Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8.1 iso bestand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 8.1 iso bestand

    Hoe geraakt men aan dat bestand zodat men een volwaardige 8.1 distro/recue kan maken?

    Ik heb het verleden week gewaagd om mijn uiterst stabiele W7 Ultimate config te upgraden, eerst naar W8, en dan naar W8.1 via de update dienst ...

    Sindsdien niets dan hickups .. die store oa is een regelrechte PITA op een desktop maar goed ... 't is even wennen.

    helaas had ik een "safe mode" start nodig omdat de "W8 advisor" u wel de compatibiliteit geeft voor W8 maar niet voor de 8.1 upgrade. Je loopt dus tegen de lamp omdat sommige toepassingen geflagd worden voor uninstall bij de W8.1 upgrade, alhoewel ze aanvankelijk als "compatibel" aangegeven ware, helaas gebeurt de uninstall met stukken en brokken en achteraf lijkt het register op een regelrechte puinhoop.
    Een "cleane" install is geen optie ..

    lang verhaal in 't kort .. Bij een "systeem refresh" vraagt de PC de originele DVD. Dus W8 er in ... boodschap ... "verkeerde DVD" .. I'm not amused !!

    Is die W8.1 iso te vinden zonder dat ik er nog eens extra moet voor betalen ? of mis ik als prille (?) windows gebruiker (sinds W 1.0 ) iets?

  • #2
    Re: Windows 8.1 iso bestand

    Dat zal best bij piratebay etc. te vinden zijn, als je al een licentie hebt kun je die gebruiken en ben je legaal bezig.

    Comment


    • #3
      Re: Windows 8.1 iso bestand

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Is die W8.1 iso te vinden zonder dat ik er nog eens extra moet voor betalen ? of mis ik als prille (?) windows gebruiker (sinds W 1.0 ) iets?
      Officieel te downloaden bij Microsoft.
      Maar uw key is voor een 8.0 veronderstel ik.

      Learn how to upgrade your existing device to Windows 10 or buy a new PC. Get answers to common questions about upgrading to Windows 10.

      Kies om een ISO te maken.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Windows 8.1 iso bestand

        gewoon een usb inpluggen van 16 GB en een herstelstation aanmaken.
        en die 8.1 is gratis.
        als je liever het op een dvd zet,
        Een systeemherstelschijf maken in Windows 8 Klik met de rechtermuisknop in het startscherm van Windows 8 op de knop alle Apps. Klik dan op configuratiescherm. In het configuratiescherm klik je op Herstel. In het venster herstel klik je op een herstelstation maken. Dan klik je op volgende. Wil je ...


        grts
        Last edited by korandoke; 6 juli 2014, 22:20.
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

        Comment


        • #5
          Re: Windows 8.1 iso bestand

          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Dat zal best bij piratebay etc. te vinden zijn, als je al een licentie hebt kun je die gebruiken en ben je legaal bezig.
          ...met een lekker achterdeurtje ingebouwd zodat je in no-time deel uitmaakt van een botnet

          Comment


          • #6
            Re: Windows 8.1 iso bestand

            Ja, ik betrouw dat soort toestanden van nature al niet erg ... eightforums heeft trouwens een iets "legalere" (?) methode ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Windows 8.1 iso bestand

              Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
              gewoon een usb inpluggen van 16 GB en een herstelstation aanmaken.
              en die 8.1 is gratis.
              als je liever het op een dvd zet,
              Een systeemherstelschijf maken in Windows 8 Klik met de rechtermuisknop in het startscherm van Windows 8 op de knop alle Apps. Klik dan op configuratiescherm. In het configuratiescherm klik je op Herstel. In het venster herstel klik je op een herstelstation maken. Dan klik je op volgende. Wil je ...


              grts
              Bedankt .. mijn reactie gisteren heeft W 8.1 schijnbaar opgeslokt ... heb dat gisteren avond nog gedaan .. de app zegt dat ik met een "at least 512MB" stick toekom ... (heb geen recovery partitie he ..)

              Comment


              • #8
                Re: Windows 8.1 iso bestand

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Officieel te downloaden bij Microsoft.
                Maar uw key is voor een 8.0 veronderstel ik.

                Learn how to upgrade your existing device to Windows 10 or buy a new PC. Get answers to common questions about upgrading to Windows 10.

