Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tracking en loadbalancing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tracking en loadbalancing

    Ik ben bezig met het opzetten van een systeem om eenvoudig een foto site op te zetten. Mijn eigen site draait al op de basis maar ik ben nu bezig met wat google spul en streaming van images. Hoewel het lijkt dat de images op mijn eigen site staan worden ze realtime gestreamed van Google... Dit heeft een aantal voordelen waar ik het nog wel eens over willen uitleggen...

    Maar ik ben nu bezig met de views te tracken .... vandaar even dit test postje... als het plaatje hier onder niet werkt: ik ben nog bezig.. werkt hij wel : whoooot!!! het is gelukt


  • #2
    Re: Tracking en loadbalancing

    Moderator Note: De link zelf (de code tussen de IMG-tags) levert een serieuze error op. Kijk maar 'ns: http://www.osfa.nl/photographs/forum...1924404530.jpg
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Tracking en loadbalancing

      Hallo LesC,

      Dat klopt dat is nou net wat ik probeer op te lossen... de reference wordt mee door gegeven echter maar het plaatje wordt niet goed gestreamed.

      Ik kan het nog technischer maken indien gewenst

      Het is de bedoeling dat ik in google Analytics kan gaan zien hoevaak een foto op een forum is bekeken OF dat een foto van mij gehost wordt op een andere site.

      De foto zal gewoon getoond worden (live streaming vanaf mijn image server) maar zodra ik zie dat een bepaalde site foto's van mij heeft staan waar ik het niet mee eens ben kan ik die sites niet het plaatje laten zien maar een andere foto... (iets in de trend van "you are watching a photo that has been placed without permission, visit my page bla bla bla"...

      zoals ik al zei: ik trigger nu correct de events naar google analytics toe maar hij wil het plaatje zelf niet tonen....

      Terwijl al mijn foto's gestreamed worden (en het daar wel werkt)...

      Dus zodra jullie een foto zien: dan werkt het... zolang deze foutmelding / broken image er staat doet hij het nog niet)

      Comment


      • #4
        Re: Tracking en loadbalancing

        Moderator Note: Dank voor de bijkomende uitleg! Ik laat deze topic nog openstaan, dan kun je experimenteren naar hartelust.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Tracking en loadbalancing

          Ik zie een Playmobilmannetje, dus ik denk dat het je gelukt is!
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Tracking en loadbalancing

            Nog niet helemaal... Ik zag dat er naar dit plaatje gekeken werd... maar niet in google Analytics maar alleen in mijn eigen log database

            Dichtbij maar nog niet het gewenste resultaat... Ik kan op deze manier wel al "deeplinks" naar plaatjes van mij detecteren maar nog niet optimaal

            Comment


            • #7
              Re: Tracking en loadbalancing

              Ik vind ook niet direct exif-data terug, maar die heb je misschien niet ingesloten? Hoeft niet, maar er wordt soms wel naar gevraagd.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Tracking en loadbalancing

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ik vind ook niet direct exif-data terug, maar die heb je misschien niet ingesloten? Hoeft niet, maar er wordt soms wel naar gevraagd.
                U loopt op de zaken vooruit..... Op aanvraag altijd beschikbaar...

                Ik ben nog bezig met het streamen van een picasa server te optimaliseren (nog een hele lijst met puntjes). Ik wil namelijk de snelheid en efficientie van content delivery networks maar dan wel onder mijn eigen "domein".

                Comment

                Working...
                X