Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hinderlijk Android probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hinderlijk Android probleem

    Op m'n Motorola Moto G (Android Kitkat 4.2.2) opent Google Chrome regelmatig zomaar de site m.38522.com. Is een Chinese website met enkele foto's van schaarsgeklede dames en de rest Chinese tekst.
    Bij het scannen op virussen blijkt m'n Chrome historiek besmet te zijn en dit wordt vervolgens met succes verwijderd, althans als ik het bericht mag geloven dat de antivirus app mij geeft.

    Een tijdje later zit ik echter weer met hetzelfde probleem. Iemand dit al voorgehad ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Hinderlijk Android probleem

    Begonnen sinds je een bepaalde app geinstalleerd hebt? Het kan wel zijnndat de chrome historiek verwijderd is maar dat je met een besmete app zit.

    Comment


    • #3
      Re: Hinderlijk Android probleem

      Begonnen sinds ik op een link in Facebook geklikt heb in mijn Timeline. Nochtans geen sponsored post, iets waar ik op geabonneerd ben en nog nooit problemen mee heb gehad.
      Apps installeer ik enkel vanuit Google Play. Heb alle apps gescand, zonder resultaat.

      Op google iets gevonden van DNS hijacks. Vraag is hoe ik er vanaf geraak...
      Last edited by Kaneda; 9 juli 2014, 10:43.
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: Hinderlijk Android probleem

        Ccleaner bestaat ook voor android : misschien dat eens draaien : dat ding verwijdert nogal wat van de gebruikte cache in android.
        Als je al gescand hebt op virussen zal dat wel al goed zijn...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Hinderlijk Android probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Ccleaner bestaat ook voor android : misschien dat eens draaien : dat ding verwijdert nogal wat van de gebruikte cache in android.
          Als je al gescand hebt op virussen zal dat wel al goed zijn...
          Heb Cleanmaster gebruikt. Zonder veel effect. Misschien eens Ccleaner gebruiken...
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: Hinderlijk Android probleem

            Ccleaner ook geprobeerd, niets gevonden. Avast, AVG, andere antivirus en cleaning tools geprobeerd. Noppes.
            Nog steeds geeft Chrome deze pagina op willekeurige tijdstippen weer, soms zelfs gewoon na het unlocken van mijn display...
            'k Heb in al m'n jaren op Mac en iOS nooit te maken gehad met virussen of wat dan ook. Begin al spijt te krijgen...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Hinderlijk Android probleem

              Misschien eens de browser volledig verwijderen en herinstalleren ? Er bestaan ook pakken andere browsers voor Android hoor.

              Je hebt echt geen geluk hé: nu is het al dagenlang jouw superweer en nu dit...
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Hinderlijk Android probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Misschien eens de browser volledig verwijderen en herinstalleren ?
                In tegenstelling tot andere apps kan je Chrome niet uninstallen... Is een Motorola, tot voor kort een google phone...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #9
                  Re: Hinderlijk Android probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  In tegenstelling tot andere apps kan je Chrome niet uninstallen...
                  Maar misschien helpt een reset al eens?
                  Het kan ook van een of andere (gratis) app zijn dat de trigger geeft om de browser te openen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hinderlijk Android probleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    In tegenstelling tot andere apps kan je Chrome niet uninstallen... Is een Motorola, tot voor kort een google phone...
                    Normaal kan je het in CCleaner als je klikt op Analyze en dan op Chrome, de App uitzetten. Ze blijft dan wel geïnstalleerd maar niet meer actief dacht ik.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hinderlijk Android probleem

                      Vreemd genoeg vandaag de eerste dag dat ik het probleem niet heb voorgehad. In de gaten houden...
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hinderlijk Android probleem

                        'Op google iets gevonden van DNS hijacks': verwijder het ‘Ads by DNSUnlocker’ uit Chrome... http://cookieverwijderen.nl/adware/dns-unlocker

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hinderlijk Android probleem

                          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatsgren Bekijk bericht
                          'Op google iets gevonden van DNS hijacks': verwijder het ‘Ads by DNSUnlocker’ uit Chrome... http://xxxxxxxxxxxx

                          Na 1.5 jaar denk ik niet dat dit nog relevant is
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment

                          Working...
                          X