Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke studioflitser gebruiken jullie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke studioflitser gebruiken jullie?

    Ik overweeg het om mijn basic jinbei studioflitsers uit te breiden.

    Welke zijn eigenlijk degelijke flitsers prijs kwaliteit vergeleken.?

  • #2
    Re: Welke studioflitser gebruiken jullie?

    Ik maakte ook gebruik van Jinbei Spark & Digital Pioneer.
    Niet te duur, compact, voordeel van een heel universele bowens-aansluiting en een brede waaier van modifiers dus. Bij hen nog een bijkomende voordeel dat er reeksen modifiers / softboxen zijn die makkellijk op te zetten en plooien zijn door een paraplu-opbouw.

    Mijn volledige set studioflitsers staat trouwens te koop met alle modifiers e.d.
    Dit door een stopzetting van nevenactiviteiten en bepaalde domeinen.

    http://forum.belgiumdigital.com/f11/...io-491794.html
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Ik kies voor elinchrom. Prijs-kwaliteitverhouding is prima, uitbreidingsmogelijkheden (beginner tot pro) zijn oneindig etc. etc.

      'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

      Comment


      • #4
        Re: Welke studioflitser gebruiken jullie?

        Ik heb ook een hele tijd met strobist materiaal gewerkt, maar ben onlangs overgeschakeld naar studio-flitsen, met name Elinchrom RX-4. Wat ik vooral beter vond met studio-flitsen zijn de instellichten, daardoor zie je beter wat er gebeurt als je modifiers of reflectie-schermen gebruikt. Verder hebben je modelllen ook niet zo een grote pupillen, omdat de instellichten de hele set mee verlichten.

        Ik moet toegeven dat demo tijdens de SD in Heist-op-den-Berg me wel veel heeft geholpen ivm met deze keuze. Ik had eerst ook al eens gekeken naar Jinbei, Walimex of andere studio-flitsers, maar wat me wel tegen hield is dat de "goedkopere" flitsen een slechte reputatie hebben in verband met kleurverloop als je de licht-opbrengst verandert.
        Ik ben dan na de SD nog eens verder gaan rond-kijken en heb prijzen met elkaar vergeleken. Gek genoeg had de "duurdere" Elinchrom echt niet zo een hogere prijs als de *goedkope*digitale modellen, zeker als je rekening houdt met het feit dat je RX4 kit bvb ook een Skyport transmitter heeft waardoor je alles draadloos kan triggeren en zelfs de lampen kan regelen.

        Soms wordt wel eens vergeten dat als je niet met kabels wil werken, je ook nog de nodige triggers moet aanschaffen.
        Een andere tip, is dat je zeker in een kleine thuis-studio, niet echt zware vermogens nodig hebt. Met een 400Ws kom je al behoorlijk ver, ik denk zelfs als je vooral portretten doet dat je kan rondkomen met 200Ws, maar dat zou een beetje te krap kunnen zijn als je ook full-body portretten wil nemen. Als je vooral product fotografie doet, zou je zelfs voldoende hebben aan 100Ws.

        Ik ben in geen mate verbonden met Elinchrom en het feit dat Elinchrom zijn eigen type vatting heeft was ook voor mij een ding dat me sterk deed twijfelen. De Elichrom softboxen zijn natuurlijk heel goed, maar voor een amateur ook weer een beetje aan de prijzige kant. Het goede nieuws is dat er tegenwoordig ook weer veel 3rd parties zijn die hun materiaal ook voor elinchrom vattingen maken. Zoek bvb even op ebay naar "softobox elinchrom" en je vindt direct een hele reeks aanbiedingen. Ook Walimex levert softboxen met Elinchrom vatting.

        Het bovenstaande is enkel bedoeld als hulp-middel voor wie denkt te beginnen met studio-flitsers en volledig op mijn eigen ervaringen gesteund. Ik wil zeker geen goed/slecht oorlog over andere merken of toestellen beginnen.

        Comment

        Working...
        X