een postbode aan minimumlonen werken.
                          Voor dat geld krijg je geen universitairen die dat werk willen doen, en zullen er af en toe onlogische dingen gebeuren.

                          Maar zorgen voor een deftige bus lijkt me essentieel.
                          Universitairen die post gaan bedelen? En alles zou dan ineens logisch worden?
                          Die deftige brievenbus zou inderdaad al heel wat minder problemen scheppen.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Postbode en brievenbus

                            Waar ik mij wel aan kan ergeren is dat de postbode bij ons bijna alle post dubbel plooit en zo in de bus steekt ook al zit daar een foto tijdschrift bij waar dan naderhand een plooi in zit die je er niet meer uitkrijgt . Waarom moet de opening van mijn brievenbus dan reglementair zijn ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Postbode en brievenbus

                              Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                              Waar ik mij wel aan kan ergeren is dat de postbode bij ons bijna alle post dubbel plooit en zo in de bus steekt ook al zit daar een foto tijdschrift bij waar dan naderhand een plooi in zit die je er niet meer uitkrijgt . Waarom moet de opening van mijn brievenbus dan reglementair zijn ?
                              Waarom veegt de werkman nooit zijn voeten.
                              Waarom gooit de roker zijn sigaret door het raam ipv de assenbak in de wagen te gebruiken.
                              Waarom zet de jongeman zijn tas naast hem op de bank (in de bus).
                              Waarom bestellen we dingen via internet en gaan we liever niet naar de winkel?
                              Waarom neemt iemand voor 500m een fiets ipv te voet te gaan?

                              Omdat het gemakkelijker is...
                              een tijdschrift past misschien net in de opening, maar dubbelgeplooid moet je minder lang proberen...
                              het grijpt ook gemakkelijker om alles ineens in de bus te krijgen... want de arme man krijgt met moeite tijd om zijn ronde te bedelen...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment

                              Working...
                              X