Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70d vs 6d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70d vs 6d

    Om te beginnen....

    Ben ik vooral portret fotograaf en zit ik meestal in studio omgeving, op lage iso's is er eigenlijk geen probleem.
    Momenteel gebruik ik al een aantal jaren mijn eos550D, op hoge iso durft hij toch wat ruis vertonen.
    Bij weinig licht vind ik het focussen traag en niet snel genoeg. Meer focuspunten en vooral betrouwbare zou ook wel wenselijk zijn.
    Ik zoek een toestel dat vooral goed presteerd in de hoge iso's voor op reportages zonder altijd hoeven te flitsen.
    Ik twijfel ook aan de overstap naar nikon....maar mijn flitsers zijn van canon, triggers, objectieven enz...
    Anders dacht ik ook aan de nikon D610. Alles verkopen is een optie.

    Ik wil graag horen hoe jullie daar over denken.
    Last edited by bvphotography; 5 juli 2014, 07:57.
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

  • #2
    Re: 70d vs 6d

    Als je alles al hebt van Canon waarom zou je dan overstappen ?
    Het gras lijkt altijd groener aan de overkant, maar dat lijkt alleen maar zo ;-)

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: 70d vs 6d

      Let op, ik baseer mij op revieuws en beoordelingen, ik kan zelf geen vergelijking maken buiten het internet. Over het algemeen krijgt nikon betere scores dan canon. Een kennis heeft een d7100, als ik de kleuren, dynamisch bereik en dergelijke bekijk, zijn deze resultaten toch een pak beter dan deze van mijn 550d. Maar aangezien ik vooral portet doe, kan ik beter naar een fullframe kijken denk ik. Maar als ik dan weer naar canon kijk, kom ik uit bij de 70d en 6d met een voorkeur voor de 70d :-) deze met fullframesensor was dan weer ideaal... en dan kom ik weer uit bij de nikon d610 :-)
      Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

      Comment


      • #4
        Re: 70d vs 6d

        Het dynamisch bereik is slechts een onderdeel van het geheel. Volgens mij is het glas een veel belangrijkere factor. Moest nikon zoveel beter zijn, hadden alle profs enkel nikon... Het ingedraaide is evenveel waarheid.
        Ik heb vorig jaar de stap gezet van een 60D naar een 5D III en heb er nog geen minuut spijt van!
        Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

        Comment


        • #5
          Re: 70d vs 6d

          Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
          Het dynamisch bereik is slechts een onderdeel van het geheel. Volgens mij is het glas een veel belangrijkere factor. Moest nikon zoveel beter zijn, hadden alle profs enkel nikon... Het ingedraaide is evenveel waarheid.
          Ik heb vorig jaar de stap gezet van een 60D naar een 5D III en heb er nog geen minuut spijt van!
          En ik heb van een Canon 5DII de overstap naar een Fuji X-E2 gezet, zonder een minuut spijt. En nu gij! Het lichte superieure glas van Fuji was dan weer, effectief, een belangrijke factor.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: 70d vs 6d

            Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
            Let op, ik baseer mij op revieuws en beoordelingen, ik kan zelf geen vergelijking maken buiten het internet. Over het algemeen krijgt nikon betere scores dan canon. Een kennis heeft een d7100, als ik de kleuren, dynamisch bereik en dergelijke bekijk, zijn deze resultaten toch een pak beter dan deze van mijn 550d. Maar aangezien ik vooral portet doe, kan ik beter naar een fullframe kijken denk ik. Maar als ik dan weer naar canon kijk, kom ik uit bij de 70d en 6d met een voorkeur voor de 70d :-) deze met fullframesensor was dan weer ideaal... en dan kom ik weer uit bij de nikon d610 :-)
            Je vergelijkt dan ook appels met peren hé !
            Je gaat een Canon 550D toch niet vergelijken met een Nikon D7100, die laatste staat een stap hoger in het segment en is recenter.

            Ik kan je persoonlijk verzekeren dat Nikon - Canon geen verschil uitmaakt.
            Er is niemand die aan een afgewerkte foto zal zien of deze gemaakt is met een Canon, Nikon, Sony, Fuji, enz.....

            Zelf werk ik met Canon, moest ik nu alles opnieuw moeten aankopen zou ik waarschijnlijk/misschien Nikon nemen met de reden dat het goedkoper is.
            Alhoewel ze met hun laatste nieuwe producten toch ook de prijzen van Canon beginnen volgen.

