Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwart-wit achtergronddoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwart-wit achtergronddoek

    Laatst kocht ik via Kamera Express een dubbelzijdig (zwart en wit) achtergronddoek, netjes samengevouwen in een cirkelvormige draagtas met rits. Het doek is gespannen tussen een veerkrachtige metalen frame en bij het uitpakken ontplooide het doek zich als een duivel uit een doosje. Resultaat: enkele glazen op tafel sneuvelden en door het hevige verschieten dacht ik zowaar aan een misplaatste grap. Mijn verhaal begint hier pas echter, toen ik het geheel terug wou opvouwen om opnieuw in de draagtas te stoppen. Het doek is quasi 2 meter hoog en 1,45m. breed en derhalve niet zo makkelijk hanteerbaar en toch is het de bedoeling, van de ovale vorm terug een cirkel te maken om in diezelfde cirkelvormige tas te stoppen! Eén enkele keer lukte het me - bij toeval - het zaakje te klaren. Vandaag wou ik, na een testnamiddag met de samenvouwbare achtergrond, opnieuw het doek opbergen doch alle pogingen ten spijt, staat het zaakje nu tegen een muur, ikzelf ervoor met een rode kop en vol ergernis. CONCREET: kan iemand met ervaring mij een eenvoudige truc aan de hand doen om in de toekomst zónder gesakker het plooiwerk te klaren? Eeuwige dank zal u deelachtig zijn!
    José Van Heghe - alias Tseete

  • #2
    Re: Zwart-wit achtergronddoek

    Heb je ooit reflectors teruggevouwen? want daar had ik de eerste keer ook moeite mee je moet het toch forceren ze gaan niet kapot.

    Hier een video
    Cowboystudio.com - how to fold a 5 x 6.7 ft studio background panel into its carrying pouch.http://www.cowboystudio.com/product_p/b-fslash-gray%20panel.htmTh...

    Comment


    • #3
      Re: Zwart-wit achtergronddoek

      Wow, mijn humeur is terug zonnig, want bij zo'n vlugge én efficiënte reactie maak ik dankbaar een diepe buiging. De videodemonstratie die u me meegaf was dé oplossing voor mijn "geknoei".

      Comment

      Working...
      X