Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsopgang in de Dolomieten [update]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonsopgang in de Dolomieten [update]




    Update: vermijden van het "halo" effect rond de linker rotsen en het verwijderen van nog enkele sensor vlekjes.
    Origineel:

    Last edited by -Sven-; 10 juli 2014, 19:43.

  • #2
    Re: Zonsopgang in de Dolomieten

    Machtig beeld van een al even machtig mooie omgeving.
    Wel opletten bij het oplichten van de donkere gedeeltes zoals je waarschijnlijk gedaan hebt met de rotsformatie links.
    Als je teveel oplicht krijg je een lichtere rand rond de rotsen die niet natuurlijk is (de juiste term ontsnapt me).
    Eventueel de linkerkant iets donkerder maken zou ook voor nog meer diepte zorgen denk ik.
    Maar het is detail-kritiek. Ik vind het zo ook al een hele mooie foto.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

    Comment


    • #3
      Re: Zonsopgang in de Dolomieten

      Prachtige plaat, met een heerlijke laagwerking.
      We weten allemaal hoe moeilijk of het is om het grootse van bergen en heuvels, in een 2d-plaatje te stoppen. Goed gelukt in dit geval.
      Ik denk dat blacks nog wel iets meer mogen hebben. Want als ik het goed begrijp, kijken we naar de niet belichte kant van de bergen. Ook beter voor de laagjeswerking.
      sensorvl..... L.bovenin
      Groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Zonsopgang in de Dolomieten

        Prachtige omgeving laat je hier zien en mooi vastgelegd

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Zonsopgang in de Dolomieten

          Adembenemend sprookjesachtig. Heel mooi.
          bermione.be

          Comment


          • #6
            Re: Zonsopgang in de Dolomieten

            Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
            Machtig beeld van een al even machtig mooie omgeving.
            Wel opletten bij het oplichten van de donkere gedeeltes zoals je waarschijnlijk gedaan hebt met de rotsformatie links.
            Als je teveel oplicht krijg je een lichtere rand rond de rotsen die niet natuurlijk is (de juiste term ontsnapt me).
            Eventueel de linkerkant iets donkerder maken zou ook voor nog meer diepte zorgen denk ik.
            Maar het is detail-kritiek. Ik vind het zo ook al een hele mooie foto.
            Ik denk dat je het "halo" effect bedoelt.
            De voorste rotsen aan de linkerkant hadden geen oplichting nodig (het licht was nog subtiel). Vandaar dat ik efkens moest zoeken wat nu juist die halo veroorzaakte. De schuldige was een laag die het contrast in alleen de achterste rij bergen moest verhogen.

            Comment


            • #7
              Re: Zonsopgang in de Dolomieten

              hele mooie up
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Zonsopgang in de Dolomieten

                Oorspronkelijk geplaatst door -Sven- Bekijk bericht
                Ik denk dat je het "halo" effect bedoelt.
                De voorste rotsen aan de linkerkant hadden geen oplichting nodig (het licht was nog subtiel). Vandaar dat ik efkens moest zoeken wat nu juist die halo veroorzaakte. De schuldige was een laag die het contrast in alleen de achterste rij bergen moest verhogen.
                Dat was inderdaad wat ik bedoelde maar ik kon er maar niet opkomen.
                De update is top
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • #9
                  Re: Zonsopgang in de Dolomieten

                  Prachtig landschap welke je heel fraai in beeld hebt weten te brengen...
                  Voor mijn smaak/gevoel zijn de bergen wel te rood/magenta....Heb via DEZE manier de zweem verwijderd en vind hem persoonlijk dan wat beter.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonsopgang in de Dolomieten

                    Zeer knappe sfeervolle plaat !!

                    Mvg John
                    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonsopgang in de Dolomieten

                      Mooie opname, waar is deze genomen? Want zonsopgang Dolomieten rond de tijd van je upload is rond 6u veronderstel ik, dus om daar te geraken moet je ofwel in een hut hebben verbleven op op een gemakkelijk bereikbare plaats zijn. (ik ga zelf naar de Dolomieten in september, dus altijd een beetje curieus naar goede locaties)
                      Het halo effect is niet echt weg in je update, maar ook niet storend. Misschien met luminosity masks kan je dit misschien wel vermijden (http://goodlight.us/writing/tutorials.html)
                      Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonsopgang in de Dolomieten

                        Prachtige beeld!
                        vriendelijke groeten, Helen
                        Updated WWW.HELENICA.NL
                        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonsopgang in de Dolomieten

                          Bedankt voor de reacties!

                          Oorspronkelijk geplaatst door P.eter Bekijk bericht
                          Mooie opname, waar is deze genomen? Want zonsopgang Dolomieten rond de tijd van je upload is rond 6u veronderstel ik, dus om daar te geraken moet je ofwel in een hut hebben verbleven op op een gemakkelijk bereikbare plaats zijn. (ik ga zelf naar de Dolomieten in september, dus altijd een beetje curieus naar goede locaties)
                          Het halo effect is niet echt weg in je update, maar ook niet storend. Misschien met luminosity masks kan je dit misschien wel vermijden (http://goodlight.us/writing/tutorials.html)
                          Zonsopgang was deze tijd van het jaar idd om 6u - 6u20. Deze is genomen in het park Tre Cime. Ik heb overnacht in de hut Rif. Pian di Cengia. De plaats waar deze foto is genomen ligt zuidwaarts van die hut (ik denk ongeveer een uur stappen).

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonsopgang in de Dolomieten

                            Oorspronkelijk geplaatst door -Sven- Bekijk bericht
                            Zonsopgang was deze tijd van het jaar idd om 6u - 6u20. Deze is genomen in het park Tre Cime. Ik heb overnacht in de hut Rif. Pian di Cengia. De plaats waar deze foto is genomen ligt zuidwaarts van die hut (ik denk ongeveer een uur stappen).
                            Een uur waard om te stappen!
                            Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zonsopgang in de Dolomieten

                              Knap en update super.
                              Mvg,
                              Eddy
                              Smaken verschillen

                              Comment

                              Working...
                              X