Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe zit het met die nieuwe Sigma flitsen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe zit het met die nieuwe Sigma flitsen?

    De Sigma EF-500 DG Super II en de Sigma EF-500 DG ST II

    Hoe zijn deze te vergelijken met de SB600 en SB800 van Nikon? Hebben ze dezelfde mogelijkheden (ik denk hierbij aan master/slave aansturing, creative lighting, ...)? De prijs is in elk geval scherp. De duurste van Sigma is goedkoper dan de goedkoopste van Nikon.
    Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

  • #2
    Als deze op stock was geweest toen ik mijn SB800 kocht had ik deze nu in mijn fototas zitten. Ik wil je hiermee alleen zeggen dat ik vertrouwen in de flits heb, maar er nog geen eigen ervaringen mee heb.

    Comment


    • #3
      Voor zover ik informatie heb kunnen vinden, zouden ze erg sterk vergelijkbaar zijn met de Nikons.

      Je zou bijna kunnen stellen dat de EF-500 DG ST II het neefje is van de SB600, en de EF-500 DG Super II het neefje van de SB800

      Kunnen dezelfde aantallen slave/master configuratie aan, flitser zoomed mee,....

      wel kan de sigma ook linkom/rechtsom gedraaid worden, ik heb hier geen info kunnen vinden bij de nikons. verder heeft de sigma Super II een groter richtgetal dan de nikons, en zou dus iets krachtiger zijn.

      Nu ja, binnen (hopelijk) een dikke week weet ik meer, want dan wordt mijn Sigma EF-500 Super II geleverd....
      Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

      Comment


      • #4
        Originally posted by Aragorn

        Nu ja, binnen (hopelijk) een dikke week weet ik meer, want dan wordt mijn Sigma EF-500 Super II geleverd....
        En bij mij ook!

        We houden je op de hoogte!

        Gr,

        sailor
        Lid: BD 0249BE
        D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

        Comment


        • #5
          Alvast bedankt voor de reply's. Ik wacht vol ongeduld tot de eerste modellen getest zijn, maar heb er nu wel alle vertrouwen in.
          Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

          Comment


          • #6
            En vooral, ze zijn goedkoper...

            Hans
            Nikon D70 & kitlens, Tamron 70 - 300

            <hansvdz>

            Comment


            • #7
              ik heb met die sigma flitsen gewerkt, zijn niet te vergelijken met een nikon flits... mja, het is ook hoe critish je het bekijkt, ik zou het je niet aanraden

              Comment


              • #8
                Originally posted by hansvdz
                En vooral, ze zijn goedkoper...

                Hans
                Toch steeds oppassen als de prijsverschillen zo groot zijn hoor.Goedkoop is soms duurkoop.De kwaliteit van Sigma is niet altijd vergelijkbaar met de Nikonkwaliteit (al durven deze laatsten ook al wel eens rommel te maken )
                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  Ik had op men Nikon D1 een sigma 500 super, en die deed het PERFECT.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by creXis
                    ik heb met die sigma flitsen gewerkt, zijn niet te vergelijken met een nikon flits... mja, het is ook hoe critish je het bekijkt, ik zou het je niet aanraden
                    Wanneer heb je er dan mee gewerkt? Ze zijn pas op de markt aan het komen, nog ni direct leverbaar, ook in Duitsland of Nederland niet!
                    En wat zijn dan die negatieve ervaringen?

                    Gr,

                    sailor
                    Lid: BD 0249BE
                    D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by sailor
                      Originally posted by creXis
                      ik heb met die sigma flitsen gewerkt, zijn niet te vergelijken met een nikon flits... mja, het is ook hoe critish je het bekijkt, ik zou het je niet aanraden
                      Wanneer heb je er dan mee gewerkt? Ze zijn pas op de markt aan het komen, nog ni direct leverbaar, ook in Duitsland of Nederland niet!
                      En wat zijn dan die negatieve ervaringen?

                      Gr,

                      sailor
                      Ik denk dat hij het over de 'oude' modellen heeft ...

                      Greetz,

                      EBOS.
                      Don't dream your life, live your dream !
                      just some camera ...http://www.andries.net.tf

                      Comment


                      • #12
                        ik heb het inderdaad over het oudere model. Ik heb hem ook maar een paar uur getest, maar ik merkte dus dat hij soms te weinig licht gaf en een andere keer weer teveel. Ik heb zelf een canon 420 en deze werkt atlijd zoals het hoort. Zoals hierboven ook geschreven staat, de sigma is wel goedkoper, maar stel dat je die koopt niet teveden bent en erna een nieuwe nikon koopt ben je meer geld aan het uitgeven. Sigma test ook niet elk model uit wat merken als Nikon en Canon wel doen, dus het kan wel zijn dat de ene flitser heel goed werkt en de andere minder goed. Ik was er gewoon niet helemaal tevreden over en dat ben ik van mijn Canon flitser zeker wel.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by creXis
                          ik heb het inderdaad over het oudere model. Ik heb hem ook maar een paar uur getest, maar ik merkte dus dat hij soms te weinig licht gaf en een andere keer weer teveel. Ik heb zelf een canon 420 en deze werkt atlijd zoals het hoort. Zoals hierboven ook geschreven staat, de sigma is wel goedkoper, maar stel dat je die koopt niet teveden bent en erna een nieuwe nikon koopt ben je meer geld aan het uitgeven. Sigma test ook niet elk model uit wat merken als Nikon en Canon wel doen, dus het kan wel zijn dat de ene flitser heel goed werkt en de andere minder goed. Ik was er gewoon niet helemaal tevreden over en dat ben ik van mijn Canon flitser zeker wel.
                          De nieuwe modellen voor Canon zijn pas sedert een paar maanden op de markt en de nieuwe modellen voor Nikon sedert vier weken.
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                          Comment


                          • #14
                            Ben persoonlijk ook een beetje weigerachtig tegenover dergelijk prijsverschil. Heb nu ook de SB800 en absoluut de max.! Wat je daar al mee kan aanvangen, niet te geloven i.v.m. vele andere toestellen. Heb hem o.a. onlangs zelfs als slave ingeschakeld, aangestuurd door de interne flits van de D70. Dit werkt absoluut verbluffend goed. Voor mij zeker zijn geld waard.
                            Had vroeger de Metz 54-MZ3 en deze was dus helemaal niet compatiebel. De Sigma zal dit waarschijnlijk wel zijn, maar toch blijf ik reserves houden t.o.v. derde partijen. Mijn ervaring, blijf bij het merk en dan haal je de max.uit je produkt.

                            Groetjes,
                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment

                            Working...
                            X