Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegelreflex voor beginners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spiegelreflex voor beginners

    Hallo,

    Ik ben al eens bezig geweest met camera's van andere personen, maar nu zou ik graag zelf één kopen.

    Zelf weet ik niet veel over spiegelreflex camera's maar ik heb er wel al veel gelezen over gelezen.

    Wat ik dus zoek is een:
    - Een betaalbare camera (budget: maximaal 500 euro)
    - Een camera die handelbaar is voor beginners, maar ook niet te min voor gevorderden.

    Iemand ideetjes?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Spiegelreflex voor beginners

    Eens gaan kijken in een fotowinkel, bij iemand die je degelijke info kan geven en je de modellen eens kan laten proberen. Nikon, Canon, Sony,... alles kan.
    Wat zijn je fotografische interesses?

    Comment


    • #3
      Re: Spiegelreflex voor beginners

      Welke camera's heb je al eens gebruikt en welke zou je het liefste nog eens gebruiken?
      Denk eraan dat je de camera heel wat uren in je handen gaat houden, dan is het wel fijn als je handen perfect om de grip passen.

      Comment


      • #4
        Eigenlijk is elke camera even gemakkelijk of moeilijk, de principes van de fotografie zijn voor alle camera's hetzelfde....
        Last edited by Franciskine; 5 juli 2014, 20:08.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Spiegelreflex voor beginners

          Oorspronkelijk geplaatst door newtothisworld Bekijk bericht
          Hallo,

          Ik ben al eens bezig geweest met camera's van andere personen, maar nu zou ik graag zelf één kopen.

          - Een camera die handelbaar is voor beginners, maar ook niet te min voor gevorderden.

          Iemand ideetjes?

          Alvast bedankt!
          Een D4s dan maar ???

          Comment


          • #6
            Re: Spiegelreflex voor beginners

            Ik heb al vooral met een Nikon gewerkt maar ik dacht misschien voor een Canon te gaan.

            Comment


            • #7
              Re: Spiegelreflex voor beginners

              Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
              Eens gaan kijken in een fotowinkel, bij iemand die je degelijke info kan geven en je de modellen eens kan laten proberen. Nikon, Canon, Sony,... alles kan.
              Wat zijn je fotografische interesses?
              Ja dat is een goed idee. En ik zou graag landschap,natuur, dieren, enz...
              Last edited by newtothisworld; 6 juli 2014, 00:34.

              Comment


              • #8
                Re: Spiegelreflex voor beginners

                Oorspronkelijk geplaatst door Dutchiedoughnut Bekijk bericht
                Welke camera's heb je al eens gebruikt en welke zou je het liefste nog eens gebruiken?
                Denk eraan dat je de camera heel wat uren in je handen gaat houden, dan is het wel fijn als je handen perfect om de grip passen.
                Ik heb al eens gewerkt met een Nikon maar ik had eigenlijk misschien al een Canon op het oog. (Canon EOS 1100D)

                Comment


                • #9
                  Re: Spiegelreflex voor beginners

                  Verkopers verkopen waar ze het meeste winst op maken, niet wat het beste voor je is.

                  Er is momenteel een beginners DSLR review op tweakers.net. de daarin geteste, allergoedkoopste dslr van Canon, de 1200D zou ik links laten liggen maar met een 100D of 600D van dat merk doe je zeker geen miskoop en ze zitten nog steeds binnen je budget.
                  En mijn persoonlijke mening, voor Canon of Nikon gaan. Niet omdat ze zoveel beter zijn, maar voor het aanbod aan lenzen en accessoires is enorm.

                  Tweakers.net beginners DSLR review

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spiegelreflex voor beginners

                    Oorspronkelijk geplaatst door newtothisworld Bekijk bericht
                    Ja dat is een goed idee. En ik zou graag landschap,natuur, dieren, enz...
                    Voor landschappen heb je best een breedhoeklens nodig voor een dieren en zeker vogels is een lange telelens (+400mm) nodig, en dat ga je niet binnen je budget vinden.
                    Als je reeds eerder met Nikon hebt gewerkt en nu toch canon overweegt, heb je dan de ergonomie en de menu structuur goed vergeleken? ik denk dat binnen de zelfde prijsklasse het verschil niet bijster groot is in beeldkwaliteit en dat menustructuur, hoe een camera in de hand voelt en de bereikbaarheid van de knopjes dan doorslaggevend zijn in de keuze.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spiegelreflex voor beginners

                      Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                      Voor landschappen heb je best een breedhoeklens nodig voor een dieren en zeker vogels is een lange telelens (+400mm) nodig, en dat ga je niet binnen je budget vinden.
                      Als je reeds eerder met Nikon hebt gewerkt en nu toch canon overweegt, heb je dan de ergonomie en de menu structuur goed vergeleken? ik denk dat binnen de zelfde prijsklasse het verschil niet bijster groot is in beeldkwaliteit en dat menustructuur, hoe een camera in de hand voelt en de bereikbaarheid van de knopjes dan doorslaggevend zijn in de keuze.
                      De Nikon waar ik eerder al mee gewerkt heb is al een oudere versie dus ik denk dat er nu wel al dingentjes zijn aan veranderd + die Nikon heeft ook nog geen lifeview.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spiegelreflex voor beginners

                        die Nikon heeft ook nog geen lifeview.
                        Is niet iets wat je mist naar mijn mening, heb dat tot nu toe amper gebruikt.....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spiegelreflex voor beginners

                          Oorspronkelijk geplaatst door newtothisworld Bekijk bericht
                          De Nikon waar ik eerder al mee gewerkt heb is al een oudere versie dus ik denk dat er nu wel al dingentjes zijn aan veranderd + die Nikon heeft ook nog geen lifeview.
                          Ik heb hier een D50, een D90 en een D700 ik heb ook met een D3000, D7000 en een D7100 gewerkt en er zijn natuurlijk verschillen maar de grote lijn in het menu is het zelfde ook de ergonomie is tussen vele modellen gelijkend (zelfs als ik het vergelijk met de F601 (nog analoog) die ik hier ook nog liggen heb) enkel die D3000 was een heel stuk kleiner.
                          Je moet dus in een goede winkel gaan vergelijken het vast nemen en voelen wat je ligt.

                          Live view is iets wat ik ook nog maar enkele keren heb gebruikt, uit de hand er mee werken is het je eigenlijk moeilijk maken, het is veel moeilijker om je camera dan stabiel te houden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spiegelreflex voor beginners

                            Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                            Is niet iets wat je mist naar mijn mening, heb dat tot nu toe amper gebruikt.....
                            Zelfde mening. Live-view gebruik ik enkel 1) op statief 2) met handmatig scherpstellen. Als live-view zo belangrijk is, waarom dan een dslr?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Spiegelreflex voor beginners

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Zelfde mening. Live-view gebruik ik enkel 1) op statief 2) met handmatig scherpstellen. Als live-view zo belangrijk is, waarom dan een dslr?
                              Ik heb ook nooit gesnapt waarom je dat nodig hebt. In bepaalde situaties kan ik het me voorstellen, zoals als je boven je hoofd schiet, of vanuit een heel laag camerastandpunt, maar dan heb je er ook alleen maar iets aan als je scherm kan kantelen. Misschien in bepaalde omstandigheden kun je dan beter zien wat het eindresultaat is, maar als je genoeg ervaring hebt, weet je dat zo ook wel.
                              ______
                              www.vue.photo

                              Comment

                              Working...
                              X