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: 70d vs 6d

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Je vergelijkt dan ook appels met peren hé !
              Je gaat een Canon 550D toch niet vergelijken met een Nikon D7100, die laatste staat een stap hoger in het segment en is recenter.

              Ik kan je persoonlijk verzekeren dat Nikon - Canon geen verschil uitmaakt.
              Er is niemand die aan een afgewerkte foto zal zien of deze gemaakt is met een Canon, Nikon, Sony, Fuji, enz.....

              Zelf werk ik met Canon, moest ik nu alles opnieuw moeten aankopen zou ik waarschijnlijk/misschien Nikon nemen met de reden dat het goedkoper is.
              Alhoewel ze met hun laatste nieuwe producten toch ook de prijzen van Canon beginnen volgen.

              grts
              Sieg
              Dat klopt, de nikon d610 met 24-70 is 300 € goedkoper dan de canon 6d met 24-70. Tijdens de vergelijkingen tel ik mijn 550d niet, ik weet dat deze in een lager segment zit.
              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

              Comment


              • #8
                Re: 70d vs 6d

                Ik zou de overstap niet maken, zeker niet als je al heel wat canon spullen hebt.
                Ik ben zelf nikon gebruiker, en denk dat nikon in dit segment mss idd wel wat beter scoort, maar het is het niet waard om daarvoor heel je canon boel te verkopen...
                Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                Comment


                • #9
                  Re: 70d vs 6d

                  En ik ben blij voor jou! Het zou zonde zijn om zo'n stap te zetten om dan slechter uit te komen dan je begonnen was.
                  Wederom, lang niet iedereen trekt met Fuji, dus zóveel beter zal het nu ook weer niet zijn in vergelijking (appels met appels natuurlijk).
                  Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

                  Comment


                  • #10
                    Re: 70d vs 6d

                    Laat je niet vangen aan de Canon/Nikon paradox heh

                    Zelf heb ik alles van Canon en een goede vriend van me heeft alles van Nikon. Het leuke is dat wij dus met de 2 kunnen spelen.
                    Geloof me, ze zitten dicht op elkaar hoor in het middensegment.

                    In de lowcost vind ik canon meer waar voor zijn geld, in de highend is mijn inziens nikon iets beter dan weer.
                    Maar je moet dan echt op klein details gaan letten hoor.

                    Nu, mijn vriend is van plan om heel zijn Nikon boel buiten te smijten en ook canon te gaan kopen.
                    Hij haalt uit zijn toestelen niet de resultaten dat ik uit mijn canon haal.
                    Maar ik als ik dan met zijn materiaal werk behaal ik gelijkwaardige resultaten.

                    Wel moet ik zeggen dat je ZEKER moet investeren in goed glas.

                    Hoge ISO en ruis zijn tot op de dag van vandaag nog niet opgelost. Allemaal zitten we het op te kuisen in nabewerking.

                    En het Fuji verhaal....
                    Ja dat is iets speciaals mijn inziens. Hun aanbod van lenzen is niet vergelijkbaar met wat canon en nikon te bieden hebben.
                    Is het beter bij Fuji? Eerlijk gezegd, ik weet het niet.
                    Ik ben nu eenmaal vertrouwd met canon en nikon en weet wat ik moet verwachten van mijn lenzen bij een shoot.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 70d vs 6d

                      Dan zal het vermoedelijk de 6d worden. Momenteel heb ik een 70-200 f4 l en een 50 f1.4. De laatste gebruik ik tegenwoordig het meeste.
                      Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                      Comment


                      • #12
                        Re: 70d vs 6d

                        Eindelijk beslist De 6D met 24-70 F4 L is in bestelling.
                        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                        Comment


                        • #13
                          Re: 70d vs 6d

                          Voor dat werk zou ik ook voor de 6D gegaan zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 70d vs 6d

                            Ondertussen is de 6D al een heeeel oud model heh (grapje hoor)

                            Have fun, lijkt me een goede combo met die lenzen er op.
                            Ik werk ook heel graag met de 50 1.4 (persoonlijke smaak)

                            Comment


                            • #15
                              Re: 70d vs 6d

                              De 6d is een enorme stap vooruit. Het is de kit met de 24-105 geworden, hij was blijkbaar nog moeilijk te verkrijgen.
                              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                              Comment

                              Working...
                              X