Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoservice

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoservice

    Beste

    Heeft er iemand ervaring met de fotokiosk van kruidvat?

    ik heb wat foto's die ik wens uit te laten printen op 10*15 formaat.

    zou dit lukken met een tiff extensie en een grootte van soms bijna 100mb?

    bv dit is een fotogrootte 3423 * 5134 - 240 dpi.

    kan ik dit perfect afdrukken of moet ik dit veranderen naar 1000*1500? of naar welke groote moet ik aanpassen zodat ik perfect afgedrukte foto's krijg?

    alvast bedankt
    Last edited by svanma; 9 juli 2014, 18:10.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Fotoservice

    Bij Kruidvat zal je de foto's waarschijnlijk in jpeg moeten inzenden (let er op dat ze in sRGB staan, anders zouden de kleuren er wel eens heel slecht uit kunnen zien op de afdruk).
    Voor 10 x 15 cm is 1000 x 1500 pixels meer dan voldoende, dan gaat het versturen van de bestanden ook veel sneller.

    Met Kruidvat heb ik geen ervaring, wel met Aldi fotoservice, Pixum en Cewe (allemaal heel goed).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Fotoservice

      Ben aan het kijken bij cewe.

      zou het best 10*15 of 11*15 kiezen?

      eerst zou ik de foto's in een van deze formaten kiezen, en dan de mooiste in 20*30 formaat.

      groeten

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Bij Kruidvat zal je de foto's waarschijnlijk in jpeg moeten inzenden (let er op dat ze in sRGB staan, anders zouden de kleuren er wel eens heel slecht uit kunnen zien op de afdruk).
      Voor 10 x 15 cm is 1000 x 1500 pixels meer dan voldoende, dan gaat het versturen van de bestanden ook veel sneller.

      Met Kruidvat heb ik geen ervaring, wel met Aldi fotoservice, Pixum en Cewe (allemaal heel goed).
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Fotoservice

        Hangt van het "formaat" van je "negatief" af. (wat is de verhouding kortste zijde, langste zijde? 2/3 of net iets groter?)

        Tom
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #5
          Re: Fotoservice

          Er waarom niet bij de Belgiumdigital fotoservice via CEWE.
          Werd uitvoerig getest en goed bevonden

          Hier meer uitleg http://forum.belgiumdigital.com/f19/...ml#post4161123
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Fotoservice

            Ik vind de fotokiosk van Kruidvat handig, als het maar om enkele prints gaat. Ik zal wel de foto verkleinen (en verscherpen) tot de gewenste afmetingen, en dat bestand (sRGB profiel) zeker opslaan als jpg. Op een stickie naar de dichtstbijzijnde Kruidvat winkel, eventueel even wachten in de rij, maar onmiddellijk resultaat.
            Je kunt ook opsturen naar Kruidvat (ik heb onlangs zo een ansichtkaart laten maken), en dan gebruik je de formaten zoals door Kruidvat op de site opgegeven; je geeft tevens aan in welke winkel je wil afhalen, en krijgt bericht als je foto's afgeleverd zijn.

            Van CeWe heb ik nog geen gebruik gemaakt; uiteindelijk drukken wij niet veel af, en als het om een specifiek kaartje (uitnodiging voor een babyborrel of 60ste verjaardag, of het bovengegeven voorbeeld van een ansichtkaart) gaat, dan zoek ik online aan een drukker die me het formaat dat ik wil kan afleveren. Voor de uitnodigingskaarten (een langwerpig formaat, ±21x10cm) heb ik Vistaprint gebruikt, voor het ansichtkaartje (compleet met lijnen voor adres en 'hokje' voor postzegel) heb ik Kruidvat gebruikt.

            Een jaarlijkse afdruk van familiekiekjes voor de albums van de kleinkinderen gebeurt dan weer bij Smartphoto, met "punten" gespaard via Proximus (herladen van gsm).
            Last edited by LesC; 10 juli 2014, 09:41.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Fotoservice

              Ben nu namelijk aan het kijken voor op cewe wat foto's te laten afdrukken.

              maar ik twijfel tussen 11x15 of 10x15

              en de groote van de foto's die ik moet opladen

              bv. een foto groote is nu 3423x5134 en 50mb groot.

              als ik deze zou uploaden zou deze dan perfect afgedrukt worden op 10x15 of 11x15? (zonder vervorming?)



              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Er waarom niet bij de Belgiumdigital fotoservice via CEWE.
              Werd uitvoerig getest en goed bevonden

              Hier meer uitleg http://forum.belgiumdigital.com/f19/...ml#post4161123
              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

              Comment


              • #8
                Re: Fotoservice

                Da's een perfecte 2x3 (dus 10x15), maar ik zou nooit zo'n zwaar bestand opladen. Verkleinen naar de juiste maat (1181x1772px of wat meer, maar geen kilo's!), dat bestand apart wegschrijven en dat opladen.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoservice

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Da's een perfecte 2x3 (dus 10x15), maar ik zou nooit zo'n zwaar bestand opladen. Verkleinen naar de juiste maat (1181x1772px of wat meer, maar geen kilo's!), dat bestand apart wegschrijven en dat opladen.
                  Ah ok, en naar hoeveel zou ik moeten gaan van maat als ik een foto wil laten afdrukken 50x70 en/of 60x80?

                  alvast bedankt
                  Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotoservice

                    Dan moet je naar maximale grootte gaan, uiteraard, maar ook dan zou ik een jpg aanleveren.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment

                    Working...
                    X