                Kies om een ISO te maken.
                yep maat op het eightforums forum staat er een procedure om toch aan de 8.1 iso te geraken ... ;-)

                Comment


                • #9
                  Re: Windows 8.1 iso bestand

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  yep maat op het eightforums forum staat er een procedure om toch aan de 8.1 iso te geraken ... ;-)
                  Dat kan best zijn dat dit mogelijk is ... ik ga er echter van uit dat hier een 8.0 upgrade gekocht werd en de key voor een 8.0 is.
                  Blijkbaar lukt het volgens de meesten niet om direct 8.1 te installeren ... al zie ik de reden niet mits 8.1 gratis is voor 8.0 bezitters.
                  Heb het zelf nooit geprobeerd, wel de download en ISO van de 8.0 zoals op de site van Microsoft aangegeven is.
                  Soit, belangrijkste is dat eender welk antwoord een oplossing kunnen bieden heeft.

                  Wel bizar dat bij een herstel er nog eens naar een DVD gevraagd wordt ... heb ooit al eens een herstel gedaan en die vroeg niets maar gebruikte de opgeslagen bestanden.
                  Er zijn soms rariteiten in de informaticawereld hoor ... wat bij de ene zo is, is bij de andere weer anders.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows 8.1 iso bestand

                    Ik heb W8 gekocht via academic download inclusief de DVD ... maar daar schiet je met 8.1 niets mee op .. je kan wel een soort pseudo-image maken van de 8.1 distro en die dan op een afzonderlijk epartitie zetten waarbij men in het OS een verwijzing zet dat bij "repair" deze kopie moet gebruikt worden. dat is vernieuwbaar en de pointers kunnen geupdated worden ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows 8.1 iso bestand

                      Gewoon de methode op eightforums gebruiken. Heb ik destijds ook gedaan en zo geraak je aan een legale ISO van Windows 8.1. Deze ISO kun je dan het beste op een USB stick zetten. Wel zorgen dat je de stick bootable maakt.

                      Bestand 'ei.cfg' aanmaken in de folder 'sources'.

                      Deze moet volgende inhoud hebben:

                      [EditionID]
                      Professional
                      [Channel]
                      Retail
                      [VL]
                      0


                      Als je dit doet, dan kun je de Windows 8.1 ISO installeren zonder dat hij om een key komt vragen. En zodra hij dan geïnstalleerd is, kun je je Windows 8 key ingeven om hem te activeren.

                      Gebruik je dit bestand niet, dan vraagt hij bij het opstarten van de setup al om een key, en dan moet het een Windows 8.1 key zijn, anders wil hij niet installeren.

                      Er bestaan wel speciale keys, die ook vermeld worden ergens op eightforums, maar mijn methode is gemakkelijker, vind ik persoonlijk.
                      Mvg,
                      Rudy Mas
                      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows 8.1 iso bestand

                        Voor 20$ kan je bij MS een backup-dvd bestellen waar gewoon de originele install op staat.
                        Je moet dan wel beschikken over een geldige key natuurlijk.

                        Heb je geen key dan moet je een volledige licentie kopen natuurlijk en die is "iets" duurder

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows 8.1 iso bestand

                          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          Voor 20$ kan je bij MS een backup-dvd bestellen waar gewoon de originele install op staat.
                          Klopt dat je tegen betaling een DVD kan bekomen, maar downloaden kan gratis ... die DVD is goed als je niet kan downloaden of er geen zin in hebt.

                          Nog een tip.

                          Learn how to upgrade your existing device to Windows 10 or buy a new PC. Get answers to common questions about upgrading to Windows 10.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows 8.1 iso bestand

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                            Gewoon de methode op eightforums gebruiken. Heb ik destijds ook gedaan en zo geraak je aan een legale ISO van Windows 8.1. Deze ISO kun je dan het beste op een USB stick zetten. Wel zorgen dat je de stick bootable maakt.

                            Bestand 'ei.cfg' aanmaken in de folder 'sources'.

                            Deze moet volgende inhoud hebben:

                            [EditionID]
                            Professional
                            [Channel]
                            Retail
                            [VL]
                            0


                            Als je dit doet, dan kun je de Windows 8.1 ISO installeren zonder dat hij om een key komt vragen. En zodra hij dan geïnstalleerd is, kun je je Windows 8 key ingeven om hem te activeren.

                            Gebruik je dit bestand niet, dan vraagt hij bij het opstarten van de setup al om een key, en dan moet het een Windows 8.1 key zijn, anders wil hij niet installeren.

                            Er bestaan wel speciale keys, die ook vermeld worden ergens op eightforums, maar mijn methode is gemakkelijker, vind ik persoonlijk.
                            Hartelijke dank, dit lost het probleem compleet op denk ik .. !!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows 8.1 iso bestand

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                              Gewoon de methode op eightforums gebruiken.
                              Kan je even melden waar die "methode" uitgelegd staat op het eightforums forum ? Want dat is een wel heel ruim forum.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X