Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d70 en flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d70 en flitser

    Ik heb vandaag mijn d70 aangeschaft, maar mijn flitser (Metz mecablitz 36 af-3) werkt er niet op.

    1) Kan iemand me in begrijpelijke taal uitleggen hoe dit komt?
    2) welke flitsers werken wel op een d70 en hoeveel kosten die ongeveer?
    3) heb ik eigenlijk een extra flitser nodig (op reis)?

  • #2
    Heel simpel:

    1) De D70 gebruikt i-TTL als sturing voor de flits. Jou metz ondersteunt geen i-TTL sturing. Ze spreken een verschillende taal als je het zo wil stellen.

    2) Nikon heeft er 2: de SB-600 en SB-800
    Wil je iets budget vriendelijker gaan: Sigma heeft net 2 nieuwe flitsers uit, de EF-500 ST DG II en de EF-500 ST Super II
    Qua prijs ongeveer de helft van hun nikon-broertjes, met dezelfde features.

    3) Dat weet alleen jij Hangt ervan af wat je trekt hé. maar laat ons stellen dat je altijd wel ergens een situatie gaat tegenkomen waar het gebruik van een afzonderlijke flits voordeel gaat opleveren tov de ingebouwde flits: krachtiger, mogelijkheid tot indirect flitsen, mogelijkheid gebruik van een omnibounce,....
    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

    Comment


    • #3
      Ik neem voornamelijk foto's met mijn sigma 70 - 300mm.
      Voornamelijk watersportfoto's nu vraag ik me af of een externe flitser mij voor deel zou opleveren ?

      groeten

      Comment


      • #4
        voor deze opnamen heb je geen externe flash nodig
        en indien je toch eens een flash nodig moest hebben is de interne zeker geen slechte
        NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

        Comment


        • #5
          Flitsercompatibiliteit is een van de grootste nikonproblemen op dit moment. Ik durf bijna geen SB800 aan te schaffen omdat ik bang ben dat ie straks weer niet werkt op bijv. de nieuwe D100

          Comment


          • #6
            Originally posted by Daniel1975
            Flitsercompatibiliteit is een van de grootste nikonproblemen op dit moment. Ik durf bijna geen SB800 aan te schaffen omdat ik bang ben dat ie straks weer niet werkt op bijv. de nieuwe D100

            Dan heb ik althans goed gegokt met m'n D70 + SB600
            [Nikon D5100 & Nikon D70]
            [Yves en Liesbeths blog Resort]

            Comment


            • #7
              Originally posted by Daniel1975
              Flitsercompatibiliteit is een van de grootste nikonproblemen op dit moment. Ik durf bijna geen SB800 aan te schaffen omdat ik bang ben dat ie straks weer niet werkt op bijv. de nieuwe D100
              Daar zou ik niet bang voor zijn... De D70 heeft nu die nieuwe flitssturing, en die zal wel gebruikt worden in de volgende generaties van (D)slr's van Nikon. Het lijkt mij niet zo slim (en kosten-baten) om die sturing maar voor 1 camera te gaan gebruiken...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Ben heel tevreden over m'n SB800 op m'n D100.Een zeer goede,krachtige flitser.Zie niet in wat er aan die flits fout is (behalve dat sommigen hem te duur vinden natuurlijk )

                Als je een D70 hebt moet je natuurlijk wel zien wat je koopt als je nadien een mogelijke opvolger van de D100 wil kopen.Reden te meer om een SB600 of SB800 te kopen.

                Bij de D70 heeft men natuurlijk de prijs laag willen houden en heeft men daarom waarschijnlijk de camerasoftware beperkter gehouden wat betreft comptabiliteit met het assortiment Nikonflitsers.
                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  Bij de D70 heeft men natuurlijk de prijs laag willen houden en heeft men daarom waarschijnlijk de camerasoftware beperkter gehouden wat betreft comptabiliteit met het assortiment Nikonflitsers
                  Mwa...denk het niet. Die software hebben ze al van alle andere cams en is zo te integreren. Denk eerder dat het een commercieel spelletje zou zijn
                  Als de nieuwe Sigma flits volledig compatible is met de iTTL, dan zou die toch ook op de nieuwe toekomstbody's moeten passen?

                  Comment


                  • #10
                    Idd, aangezien hij dezelfde sturing gebruikt...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Een commercieel spelletje is het in elk geval.Om diezelfde reden (ben niet 100 percent zeker maar dacht dat ik dat ergens gelezen heb) heeft Fuji voor z'n nieuwe S3 niet over de iTTL-technologie van Nikon kunnen beschikken.Nikon wou dit momenteel nog reserveren voor hun eigen toestellen om zo een streepke voor te hebben op de Fujitoestellen.
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #12
                        bedankt. dat was duidelijk.

                        bedankt ook voor de sigma-tip.

                        Comment


                        • #13
                          De SB800 werkt toch weer wel met normale TTL flits? Dus die flitser zou dan toch wel op de S3 passen, echter zonder iTTL?

                          By the way, wanneer komt de S3 ? ;-)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Daniel1975
                            De SB800 werkt toch weer wel met normale TTL flits? Dus die flitser zou dan toch wel op de S3 passen, echter zonder iTTL?
                            By the way, wanneer komt de S3 ? ;-)
                            Jazeker, zo gebruikt RR hem ook denk ik.
                            De S3 is aangekondigd, maar wanneer die leverbaar wordt
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Daniel1975
                              De SB800 werkt toch weer wel met normale TTL flits? Dus die flitser zou dan toch wel op de S3 passen, echter zonder iTTL?

                              By the way, wanneer komt de S3 ? ;-)
                              Yep,zoals CooMa zegt gebruik ik hem zo op mijn D100 (die geen iTTL heeft).Dat is geen enkel probleem.Ik gebruik em steeds op volautomatisch.

                              Wanneer de S3 komt.Ik dacht in September...
                              Danny's Photosite

                              Comment

                              Working...
                              X