Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Honda NC700X DCT ervaring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Honda NC700X DCT ervaring

    Naast mijn Harley heb ook 'sinds verleden jaar een R1150RT bij aangeschaft.
    De BMW heb ik volledig in orde gezet en opnieuw te koop aan geboden.

    Waarom ?... de reden:

    Bij de Honda dealer heb ik een klein testritje gemaakt met een nieuwe NC700 DCT.
    DCT is in principe hetzelfde als 'n DSG automaat.
    Ik had nooit gedacht dat dit zo zalig zou rijden.
    De dealer en technieker reden zelf met DCT uitvoering en waren vol lof. Dat laatste kan ik echt bevestigen.

    Deze motorfiets is zo licht (220 Kg) met een zeer laag zwaartepunt, dat het lijkt dat je met een brommertje rijdt.
    Zeer raar als je de linker hendel zoekt, want die is er niet.
    Je zet die motor in D of S, wat normaal gewoon Drive is of Sport stand is.
    Die staat in bv D (1), maar er gebeurd niets. Je draait aan de gas en daar gaat die.
    Schakelen met die dual clutch transmission verloopt vlekkeloos. Fraai stukje techniek.
    Handmatig flippen gaat dus ook.

    video, delen, cameratelefoon, videotelefoon, gratis, uploaden


    Op de motor stond nog een Arrow uitlaat, met een hele mooie deep-sound van een 2 cylinder...zalig.

    Gisteren heb ik op een F800GS gezeten en dat zat bijlange niet zo goed.
    Vandaag heb ik echt mijn hartje kunnen ophalen. Dit was echt fun-rijden met Honda.
    Soepel, goed koppel onderin en 'n betere vering als mijn RT.

    Ooit gelezen dat deze Honda de verkoopcijfers van alle andere motoren voorbijgestoken heeft. Ik weet nu waarom.
    Motor is degelijk afgewerkt, het uitzicht is ... smaak. Ik zie de adventure uitvoering graag.
    De motoren van 2014 zijn iets zwaarder geworden, nu 750cc.
    Voor mij zou het dus de NC750X ABS DCT worden.
    Voor diegene die nog een motor zoeken in deze klasse, check it out

  • #2
    Re: Honda NC700X DCT ervaring

    Mijn neef rijd met het oude model (dus de 700) en is daar wel content van.
    Mist wel soms wat top punch, maar koppel in overvloed natuurlijk...
    Max toerental rond ergens 6000 rpm? rijdt dus meer als een auto, ipv het typische motorkarakter...

    is tanken nog steeds onder het zadel?
    Lijkt mij minder handig mocht je ermee op reis gaan en dus bagage op het zadel binden...
    'k weet niet of je veel met 2 personen rijdt, maar dat zou ik ook eens testen.. of het dan plots niet te kort schiet...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: Honda NC700X DCT ervaring

      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Mijn neef rijd met het oude model (dus de 700) en is daar wel content van.
      Mist wel soms wat top punch, maar koppel in overvloed natuurlijk...
      Max toerental rond ergens 6000 rpm? rijdt dus meer als een auto, ipv het typische motorkarakter...

      is tanken nog steeds onder het zadel?
      Lijkt mij minder handig mocht je ermee op reis gaan en dus bagage op het zadel binden...
      'k weet niet of je veel met 2 personen rijdt, maar dat zou ik ook eens testen.. of het dan plots niet te kort schiet...
      Ik val sowieso meer op 2 cilinder omwille van het koppel. Echt hard rijden zit er voor mij niet in.
      Hard door de bocht is wel mijn ding ... dat doet die motor zeer goed.

      Lange afstanden (reizen) doe ik ook niet met de motor en mijn vrouw kruipt er niet op. (eenmaal is het gelukt )
      Het tanken gebeurd nog steeds onder het zadel. In principe heeft Honda niets aan die motor veranderd, alleen de >cc en wat extra balansassen. Dat geeft wat extra PK en wat meer koppel.
      Er is ruimte genoeg voor 2 personen, want ik heb in de winkel iemand achter laten opzitten en er was ruimte zat. Zou je niet zeggen op eerste gezicht.

      Comment


      • #4
        Re: Honda NC700X DCT ervaring

        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        Ik val sowieso meer op 2 cilinder omwille van het koppel. Echt hard rijden zit er voor mij niet in.
        Hard door de bocht is wel mijn ding ... dat doet die motor zeer goed.

        Lange afstanden (reizen) doe ik ook niet met de motor en mijn vrouw kruipt er niet op. (eenmaal is het gelukt )
        Het tanken gebeurd nog steeds onder het zadel. In principe heeft Honda niets aan die motor veranderd, alleen de >cc en wat extra balansassen. Dat geeft wat extra PK en wat meer koppel.
        Er is ruimte genoeg voor 2 personen, want ik heb in de winkel iemand achter laten opzitten en er was ruimte zat. Zou je niet zeggen op eerste gezicht.
        Als het je ding is, dan moet je ervoor gaan...
        't is honda, dus zo mis kan het niet zijn...

        Geen angst dat je het echte schakelen zal missen?
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: Honda NC700X DCT ervaring

          "Het is gebeurd !"

          Uiteindelijk toch de CN700XD gekocht. Ik kon nog de korting- actie krijgen van eind juni en dat scheelde zich toch 500€.

          Gisteren met de CN700SD (naked bike) gereden en Arrow uitlaat. De uitlaat geeft zeer mooi geluid en fantastisch koppel onderin extra.
          Vandaag met de CN700XD (adventure) gereden en Leovince uitlaat. Die laatste viel mij persoonlijk erg tegen en die kost toch >700€.

          Dus ipv de prijs van CN750XD heb ik de CN700XD met een arrow uitlaat.
          Koppel komt veel vroeger aan lagere rpm naar boven. Daarom zal die beter optrekken als de CN750.

          D staat voor automaat en dat is al 1sec (0-100Km/u) verschil met 'n gewone clutch koppeling, ook schakel je manueel.
          The Honda nc700x is famous for economy and practicality, not for acceleration. But how slow is it really, with a heavy driver on board. In this test I wanted...

          Met een andere uitlaat zit je onder de 5 sec voor de 700 en onder de 4 sec voor de 750. Behoorlijk resultaat, vind ik.

          En als afsluiter, dit is 'm dan...volgende week woensdag....vroooooommmm

          Comment

          Working...
          X