Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji xe1 met nikon nikkor lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fuji xe1 met nikon nikkor lens

    Sinds een tijd fotogr ik met Fuji Xe1 met de 18-55mm fujinon lens. Analogentijd gefotogr met nikon nikkormat en sinds 2003 canon G2/350d/5d met 3 prime lenzen 50/85/24mm.
    Met canon had ik de laatste jaren sinds een ongeluk met mijn arm, moeite met het gewicht en heb ik alles na tevredenheid goed kunnen verkopen, klaar voor iets anders, heerlijk..... De fuji met deze lens is een verademing en de prestatie past helemaal bij me, heel erg tevreden en wel wennen en na een 2000 cliks ken ik hem technisch goed.

    Nu ben ik me aan het verdiepen in nikkor-nikon lenzen prime om in de studio als portretlens te gebruiken denk 50/ 60 / 80mm de de crop is 1.5 bij fuji
    Er bestaan een aantal adapters van bv leinox/novoflex/en bij Kipon.....

    De belangrijkste vraag is nu, wie heeft hier ervaring mee en heeft tips en hoe is de kwaliteit ook gezien de aberratie (CA)...ik weet dat alles in de manuele modus moet gebeuren...zoals bel/focus..en

    Heel graag een reactie, als is het maar minimaal. Alvast bedankt

  • #2
    Re: fuji xe1 met nikon nikkor lens

    Kijk hier eens, misschien heb je er wat aan. Pag. 1 rechtsonder.

    Comment


    • #3
      Rene Delbar, een forumlid van BD heeft hier een zeer interessant blog over geschreven
      Three steps to heaven – and a few pitfalls along the way… Click on any image to see a larger version Over the past few weeks, I took an i...
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment

      Working...
      X